Thermaltake släpper nätaggregat för grafikkort

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake släpper nätaggregat för grafikkort

Tillverkaren Thermaltake har idag släppt två nya nätaggregat som specifikt utvecklats för att användas till strömhungriga grafikkort. Den nya serien heter Toughpower Power Express och har effekter om 450 samt 650 watt.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade de inte en sån här som extra nätagg till Mozart TX om man satte in ett extra system?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Skulle varit nice om dom hade haft vattenkyldlösning eller en hybrid, så att man slipper dom små fläktarna.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Skulle varit nice om dom hade haft vattenkyldlösning eller en hybrid, så att man slipper dom små fläktarna.

håller med 2x 40mm är inte allt för trevligt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Anser att sånna här nätagg är bara nödlösning med bieffekter som mer buller och skatbo i lådan. Har man ett riktigt bra vanligt nätagg ska det aldrig bli några problem. Men utseendet är lite rough och grymt som påminner lite om äldre elprylar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Hade de inte en sån här som extra nätagg till Mozart TX om man satte in ett extra system?

Jajamän.

Ont, Känns väldigt onödigt på något sätt. Vad var det för fel på de vanliga Overkill aggen?

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
håller med 2x 60mm är inte allt för trevligt

det stod väl 40 mm ?

det är inte värt det med extra fläktar tycker jag.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Avstängd

vad drar 2st 3870x2 ?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Inaktiv

Lite väl höga watt-antal bara för att driva grafikkort eller..?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
vad drar 2st 3870x2 ?

Svårt att veta eftersom kortet inte släppts än.....

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
det stod väl 40 mm ?

det är inte värt det med extra fläktar tycker jag.

My bad

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den var då inte vacker, köper hellre ett till vanligt nätaggregat.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

räcker det?

Ni får ursäkta mig men jag har inte någon vidare koll på sånt här.

Jag planerar att köra 2x 8800 GT antagligen 1 gigs versionen om den presterar tillräktigt bra i förhållande till priset men eftersom den inte finns ute än så räknar vi med 512mbs versionen.
Jag skrev och frågade datorbutiken vad 1x 8800 GT behöver och de svarade 450W. Jag vet att 2x 8800 GT inte kommer behöva 900W men jag har ingen aning om hur man räknar på detta. en formel elr ngt liknande skulle vara väldigt trevligt ^^

ett 8800 GT drar 26A enligt Nvidia: http://www.nvidia.com/object/geforce_8800gt_faq.html (sista frågans svar)
så i min värld blir det 26A x 12V (12Vs lina) = 312W så 2x 8800 GT skulle då dra 624W så minst 650W nätagg för 2x 8800 GT.

Sen finns det ju lite mer än grafikkort i burken så det skulle vara bra med en formel elr liknande för hur mycket HDDs, CD/DVD spelare samt minnen drar. Det kanske finns en tråd som förklarar detta och i så fall ber jag om ursäkt men jag har faktiskt letat utan att hitta ngt som jag blev klokare av.

Visa signatur

Här är internet.

Permalänk

nisse161
Skapa en tråd i forumet så får du svar.
Inte för att vara en besserwisser. Men du förstår.

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

kunde inte skapa en egen tråd igår eftersom sidan vägrade laddas.
Tycker dock att min kommentar/post är väldigt relevant då man kan undra om 450W räcker för att köra en SLI konfiguration.
Jag ska posta om min kommentar i en egen tråd senare ikväll.

Visa signatur

Här är internet.

Permalänk
Medlem

Re: räcker det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisse161
Ni får ursäkta mig men jag har inte någon vidare koll på sånt här.

Jag planerar att köra 2x 8800 GT antagligen 1 gigs versionen om den presterar tillräktigt bra i förhållande till priset men eftersom den inte finns ute än så räknar vi med 512mbs versionen.
Jag skrev och frågade datorbutiken vad 1x 8800 GT behöver och de svarade 450W. Jag vet att 2x 8800 GT inte kommer behöva 900W men jag har ingen aning om hur man räknar på detta. en formel elr ngt liknande skulle vara väldigt trevligt ^^

ett 8800 GT drar 26A enligt Nvidia: http://www.nvidia.com/object/geforce_8800gt_faq.html (sista frågans svar)
så i min värld blir det 26A x 12V (12Vs lina) = 312W så 2x 8800 GT skulle då dra 624W så minst 650W nätagg för 2x 8800 GT.

Sen finns det ju lite mer än grafikkort i burken så det skulle vara bra med en formel elr liknande för hur mycket HDDs, CD/DVD spelare samt minnen drar. Det kanske finns en tråd som förklarar detta och i så fall ber jag om ursäkt men jag har faktiskt letat utan att hitta ngt som jag blev klokare av.

Testada att sätta ihop ett rätt häftgt system med denna kalkylator: http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp

Valde 2 8800GT, C2D E6700, 4GB minne, 3 diskar etc.

Det skulle dra runt 400W, så du behöver antagligen inte mer än 600W nätaggregat till det systemet du har tänkt köpa.

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Så jävla sämst asså.
I stället för ett extra nätagg som tar plats och låter, så sparar man å kirrar ett fläskigt vanligt nätagg. Ja tror knappast de kommer sälja så bra.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB