Permalänk
Melding Plague

Corsair PSU Finder

Corsair har på senare tid lanserat flera nätaggregat som alla har mottagit bra betyg från recensenter världen över. Nu har man på sin webbplats lagt upp en ny tjänst vilken hjälper användaren att hitta rätt nätaggregat.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

jaha

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Hedersmedlem

Skönt när en tillverkare inte rekommenderar nätaggregat på över 1000 Watt när man inte behöver. Med en överklockad Core 2 Quad, 8800 GTS och 4 diskar fick jag fram ett 520 och ett 550-wattsagg vilket låter vettigt i mina öron.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Hur uppstod denna sjukliga watt-hysteri? (Fast den verkar ju lugna ner sig som tur är)

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk

Trevligt!

Permalänk
Medlem

smart! borde alla tillverkare ha på sin sida. då vet man hur mycket deras agg orkar, dvs vad som är skit eller inte. om dom nu är ärliga allihopa.

lite offt: min rigg kan köras på 450, 550 och 520. wohooo, var lite nervös över det ettag...

edit: watthysterin uppstod bla. då folk;

såg ex grafikkorttester som visar ett system i maxload, inte bara graffet, vilket mer än 1k ggr misstolkats.

ex graffetillverkare rekomenderar ^700w då många bara går efter just watten, därför måste tillverkare av grafikkort gardera sig mot "idioter" som inte bryr sig om att ta reda på info om det dom köper utan köper det billigaste märkt med just ^700w.

tror jag, efter min erfarenhet på bla sweC.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

borde de inte vara smart att kunna välja sli/crossfire också?

edit

såg den lilla rutan nu

Smidig tjänst faktist, känns skönt att veta att man inte behöver 700w eller nått

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk

vad är det för skillnad på vx550 och hx520 mer än watten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenn3SaataN
vad är det för skillnad på vx550 och hx520 mer än watten?

modulära på hx.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Hedersmedlem

vx550 standardutförande

hx520 modulärt

Permalänk
Avstängd

Detta är ett program man aldrig i hela sitt liv kommer använda seriöst.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag kommer lägga all min tillit i det här, men vägledande none the less!

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me

Permalänk

Kändes lika meningslös som Be Quiets variant, http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?websiteLang=en

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maah91
Inte för att jag kommer lägga all min tillit i det här, men vägledande none the less!

Vägledande? Vem som helst som inte är född i farstun förstår att det där är rent mumbo-jumbo av ett företag som vill tjäna pengar, det är alltså inte något att gå efter om man inte känner stor lust att betala för onödiga komponenter. Att de "hittar" ett nätaggregat på 550 W för en A64 Mobile och ett X1300 är rent löjeväckande och har ingenting med verkligheten att göra alls.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

det gäller ju bara deras egna agg! det är ju deras sida, ska dom rekomendera andras agg?!

DET skulle vara löjeväckande marknadsförstörelse, för sig själv.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

har de inget agg som levererar lägre än 450w?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
vx550 standardutförande

hx520 modulärt

Kan ngn ge en liten enkel förklarig på detta med modulär å standard?

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
vx550 standardutförande

hx520 modulärt

Vad menar du med standardutförande? HX520 är absolut inte samma nätaggregat som VX550. VX550 har en helt annan tillverkare, nämligen CWT medans HX520 använder sig utav Seasonic.

VX550 verkar då vara lika pålitligt och bra som övriga Corsair agg,
http://www.sweclockers.com/nyhet/6978-corsair_vx550_recensera...
http://www.jonnyguru.com/review_details.php?id=135&page_num=1

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Hedersmedlem

Standardutförande vad gäller Corsair: samtliga kontakter är fastmonterade i nätaggregatet, och kan alltså inte kopplas ur. Den klassiska härvan, eller knippet av sladdar som kommer ut ur en hörnet på nätaggregatet.

Modulärt: endast 20+4 pin huvudkontakten och P4 samt EPS kontakterna är fastmonterade i nätaggregatet, de kan alltså inte kopplas ur. Alla övriga är möjliga att plugga in alltefter behov; nätaggregatet har en uppsättning utgångar, för Corsair två typer (6-pin för PCI-Express och 4-pin för alla övriga typer).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
det gäller ju bara deras egna agg! det är ju deras sida, ska dom rekomendera andras agg?!

DET skulle vara löjeväckande marknadsförstörelse, för sig själv.

Du kanske borde se över dina hjärnceller.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Håller med, lika oseriös som de flesta liknande sidor. Min dator som jag drivit utan problem med kvalitéts 300W agg tycker sidan 450W+. Jag fatter inte hur jag klarat mig med max 350W till alla mina datorer..?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Du kanske borde se över dina hjärnceller.

hur tänkte du då?

SKA en tillverkares hemsida rekomendera andra produkter än sina egna?

men det vi vill se är ett oberoende test som inte bara rekomenderar watt utan även kommer med förslag på några agg som garanterat uppfyller kraven. ex genom A på 12v vilket är där de flesta budgetagg sviker på idag.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Du kanske borde se över dina hjärnceller.

Och du ska se över din attityd annars kommer du få en varning.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
hur tänkte du då?

SKA en tillverkares hemsida rekomendera andra produkter än sina egna?

Jo, det hade ju varit en lustig syn. Kanske hade konsumenterna fått tillbaka förtroendet för märket och genom detta köpt fler nätaggregat. Tänk dig ett seriöst företag som faktiskt ser till kundens bästa och rekommenderar kunden kanske inte en specifik produkt men åtminstone att titta på någonting annat, "du är inte våran målgrupp". Nu har inte jag någon marknadsföringsutbildning så min teori lär inte stämma. En sak är dock säker och det är att jag finner Corsairs PSU-mojäng oseriös, precis som jag hade funnit Ferrari oseriösa om de rekommenderade Enzo till alla möjliga personer i olika åldrar och livssituationer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Och du ska se över din attityd annars kommer du få en varning.

Ja, hemskt att skriva fula saker. Att däremot på fullaste allvar insinuera på motpartens dumhet är helt ok!

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.