RV635 med Displayport uppvisat

Permalänk
Melding Plague

RV635 med Displayport uppvisat

ATI jobbar just nu med att färdigställa sin kommande Radeon 3600-serie som blir den nya mittensegmentsserien från grafikprocessortillverkaren. Idag har det publicerats bilder på ett RV635-baserat grafikkort med två stycken Displayport-anslutningar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Fin bild på kontakten, här var den inte alls lik usb som bilden i den andra nyheten

Permalänk

fattar vad mycket problem man kommer få med folk som inte kan skilja på
denna "displayport-anslutning" , usb och E-Sata..

Liknar varande allt för mycket!! dåligt!

EDIT: menade firewire visst..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

orka byta (igen?)

Permalänk

Orka DVI, VGA ftw!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
fattar vad mycket problem man kommer få med folk som inte kan skilja på
denna "displayport-anslutning" , usb och E-Sata..

Liknar varande allt för mycket!! dåligt!

Lik? Denna är ju avlång, plat och har massa stift i sig. Inte särskilt lik USB alls. E-sata har jag bara sett hon-kontakterna till men aldrig hanen , men kan den verkligen vara lik?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Lik? Denna är ju avlång, plat och har massa stift i sig. Inte särskilt lik USB alls. E-sata har jag bara sett hon-kontakterna till men aldrig hanen , men kan den verkligen vara lik?

För vanliga Svennson som inte kan datorer är dom nog alla ganska lika varandra...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Lik? Denna är ju avlång, plat och har massa stift i sig. Inte särskilt lik USB alls. E-sata har jag bara sett hon-kontakterna till men aldrig hanen , men kan den verkligen vara lik?

De flesta här på swec ser säkert skillnaden på dom vänta tills du är 50+ och inte kan läsa tidningen på annat än 2 meters avstånd.

Stod bakom en gubbe i en elektronik affär en dag, han hade tryckt sönder tv antenn kabeln och ville ha en ny på garanti. Försäljaren fick övertyga honom flera minuter att dom ser olika ut i ändorna och bara passar en väg, så han kunde inte få ny på garanti när han själv söndrat den.

En sån altså :

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Lik? Denna är ju avlång, plat och har massa stift i sig. Inte särskilt lik USB alls. E-sata har jag bara sett hon-kontakterna till men aldrig hanen , men kan den verkligen vara lik?

Mja snarlika är de allt ^^ finns ju folk som trycker in usb i nätverksporten o telefon kablar i nätverksporten bland annat.
Dock så skrev jag fel jag menade firewire istället för usb. viss firewire är inte lika platt men den påminner starkt om det..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Putto
De flesta här på swec ser säkert skillnaden på dom vänta tills du är 50+ och inte kan läsa tidningen på annat än 2 meters avstånd.

Stod bakom en gubbe i en elektronik affär en dag, han hade tryckt sönder tv antenn kabeln och ville ha en ny på garanti. Försäljaren fick övertyga honom flera minuter att dom ser olika ut i ändorna och bara passar en väg, så han kunde inte få ny på garanti när han själv söndrat den.

En sån altså :
http://www.radars.se/images/articles/6/SE58977.jpg

Jag blir bara så irriterad på sånna idioter som har sönder saker och så ska dem få nytt på garantin, så klart varupriserna går upp om folk inte tar sig tid att läsa den medföljande manualen!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Hedersmedlem

WOW!!! Ytterligare en kontakt som inte sitter fast.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Är väl ändå DVI-I som syns på bilden. DVI-D har inte inbyggd VGA.
Enda stället det står "DVI-D" på i källan är där dom jämför hur olika kontakter ser ut. Ni får börja läsa lite noggrannare, har sett liknande fel i alldeles för många nyheter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
WOW!!! Ytterligare en kontakt som inte sitter fast.

Verkar vara hullingar på kontakten. Syns bättre på bilden här http://www.sweclockers.com/nyhet/6980-displayport_starkt_i_20...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
finns ju folk som trycker in usb i nätverksporten

Det har hänt ett flertal gånger, skyller de på att nätverksporten sitter bredvid usb och att jag inte tittat när jag trökat i det.

OnT: Ser riktigt trevligt ut. Fast hoppas det kommer på 3850 med efterssom det är det som hamnar i min htpc.

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
Orka DVI, VGA ftw!

och vad använder du i dagsläget då?

och varför är det så jobbigt dom btw.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Avstängd

Så fort det kommer i någon vettig skala, typ grafikkort, lcd/plasma/datormonitorer och projektorer så är det hejdå till dvi/hdmi för mig

Permalänk
Medlem

Jag ser med stor tillförsikt fram emot en ny standard här. Smidigare kablar, förhoppningsvis kanske även billigare? Det vore ju toppen!

Apropå det där med att inte kunna skilja på vilka kablar som skall vart kan jag berätta en anekdot om när min flickvän skulle koppla in sin USB-mus i laptopen. Visste ni ens om att en USB-kontakt passar i ett Rj-45 uttag? Hon tyckte den satt väldigt bra där iaf och var förvånad när den inte fungerade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
WOW!!! Ytterligare en kontakt som inte sitter fast.

och hur ofta lossnar usb-kontakten?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
och hur ofta lossnar usb-kontakten?

Det händer att den ramlar ur när man är där nere och fumlar.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Putto
De flesta här på swec ser säkert skillnaden på dom vänta tills du är 50+ och inte kan läsa tidningen på annat än 2 meters avstånd.

Stod bakom en gubbe i en elektronik affär en dag, han hade tryckt sönder tv antenn kabeln och ville ha en ny på garanti. Försäljaren fick övertyga honom flera minuter att dom ser olika ut i ändorna och bara passar en väg, så han kunde inte få ny på garanti när han själv söndrat den.

En sån altså :
http://www.radars.se/images/articles/6/SE58977.jpg

Egentligen inte ett dugg förvånnad då folk lyckas med allt. Frågan är om elektronik branchen ska ta sådan hänsyn till detta så man bortser från de bästa* kontakterna och den bästa designen för att ett fåtal inte kan ta en ordentlig titt på prylarna innan man börjar. Vill vi andra ha klumpigare, dyrare och kanske sämre presterande produkter för att avlasta den här typen av användare.

Dessutom undrar jag hur den kontakt ser ut som inte är lik nånting annat

*Jag gissar på att denna utformning har klara fördelar just nu då många använder samma koncept.

Citat:

WOW!!! Ytterligare en kontakt som inte sitter fast.

Är detta verkligen ett större problem? En och annan tycker säkert säkert det är en fördel. Har sett folk som sliter sönder kontakterna på moderkortet när de inte förstår att de ska skruvas bort.

Personligen förstår jag inte att folk inte anlitar en billig tekniker till sånt här om jag har tummen mitt i handen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
För vanliga Svennson som inte kan datorer är dom nog alla ganska lika varandra...

Men svenssons som inte kan datorer har jku problem oavsett kabeltyp. De får väl tänka sig för lite!!!
Det är ju för oss som kan datorer(hmm) den är bra för...Tycker det verkar bra att man kan göra kedjor av grejer lite som usb...drar ner på behovet av 10 anslutningar. Allt som görs bättre, enklare och smidigare är väl bra elle???

Permalänk
Medlem

kommer det här kortet slå 3850 eller 3870? det står att det är deras nya mittensegmentkort.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
och vad använder du i dagsläget då?

VGA såklart, annars skule jag ju inte prisa det... -.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
VGA såklart, annars skule jag ju inte prisa det... -.-

Om du har möjligheten att köra dvi så ska du definitivt köra dvi. Jag vet inte om du skämtar med oss?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Det händer att den ramlar ur när man är där nere och fumlar.

Hur lyckas man med det? Har aldrig råkat dra ut en kontakt, tycker det är skönt att slippa dessa jobbiga skruvar och ha en kontakt som helt enkelt sitter lite bättre än d-sub/dvi, underbart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Om du har möjligheten att köra dvi så ska du definitivt köra dvi. Jag vet inte om du skämtar med oss?

nja.. vga har ju högre bandbredd. så är man en inbiten cs-spelare och måste ha 100 hz så är man ju så illa tvungen

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Det händer att den ramlar ur när man är där nere och fumlar.

PS/2 och SATA kontakterna är värre isf. DP kontakten verkar man ju låsa fast man slipper därmed dessa jävla skruvar som är på DVI och VGA kontakterna.
Men jag tycker ändå DP är en smula onödigt, vi har ju HDMI också.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >