Nytt tv-kort från Leadtek

Permalänk
Melding Plague

Nytt tv-kort från Leadtek

Leadtek har tillkännagjort sitt nya tv-kort WinFast PxDTV2300 H, där H står för hybrid. Tv-kortet kan ta emot både digitala signaler och analoga signaler, därav namnet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

intressant. kommer att köpa ett tv-kort snart tror jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZylioN
first

Nödvändigt? nee, skulle inte tro de.
Undrar ifall dethär är något att ha?
Funderat på ett tv-kort ett tag nu men de finns så många :/

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

Trevligt att den klarar HD tv men ingen plats för ett boxer kort...

Och det var väll ingen nödvändighet att ha tv kort i pci-express mot vanlig pci? tror jag läste det någonstans... speciellt när när pci-express platserna oftast täcks av kylarna av grafikkort. (men kanske blir bättre i framtiden)

Synd bara att det inte kommer liknande kort med kortplats för kabel nätet

Visa signatur

Har en dator... så vet va jag snacka om vet du.

Permalänk
Medlem

det finns massor med tv kort men det verkar som om det är bara terratec cinergy 2400i som är värt att köpa

Permalänk
Medlem

är detta lika segt som alla andra kort verkar vara?, hade ett Cinergy usb tx eller nåt sånt, en extern orange sak.., programvarran var bara skit o det tog flera sek att byta kanal..., tvn va mycket snabbare så jag lämnade tillbaks det..

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

Man skaffar ju ett tv kort om man kör htpc och då använder man ju inte den medföljande programvaran utan man använder någon media central.

Så det e hårdvaran som är intressantast. Klarar den satelit och klarar den av att ta emot betal kanaler så är den intressant även för mig till min htpc. Men kör troligen på ett FireDTV kort till min htpc. Men måste kolla speccar coh pris mellan dom först

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

EDIT:
Sorry, mitt inlägg innehåll frågor som förmodligen inte skall tas upp här. Det enda "relevanta" var att kortet har halvhöjd och passar därför bättre i en låghöjdsdatorlåda än många andra liknande kort på marknaden. Samt att det har få komponenter vilket borde i jämförelse med företagets andra kort borga för ett lågt pris.

Det övriga skall tas upp i andra forum.

Hare/PeSi

Permalänk
Medlem

åh, analog TV-funktion. precis vad jag kollar efter idag..

sen kan man ju fråga sig hur svårt det kan vara att slänga in DAB-stöd när kortet uppenbarligen ändå kan ta in digitalljud (även om det nu inte avkodas) också.

och för det sista, ge mig en pingvin på asken!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZylioN
first

Sånt här tramsande accepterar vi inte i forumet.

Permalänk
Medlem

sorry, lillbrorssan tycker det är kul o tramsa. sry för det. kommer inte hända igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
sen kan man ju fråga sig hur svårt det kan vara att slänga in DAB-stöd när kortet uppenbarligen ändå kan ta in digitalljud (även om det nu inte avkodas) också.

skulle de inte lägga ner DAB nätet i Sverige?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
skulle de inte lägga ner DAB nätet i Sverige?

De har iaf bestämt att de inte ska bygga ut det, men jag har för mig att de sändare som står och sänder idag ska få fortsätta göra det tills de pajar.

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
skulle de inte lägga ner DAB nätet i Sverige?

njae, det har det la aldrig varit tal om. men däremot har det ju dragit ut så på tiden att det snart är lika bra att göra webradio till standard då wifi lär täck 99% av landet innan DAB gör det som det ser ut nu..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuckel
De har iaf bestämt att de inte ska bygga ut det, men jag har för mig att de sändare som står och sänder idag ska få fortsätta göra det tills de pajar.

jag tror inte det tagits några sådana beslut heller. man bör ha i åtanke att DAB fortfarande enbart har statusen testsändningar.

här kan man se de senaste vad gäller SRs del av det hela iaf, länkar till Terracom finns också:

http://www.sr.se/cgi-bin/mall/artikel.asp?ProgramID=2205&Arti...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Kan man koppla in en kortläsare till kortet på något sätt, annars är det ju bara begränsat intressant!?

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
åh, analog TV-funktion. precis vad jag kollar efter idag..

Det är faktiskt vad jag kollar efter idag, då jag bor i hyreshus och signalen in till mig är analog. Men jag köper hybridkort för den händelse att jag skulle flytta till ett hus där signalen sänds ut digitalt, så kortet passar mig i alla fall.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se vad det kostar, analog + digital + PCI-E gör det helt optimalt!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Kan man koppla in en kortläsare till kortet på något sätt, annars är det ju bara begränsat intressant!?

finns separata USB-mojänger för sånt. huruvida de funkar med alla sorters kort vettefanken, men förmodligen är det väll programmen det hänger på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Det är faktiskt vad jag kollar efter idag, då jag bor i hyreshus och signalen in till mig är analog. Men jag köper hybridkort för den händelse att jag skulle flytta till ett hus där signalen sänds ut digitalt, så kortet passar mig i alla fall.

släpper de inte igenom själva taksignalen sas? för de flesta kabelnät jag råkat på är ju hyfsat värdelösa, bara monoljud osv. men visst, måste man så måste man..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint