Stort SD-minne från Transcend

Permalänk
Melding Plague

Stort SD-minne från Transcend

Tillverkaren Transcend har idag lanserat sitt största Secure Digital (SD)-minne någonsin. Det ingår i Transcends SDHC-serie och har en lagringskapacitet på 16 gigabyte. Med minnet följer det med en usb-minneskortläsare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mysigt med 16gb i mobilen!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

är detta ett så kallat transflash minne? finns ju så sjukt många standarder på minneskort så jag blir bara förvirrad. Vet bara att det är microsd/transflash minneskort som gäller i min mobil. vilken affär finns det att köpa/beställa?

Permalänk
Medlem

Dett är vad jag kan utläsa från texten ett "vanligt" SD-kort och kan således inte användas i de flesta mobiler, utan tänkt målgrupp är väl de som fotar vanligt med en digitalkamera. Slipper tömma kortet på flera månader/år verkar ju bra. Problemet ligger kanske i att de flesta vanliga digitalkameror inte stödjer en sådan stor minnesmängd utan bara typ 4 gig osv...
Annars hade det ju varit bra att ha med sig på semestern eller när man ska filma med digitalkameran mm. Mycke plats e bra!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Mysigt med 16gb i mobilen!

Inte säkert att moben stödjer det

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ms22cn
Slipper tömma kortet på flera månader/år verkar ju bra.

Bra? Njaa..

Permalänk
Medlem

Jo för den som är ute o reser mycket så man slipper tanka över bilderna;)