Permalänk
Melding Plague

AMD RS780 i januari

Enligt rykten som cirkulerar på Internet nu skall AMD lansera sin omskrivna styrkrets RS780 i januari. Den ersätter delvis den nuvarande styrkretsen 690G och stödjer bland annat DirectX 10, Hypertransport 3.0 samt PCI Express 2.0. Den har även stöd för Displayport vilket förutspås bli nästa gränssnittsstandard när det gäller monitorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Nice, ser ju bra ut!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Kan bli viktigt för AMD att denna styrkrets kommer ut så pass snart, eftersom det också kan komma att direkt påverka DisplayPorts möjlighet att hålla UDI stången. Detta borde ju också gynna AMD eftersom bl a DELL och HP också stöder DisplayPort; det är väl trots allt här de stora sändningar av hårdvara förhoppningsvis går, alltså ifrån AMD:s perspektiv. I UDI lägret ser vi ju bl a AMD:s stora konkurrent Intel.

Det blir intressant att se hur de här små stegen slutligen påverkar "maktbalansen" inom branschen.

Permalänk
Medlem

Ge mig en sådan i mini-ITX format!

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Kan bli viktigt för AMD att denna styrkrets kommer ut så pass snart, eftersom det också kan komma att direkt påverka DisplayPorts möjlighet att hålla UDI stången. Detta borde ju också gynna AMD eftersom bl a DELL och HP också stöder DisplayPort; det är väl trots allt här de stora sändningar av hårdvara förhoppningsvis går, alltså ifrån AMD:s perspektiv. I UDI lägret ser vi ju bl a AMD:s stora konkurrent Intel.

Det blir intressant att se hur de här små stegen slutligen påverkar "maktbalansen" inom branschen.

Icke sa nicke. Intel och Samsung hoppade av UDI för nån månad sedan. Dom är nu i DP-lägret.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Icke sa nicke. Intel och Samsung hoppade av UDI för nån månad sedan. Dom är nu i DP-lägret.

Det har jag missat! Någon månad sedan? Hm, jag måste ha sovit länge nu... men du väckte mig. Hela idén med UDI måste ju i så fall ha dött ut, eller?

Du fick mig att försöka läsa ikapp och om jag förstår det rätt, med hänvisning till tidigare nyheter, så kommer inte Intel ut med något förrän i andra halvan av 2008.

Så pinsamt det kan bli!

Permalänk

På sätt och vis synd för AMD då att Intel hoppade av UDI och gick till DP.

Hade Dell och HP bara kunnat välja AMD för sina integrerade system så hade det hjälpt företaget enormt, och så hade dom även såklart kommit in med mer CPUs till dom 2 största tillverkarna på marknaden idag.

Men nu kommer dom ju, förutsatt att det inte blir förseningar, att komma ut före Intel med DP kort, så dom kan nog dra nytta av det ändå förhoppningsvis.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Det har jag missat! Någon månad sedan? Hm, jag måste ha sovit länge nu... men du väckte mig. Hela idén med UDI måste ju i så fall ha dött ut, eller?

Du fick mig att försöka läsa ikapp och om jag förstår det rätt, med hänvisning till tidigare nyheter, så kommer inte Intel ut med något förrän i andra halvan av 2008.

Så pinsamt det kan bli!

Någon månad sen... Det verkar till och med vara i början av året.

http://www.eetimes.com/news/latest/showArticle.jhtml?articleI...

Man kan inte alltid hänga med.
Så ja, UDI är i princip dött.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
På sätt och vis synd för AMD då att Intel hoppade av UDI och gick till DP.

Hade Dell och HP bara kunnat välja AMD för sina integrerade system så hade det hjälpt företaget enormt, och så hade dom även såklart kommit in med mer CPUs till dom 2 största tillverkarna på marknaden idag.

Men nu kommer dom ju, förutsatt att det inte blir förseningar, att komma ut före Intel med DP kort, så dom kan nog dra nytta av det ändå förhoppningsvis.

Mja, mjo. Synd för AMD kanske men likväl är det bra för konsumenten. Tänk om vi fått två olika standarder här också. Hua!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Hade Dell bara kunnat välja AMD för sina integrerade system så hade det hjälpt företaget enormt.

Har du inte märkt att Dell redan säljer en hel del system med AMD, speciellt på den bärbara marknaden.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Ge mig en sådan i mini-ITX format!

Det är möjligt att den okmmer i AMD's miniformat vad det nu heter.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Det är möjligt att den okmmer i AMD's miniformat vad det nu heter.

Du menar det där albatron kortet med 690G? Det är i mini-itx. Ge mig ett kort värt att nämnas i mini-ITX format!

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Jag tror gusIII syftar på DTX/mini-DTX

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Kan bli viktigt för AMD att denna styrkrets kommer ut så pass snart, eftersom det också kan komma att direkt påverka DisplayPorts möjlighet att hålla UDI stången. Detta borde ju också gynna AMD eftersom bl a DELL och HP också stöder DisplayPort; det är väl trots allt här de stora sändningar av hårdvara förhoppningsvis går, alltså ifrån AMD:s perspektiv. I UDI lägret ser vi ju bl a AMD:s stora konkurrent Intel.

Det blir intressant att se hur de här små stegen slutligen påverkar "maktbalansen" inom branschen.

De har arbetat med många styrkretsar så oroa dig inte.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.