Trådlöst grafikkort kan förvisa datorn till garderoben

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
För något annat är jag rätt tveksam, det är illa nog med trådlöst LAN

Tänker likadant, dom får ju inte direkt de trådlösa nätverkskorten på 300Mbit att fungera, har ska de då kunna överföra bild i 480Mbit?

Permalänk

då var ju den där jättebillig! jag lär lätt skaffa denna apparat

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk

garderoben/klädkammaren är ju inga problem att nå, särskilt med 5+m skärmsladd
jag hade ett tag 3m förlängning på skärm, mus och tbd genom ventilationsöppning (obs inga extra/special-hål i väggarna!) och hade burken i klädkammaren, avskärmad av en gedigen betongvägg... synd att burkarna där inne blev fler med tiden och när dom var 4 st så blev det runt 30+grader där inne med stängd dörr.

för dom som suckar över att cd-spelaren hamnar för långt bort så kan jag nämna en jätteny uppfinning: USB-läsare! den är bara ett tiotal år gammal...

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
eller ännu hellre, denna:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=342033&view=detailed#Pro...

något i stil med en sådan fast kanske med dvi istället hade ju varit hur trevligt som helst, men priset är som sagt lite väl dyrt på den här typen av produkt. Men jag tror ändå att man får bättre resultat än att försöka sig på att ha trådlösa grafikkort som nyheten handlar om.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
då får man ju fortfarande ha den i samma rum ju XD och det vill man inte >.>

Mitt inlägg var inte riktat till dig utan jag undrade bara allmänt varför det inte är vanligare att man kör med en lång skärmsladd?

Standard-längden är ju typ 1.5m eller nåt vilket är precis så det räcker även om man har datorn bredvid skrivbordet eller så. Är det för att bilden blir lidande om man har längre sladd eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splish
Utveckla denna tekniken en smula och släng in sändaren/mottagaren i grafikkortet/skärmen så är denna teknik given i mitt hem.

Nu saknas bara trådlös ström.

EDIT: Sluta vara så paranoid. Folk skiter i om du porrsurfar
Men allvarligt, hur många har fått sin trådlösa mus avlyssnad?

Det finns redan trådlös ström, men räckviden e rätt så liten.. Ska bli större och kommer antagligen ta död på sladdarna...

Annars så ser detta bra ut

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk

Verkligen ingen som tänker på säkerheten?!
Kryptering? "Avlyssning" eller avsyning? Kanske t.o.m kan överrösta signalen och störa ut skärmar?! inte vet jag... men det känns som att man ska undvika sån här teknik på företag med hemligheter iaf =P

Permalänk

uppdatera strömkablarna i väggen o kör grafik via urtagen istället, det sku va nice

kan man koppla sin skärm där det finns uttag, synd bara att el-lan suger bara..

finns ju redan många trådlösa sändare för tv/video signal, men kostar ju multum...

någon från göteborg här o tränar på fysiken? kolla in sändar högen uppa vid dom 9 projektorerna (va 9 förut) 12st sändare alá 3000kr st.. billigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
Nu är jag inte så insatt, men jag tror man får problem med en 25m lång (såvida den är i koppar) skärmkabel då förlusten blir hög i en så lång kabel...Optik är väl isf en lösning som evil_ananas sa

Jag tror inte 25 meter är något problem för en vga kabel. Köp en som är ordentligt skärmad så tror jag det funkar alldeles utmärkt.

Har du inte sett projektorer som sitter i taket i stora konferenssalar? Hur tror du att signalen kommer dit?

Visa signatur

Mina 3dkort:
Voodoo Graphics > Voodoo2 > Voodo2 SLI >Riva TNT > TNT 2 Ultra > Matrox G400 Max > GF 2 Mx > GF4 Ti4200 > GF 6600GT > GF 6800GT > GF 8800GTS > Radeon 5850 > GF GTX 670 > RTX 2070 > AMD RX 6800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Lösningen är en så kallad blackbox

blackbox säljer bara Extenders

Extenders är lösning

Permalänk

Soft. Kanske kan komma till användning någongång.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Användarnamnqwer
Verkligen ingen som tänker på säkerheten?!
Kryptering? "Avlyssning" eller avsyning? Kanske t.o.m kan överrösta signalen och störa ut skärmar?! inte vet jag... men det känns som att man ska undvika sån här teknik på företag med hemligheter iaf =P

Det var en väldig massa som var skrajsna för att nån skulle kolla på när de kollar på porr..

Redan i dag och har funnits en bra stund så kan man under extrema förhållanden se vad ni gör på era skärmar på en Kilometers avstånd med hjälp av RÖS (Röjande Signaler) Och det är ingen som har RÖS Skyddat sin dator för att kolla på porr för det. Om jag inte mins fel finns det i princip bara en RÖS skyddad datorhall i sverige som armén disponerar.

Det är nog större chans att grannen sitter med tubkikare och kollar på er när ni sitter vid datorn än att han lyckas få in eran trådlösa sändare till skärmen.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
låter som en fin ide. handskfacket är ju ingen direkt höjdare för en dator :\

Vissa nyare bilar har ju kylning i handskfacket för att kunna förvara kall dryck, varför inte då ha en dator där. Svalt o gosigt för datorn, eftersom den luften är ner emot 14grader.

Själv tycker jag dehär med trådlös skärm skulle vara underbart, alla vet ju hur det ser ut bakom dator, allt damm gillar ju att samlas under högen. Hoppas bara att någon kommer på en liknande ide för tv också, e alltid lika jobbigt att byta kablar bakom tv när det är digitalbax, DVD/HDD, VHS(för morsans gamla filmer), ljudkablar till hemmabion. Sen om man ska koppla in en laptop tillfälligt blir de ännu mindre utrymme kvar. Längtar till denna dag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Vad är det för fel på en 25m skärmkabel?

Vart finns det skärmkabel på 25 meter?:D

iså fall så köper jag den på direkten!:D

Visa signatur

Amd Athlon 64 x2 2.6 5000+, Geforce 8800gts 320mb, Corsair, DDR2 2048MB 667MHz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SalaMAD
Vissa nyare bilar har ju kylning i handskfacket för att kunna förvara kall dryck, varför inte då ha en dator där. Svalt o gosigt för datorn, eftersom den luften är ner emot 14grader.

...

Kanske för samma anledning man inte har datorn i kylen hemma... dom är inte konstruerade för att kyla något som alstrar värme.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin_lkpg
Vart finns det skärmkabel på 25 meter?:D

iså fall så köper jag den på direkten!:D

Kjell & co exempelvis. Hittade på första försöket.

Permalänk

Helt plötsligt fick du 50 ms

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormy
Jag tror inte 25 meter är något problem för en vga kabel. Köp en som är ordentligt skärmad så tror jag det funkar alldeles utmärkt.

Har du inte sett projektorer som sitter i taket i stora konferenssalar? Hur tror du att signalen kommer dit?

Har använt 25m förlängning för VGA i industrimiljö med mycket störningar, funkade klockrent. M.a.o. bör det inte vara något problem i en vanlig boendemiljö där det existerar mycket mindre störande magnetfält.

Extender för USB över CAT5 funkade dock sisådär i den miljön.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Är det nån annan än jag som tänkt på hälsoeffekterna av trådlösa grejer?

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me

Permalänk
Medlem

Jag!

Jag tycker man vet för lite för att kunna känna sig säker när det kommer till mikrovågsstrålning.
Sedan rent praktiskt fattar jag inte varför folk kör trådlös mus och tangentbord till sin stationära, hela grejen med batterier som laddas ur räcker som skäl att inte använda det tycker jag!

Permalänk
Medlem

Börjat klura på att få in datorn i klädkammaren själv och ska köpa en lång skärmsladd. Men jag undrar om jag ska ha 14 eller 15 pins? Det kanske inte spelar någon roll?

Permalänk

Black Box

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Har använt 25m förlängning för VGA i industrimiljö med mycket störningar, funkade klockrent. M.a.o. bör det inte vara något problem i en vanlig boendemiljö där det existerar mycket mindre störande magnetfält.

Extender för USB över CAT5 funkade dock sisådär i den miljön.

Viktigt att använda Black box med bara CAT5, inte Cat5e eller Cat6. Då de senare är mkt tightare snurrade, och det tydligen enligt black box själva påverkar signalen.

Sen påverkar ju upplösning och hz massor också.
Finns black boxar som klarar 300 METER i 1024 x 768 Cat5, samma klarar c:a 50 meter i 1600x1200.

Ska det bara vara 800x600 och kraven på kvalitet inte är så höga (inte layout och photoshop) och sträckorna är korta, så spelar det inte stor roll. Där funkar ju bildskärmskabel av god kvalitet bra.

Snackar vi 100tals meter är ju blackbox överlägset.

En annan sak.. jag har haft problem med 5 meters bra vga kablar, i höga upplösningar. Inte uppleft att en riktigt bra crt i hög upplösning ens går att förlänga minsta lilla utan en viss försämring.

Peace

Permalänk
Medlem

Äh jag har haft trådlös skärm länge, laptop kallas det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N1ghtCrawler
Det var en väldig massa som var skrajsna för att nån skulle kolla på när de kollar på porr..

Redan i dag och har funnits en bra stund så kan man under extrema förhållanden se vad ni gör på era skärmar på en Kilometers avstånd med hjälp av RÖS (Röjande Signaler) Och det är ingen som har RÖS Skyddat sin dator för att kolla på porr för det. Om jag inte mins fel finns det i princip bara en RÖS skyddad datorhall i sverige som armén disponerar.

Mjo, känner till att det finns mer eller mindre teoretiska sätt att få tag på signalerna såsom RÖS eller van Eck Phreaking... men de känns ju helt klart mer som något militären sysslar med =P...

jag menar mer att detta är ju grymt mycket mer _tillgängligt_, jag menar det enda man kommer behöva får man ju anta är en något modifierad mottagare/sändare och lite programvara... Sen tänkte jag mest på företag och inte på att grannen ska se att du surfar porr... jag menar wlan är ju förtfarande lite problem med företagsfolk som sitter okrypterat på diverse wlan och mailar hit och dit...

Permalänk

Jag undrar en grej, det måste ju bli lite responstid på denhär doningen, men det står inget om någon ms, är jag dum i huvet ?

Visa signatur

Chieftec Aegis CH-05B-B-OP | Asus P5n32-SLI Premium | Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.7GHz | Corsair VS1 2gb | Gainward GeForce 8800 GTS 640MB | Creative Xtreme Music |2x Samsung Spinpoint 250gb | Deathadder + ExactMat SaitekEclipse II | Razer Barracuda||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spankbuissnes
Jag undrar en grej, det måste ju bli lite responstid på denhär doningen, men det står inget om någon ms, är jag dum i huvet ?

"We also tried to play a movie in a full-screen view. It was not a problem except for additional load on the CPU – it increased to 50% almost."

Från xbitlabs recension. För länk se min post på första sidan.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Nä du är inte knäpp, jag tror nog att responstiden skulle bli hemsk.
Inte direkt något man skulle lira Quake3 lr något till.
Men inget för inget, det är en sjukt bra ide. Bra att dom tänker på att åtminstånde försöka årdna trådlös bildöverföring.
Bättre sent än aldrig right? Vore kul å se om det verkling slår igenom.

Visa signatur

7700K @ Stock | 16GB Budgettrams | MSI 1060 3GB

Permalänk
Medlem
Permalänk

Sen går det ju att dra en lång HDMI kabel från skåpet också.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Kör sedan några år tillbaka RDP mot garderobsburken - UTAN GRAFIKKORT, TANGENTBORD OCH MUS.

Sådeså!

Emh? Du måste fortfarande ha en klient ståendes nånstans med alla sladdar till.. Sen försök spela ett spel eller dra i gång en rulle via rdp... sen vad har du får hårdvara? Det är ganska få moderkort som vill starta om det inte har nått grafikkort i.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!