Förhandstitt på Nforce 780i-baserat moderkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
vad har ni egentligen för kort i era burkar om ni får slut på expansionsplatser?
det finns plats för 2 grafikkort + antingen 2 pci-e expansionskort eller 1 pci och 1 pci-e (förutsatt att grafikkorten tar/får 2 slots var)

har ni sett några moderkort som har nämnvärt fler?

790FX/K9A2:
4stPCIE2.0x16
2xPCI
1xPCI (den där lilla fantyget)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Efter dåliga erfarenheter av Nforce 680i så kommer det inte bli ett Nforce kort igen på ett BRA tag.

Har inte du ett nForce 650i kort? Jag har för mig att Plus är 650i och inte 680i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
790FX/K9A2:
4stPCIE2.0x16
2xPCI
1xPCI (den där lilla fantyget)

Problemet ligger väl egentligen inte bara i hur många det finns rent fysiskt utan också hur många man i realitet kan använda om man kör SLI eller crossfire t.ex.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
790FX/K9A2:
4stPCIE2.0x16
2xPCI
1xPCI (den där lilla fantyget)

ok, jag frågade efter nämnvärt fler, det du nämner har EN pci-e-16x mer...
och hur många av dom kan användas om man stoppar i 2st tvåslots grafikkort?
3st... ok, det är fortfarande EN mer...

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maah91
En ynka Pci-e x1!

använd 16x portarna då...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Kommer det över huvud taget att gå att köra vanlig SLI på ett 780i kort??? Skickar dom inte med en vanlig SLI-brygga så att det går att använda tex två 8800GT kort?!

Visa signatur
Permalänk

Kör man trippel-SLI är man kanske inte intresserad av att ha flertalet kontrollerkort? Eller är jag helt ute och cyklar?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Såå nu ska vi se, *kollar in i datorn* ett grafikkort och en massa tomma pci platser... Jaha, så vad ska jag sätta in där? INGET FÖR DET BEHÖVS INTE HA!

PCI platser behövs visst!!!! vill man ha bra ljud istället för det inbyggda s**ten är det bra att ha, även om man vill ha bättre nätverks kort.
kommer hålla med dig när det kommer moderkort med inbyggt ljud som presterar lika bra som ett creative soundblaster x-fi ljudkort!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

joo joo men det usb minnet jag har funkar inte att bota med:( ni får gärna ge förslag till usb minne som det funkar att bota med!!?

//korven

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk

4 PCI-E CROSSFIRE = 4 ST Singel grafikkortsenheter ELLER 2 st dubbel micro enhetsgrafikkort(nano millimeter) go jul från nån, för helvete

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scottet
Kommer det över huvud taget att gå att köra vanlig SLI på ett 780i kort??? Skickar dom inte med en vanlig SLI-brygga så att det går att använda tex två 8800GT kort?!

Det där har du tänkt igenom bra

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk

Har man pengar o tid så...varför inte 3 grafikkort? Kommer nog själv stanna vid ett grafikkort, på ett moderkort som inte ligger på sjukt höga temperaturer. Det ser ju för jävligt ut med den där fläkten.
Slutade med sli-konfigurationer ungefär samtidigt som ett st. nytt grafikkort från marknaden kunde piska 2 av mina (då) 7800gt. Känns inte speciellt prisvärt. Fast med 8800gt serien ser det lite annorlunda ut, förutsatt att man kan få tag på ett. Känns som jag borde satsa på en ny tv istället!

Håller helt med om att man slopar Fdd, har inte använt den sedan jag lärde mig boota med andra enheter (j-t länge sen med andra ord). Den känns helt och hållet som en nostalgisk kuriosa-pryl.

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

1x Grafikkort PCI-e
2x Ljudkort PCI
1x Kontrollerkort PCI

Skulle gärna hellre använda ett eget nätverkskort än det integrerade men det får inte plats på mitt nuvarande moderkort. Vi har dock alla olika behov.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

FDD är bra för oss med svindyra instrument som bara tar floppy. Vi vill ju också uppgradera datorn ibland. Så farlig mycket plats tar den ju inte heller, moderkorten är ju ändå så välutrustade nuförtiden...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
FDD är bra för oss med svindyra instrument som bara tar floppy. Vi vill ju också uppgradera datorn ibland. Så farlig mycket plats tar den ju inte heller, moderkorten är ju ändå så välutrustade nuförtiden...

Håller med, själv har jag ingen FDD längre men jag bygger och sköter datorerna i en studio och där är FDD AO

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Avstängd

Well, inget för mig.

1x TV-kort
1x Ljudkort
1x trådlöst nätverkskort
1x Dualslot-kylare

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

att de inte bara tar bort ALLT inbygt ljud och KANSKE gör en expansions slot för ljud iaf så att den inte är på MoBo så man får plats med minimum 8 Sata och 2 IDE kanaler Floppy för de med de dyra sakerna och skippa pci portar precis under 16x PCIe portarna...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

För er som vill ta bort FDD på moderkort, försök att installera det inte alls för omoderna eller exotiska operativsystemet Windows XP på en raid-array utan floppy

Och nej, utan fulhacks (som har en tendens till att aldrig funka) och liknande så går det inte.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk

Min pappa måste ha FDD då han har industriella brodyrmaskiner där man måste föra över dom olika probrammen på en floppy, han är säkert itne den enda i världen där något sådant behövs Så jo, nog kan man ha användning för floppy än. Hven om det nu känns onödigt för de flesta.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Min pappa måste ha FDD då han har industriella brodyrmaskiner där man måste föra över dom olika probrammen på en floppy, han är säkert itne den enda i världen där något sådant behövs Så jo, nog kan man ha användning för floppy än. Hven om det nu känns onödigt för de flesta.

Kan jag hålla med om men det behövs väl knappast till den stora massan & det finns dessutom andra lösningar på den saken:

http://www.dustinhome.se/pd_5010055656.aspx
http://www.dustinhome.se/pd_5010051153.aspx
http://www.dustinhome.se/pd_5010081014.aspx
Bara som exempel....

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::