Dell signerar avtal med Best Buy

Permalänk
Melding Plague

Dell signerar avtal med Best Buy

Världens andra största tillverkare av datorer, Dell, tillkännagav nyligen att de har signerat ett avtal med teknikkedjan Best Buy som har 900 butiker i USA. Dell har tidigare inte använt sig av återförsäljare, men sedan Michael Dell tog över som vd för en tid sedan har vi sett många stora förändringar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu kanske Dell äntligen blir bättre.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Nu kanske Dell äntligen blir bättre.

Varför skulle dom bli bättre?

Permalänk
Medlem

Vore ju faktiskt skönt att kunna gå och lämna in datorn om man fick problem, så slipper man städa om en tekniker ska komma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weedel
Varför skulle dom bli bättre?

För att deras nya Verkställande Direktör (VD) tänker inte i samma linje som den förra VD'n

Permalänk
Medlem

nästa steg kjell&co lr teknikmagasinet kanske

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av othic
nästa steg kjell&co lr teknikmagasinet kanske

Inte troligt Kjell skulle ge sig in i något sånt. De känner bra med pengar på att sälja all kringutrustning utan att behöva ta tag i problemen med orginalprodukterna. Deras slogan "du har produkten, vi har tillbehöret" säger väll det mesta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Deras slogan "du har produkten, du har tillbehöret" säger väll det mesta?

Att deras butik i en rad blev helt överflödig?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

"Om Dell har blivit positivt inställda till att sälja sina datorer via återförsäljare kanske vi i framtiden får se Dell-datorer hos en PC-kedja, alternativt någon av de stora återförsäljarna på Internet (Komplett, Datorbutiken, med flera).
"

dags att ta fram champagnen och fira, dell kommer till en återförsäljare nära dig. vet inte varför men av nån anledning bir jag inte så entusiastisk som jag kanske borde. jag är under intrycket att dells datorer inte är så prisvärda i förhållande till att plocka ihop delarna själv eller köpa färdigplockat från typ komplett och dell har ju varit så stolta över att inte ha nån mellanhand vilket har gett dom så otroligt bra priser. hur komemr det bli nu? samma pris/prestanda som burkarna man köper från siba?
jättesnabb processor från intel C2D (1.6ghz)
grymt starkt grafikkort från nvidia!!!!1 (8400gle)
jättestor hårddisk för hela familjen (500 gigs icas egna varor hdd med typ 1500rpm)
2 GIGABYTE kvalites minne från KIA (333 mhz, 15-15-15-30 timings)

jag vilar min väska

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Love_is_a_.45
jag är under intrycket att dells datorer inte är så prisvärda i förhållande till att plocka ihop delarna själv eller köpa färdigplockat från typ komplett och dell har ju varit så stolta över att inte ha nån mellanhand vilket har gett dom så otroligt bra priser.

Så är det ju med i princip alla "hem-pc" företag, det man betalar för som "svensson" är ju supporten.
Deras bärbara brukar dock vara prisvärda om man jämför med många andra tillverkare.

Jag hoppas verkligen att priset inte blir nämnvärt lidande av en mellanhand...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Att deras butik i en rad blev helt överflödig?

Inte sitta o fel citera mig nu :o.

*Förnekar djupt att skrivit fel och ändrat även om det står så*

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Love_is_a_.45
"Om Dell har blivit positivt inställda till att sälja sina datorer via återförsäljare kanske vi i framtiden får se Dell-datorer hos en PC-kedja, alternativt någon av de stora återförsäljarna på Internet (Komplett, Datorbutiken, med flera).
"

dags att ta fram champagnen och fira, dell kommer till en återförsäljare nära dig. vet inte varför men av nån anledning bir jag inte så entusiastisk som jag kanske borde. jag är under intrycket att dells datorer inte är så prisvärda i förhållande till att plocka ihop delarna själv eller köpa färdigplockat från typ komplett och dell har ju varit så stolta över att inte ha nån mellanhand vilket har gett dom så otroligt bra priser. hur komemr det bli nu? samma pris/prestanda som burkarna man köper från siba?
jättesnabb processor från intel C2D (1.6ghz)
grymt starkt grafikkort från nvidia!!!!1 (8400gle)
jättestor hårddisk för hela familjen (500 gigs icas egna varor hdd med typ 1500rpm)
2 GIGABYTE kvalites minne från KIA (333 mhz, 15-15-15-30 timings)

jag vilar min väska

haha så sant så sant

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Love_is_a_.45
"Om Dell har blivit positivt inställda till att sälja sina datorer via återförsäljare kanske vi i framtiden får se Dell-datorer hos en PC-kedja, alternativt någon av de stora återförsäljarna på Internet (Komplett, Datorbutiken, med flera).
"

dags att ta fram champagnen och fira, dell kommer till en återförsäljare nära dig. vet inte varför men av nån anledning bir jag inte så entusiastisk som jag kanske borde. jag är under intrycket att dells datorer inte är så prisvärda i förhållande till att plocka ihop delarna själv eller köpa färdigplockat från typ komplett och dell har ju varit så stolta över att inte ha nån mellanhand vilket har gett dom så otroligt bra priser. hur komemr det bli nu? samma pris/prestanda som burkarna man köper från siba?
jättesnabb processor från intel C2D (1.6ghz)
grymt starkt grafikkort från nvidia!!!!1 (8400gle)
jättestor hårddisk för hela familjen (500 gigs icas egna varor hdd med typ 1500rpm)
2 GIGABYTE kvalites minne från KIA (333 mhz, 15-15-15-30 timings)

jag vilar min väska

Däremot lär dell se till att sopa bort sådanna erbjudande som siba , onoff och liknande kedjor ger och äntligen erbjuda bra datorer i stora butiker.

Jag tror detta bara gynnar konsumenten , att i framtiden kunna köpa dell i butik är ialla fall för mig en positiv sak, och passar inte det så kan man alltid beställa via nätet. Dell ger en bara mer alternativ och inget annat tror jag.

Men som sagt än gäller det bara usa och fungerar konceptet där borta lär det snart importeras i fler länder.
Tror detta är en sådann där sak där man får vänta och se hur det blir och inte döma ut förenns det har satts i verk

Permalänk

så dells datorer är mer prisvärda än hp/fujutsi siemens?
och om dom är de, kommer dom även bli det efter att återförsäljare ska ha sin del.

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W