SweClockers pepparkakstävling i full gång

Permalänk
Melding Plague

SweClockers pepparkakstävling i full gång

Sedan flera år tillbaka har det blivit en återkommande tradition att hålla en pepparkakshustävling i forumet. Precis som vanligt handlar det om att använda en god portion fantasi och avancerad ingenjörskonst för att bygga en så imponerande skapelse som möjligt.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dags och sätta igång med photoshop och 3ds max då

Nädå, rolig och unik tävling

Visa signatur

System: R5 5600X, GTX 1080 TI

Permalänk
Medlem

2005-vinnaren var fan grym!

mitt blir bättre

Permalänk

Hehe detta lär bli intressant.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Det här blir nog kul att se ^^

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3.2GHz(Med stock kylare), Gigabyte GA-X38-DQ6, Antec Nine Hundred, Samsung SpinPoint 320GB SATA2, Western Digital Raptor 74GB SATA, Corsair TWIN2X 6400 4096MB , Windows Vista Ultimate 32 bit, Corsair Powersupply HX520W, Gainward GeForce 8800GT 512MB 720MHz/2030MHz , Creative X-FI Extreme Music, 3DMark06: 14001p

Permalänk

Vart hittade jag reglerna då?
Annars kan någon googla runt lite och sno nån annans projekt och vinna?

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skooglund
Vart hittade jag reglerna då?
Annars kan någon googla runt lite och sno nån annans projekt och vinna?

Ooops, fel länk i nyheten.

Detta är rätt: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Detta kommer att bli intressant. Många snygga, ätbara bidrag ^^

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Jävlar va roligt! Jag byggde Bank of China-skrapan för två år sedan (utan tävlan). Blev riktigt bra!

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

kul=)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Jävlar va roligt! Jag byggde Bank of China-skrapan för två år sedan (utan tävlan). Blev riktigt bra!

Hehe, en snygg skyskrapa det. Skulle vilja se resultatet

Permalänk
Avstängd

Någon som har lust att försöka sig på turning torso:P?

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Synd att man inte har tid nu på terminsslutet...
Annars så hade det blivit till att starta upp autocad och göra nått datorrelaterat, kanske ett chassi med öppen sida??

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Morsan har ju lovat att göra pepparkaker, kanske man ska sno lite deg till inte bara att äta i år?

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk

Det här låter mycket kul!
Lite synd på mängden pepparkakor man måste äta i sig bara, om man gör något stort alltså. Den där frihetsgudinnan lär ju ha tagit ett tag att äta upp...

Nu blev jag verkligen sugen på att göra något onödigt invecklat konstverk.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Någon som har lust att försöka sig på turning torso:P?

Tja... man vet aldrig...

Visa signatur

. . . HABETIS BONA DEUM . . .
Vinnare i Swec's pepparkakshustävling Julen 2004, 2005 och 2006!
[AMD 64 3000+; MSI K8N Neo Platinum; Corsair 2*512Mb; 9800pro; 240GB;XPx64]

Permalänk
Medlem

Hoppas man hinner med lite pepparkaksbygge i år då, brukar försöka bygga något. Har nog bara senaste, dvs förra året i digitalform dock, men kolla gärna in det!

http://www.pixbox.se/alb457666

Vad tycks? Ganska nöjd faktiskt, synd att man inte var med i denna tävlig förra året.

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arion
Hoppas man hinner med lite pepparkaksbygge i år då, brukar försöka bygga något. Har nog bara senaste, dvs förra året i digitalform dock, men kolla gärna in det!

http://www.pixbox.se/alb457666

Vad tycks? Ganska nöjd faktiskt, synd att man inte var med i denna tävlig förra året.

Haha verkligen - riktigt bra gjort.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Tusan vad seriösa bidragen skulle vara Får lägga ner mera tid till nästa år. Tid är dock något som saknas vilket kanske syns på resultatet. Med det är tanken som räknas

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Tusan vad seriösa bidragen skulle vara Får lägga ner mera tid till nästa år. Tid är dock något som saknas vilket kanske syns på resultatet. Med det är tanken som räknas

Ska ju ändå äta's, tänk va mycket tid du sparat från all planering;D Känns inte lika mycket i hjärtat att trycka ner den heller.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Snart kommer mitt bidrag ska fixa det på freda
men bättre än 2005´s bidrag går nog inte men får se

Visa signatur

Have a nice Day!

Permalänk
Medlem

vad är priset?, liknande som loggo tävlingen?

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.