Gigabyte lanserar P35-kort med 5 PCI-portar

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte lanserar P35-kort med 5 PCI-portar

Gigabyte har lanserat ett nytt moderkort baserat på Intels styrkrets P35, det skiljer sig dock från mängden genom att vara utrustad med hela 5 PCI-portar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Ett bra alternativ till DS3 kanske?

Permalänk

många fina kontrollerkort får platts där ja

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Hedersmedlem

Det här lär Oskar000 gilla.

Trevligt med paralellport dock då många hemmasnickrade LCD-displayer använder sig av detta.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Härligt "oldschool" och nya kretar i en skön julmix...

Asrock är ju inte dåliga heller med sitt nya NF3 AM2+ kort.

Permalänk
Medlem

Har aldrig använt mina PCI-E 4x ändå

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Inaktiv

Mycket bra. PCI är mycketmer användbart än pcie 4x/1x etc.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför man snålar med PCI-portar. Vad har man för nytta av extra PCI-e portar? Flesta tilläggskort är väl fortfarande PCI?

Permalänk
Hedersmedlem

Ja men mening var att vi alla skulle sitta med massor av PCI-E 1x kort.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Mitt MOBO har 5 PCI-portar. E inte stolt över det dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
många fina kontrollerkort får platts där ja

Kan stämma men PCI är ändå en rejäl flaskhals när det gäller bandbredd

Bättre att köra ett kontrollerkort på pcie 4x

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk

fint, då har dom släppt ett sånt också... glädjer säkert någon köpare
de flesta andra "klarar sig" med bara 3 lediga pci-portar av 3 möjliga (och med lika lediga pci-e 1x)

enda anledningen jag har haft att i modern tid trycka in ett pci-kort var efter att jag brände ljudkretsen på moderkortet - då åkte ett Audigy1 in...

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk

Jaa!! sådär ska det seut!!! Fattas bara 2 sata-portar till, men det behövs ju inte eftersom man har så många pci platser!!!

Det här moderkortet är perfekt till en server!!! Inget snack om saken!

Själv hade jag ett http://www.webhallen.com/prod.php?id=61789&traff=1 för att det hade många pci portar, men tyvärr tror jag att jag brände chipset på det om inte prollen -.-

Permalänk

wild - det kortet du har vinner fortfarande, 7 användbara platser (som server) + 6-8 diskar ombord kan nog kräva ett egenkonstruerat disk-rack

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk

synd att det inte finns lite mer space mellan pci och graffeplatsen så man kan trycka dit ett fläskit grafikkort samt 5st kontrollerkort! asrock har ett rätt så fint kort oxå om man är lite snål och tål att sitta med agp. http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=108719 har ett sånt i serven nu å det funkar skitfint!

Visa signatur

-=Lian Li PC-343 Modular cube case, Asrock Mobbo,AM2 6000+ 4gb Patriot 800mhz,Radeon 9600XT 3x250gb ATA 19x500gb S-ATA 2x Hiper 730Watt agg=-Spel Burk Antec P180,Msi Mobbo,AM2 6400+ Black Edition,4gb Patriot 800mhz,7x250gb S-ATA,XFX 8800GTS 640mb,1st Hiper 630Watt agg=-

Permalänk
Medlem

Edit: Svaret på min fråga fanns redan i tråden.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]