Intel P45 tidigare än väntat?

Permalänk
Melding Plague

Intel P45 tidigare än väntat?

Enligt en moderkortstillverkare ska Intel planera att lansera styrkretsen P45 tidigare än först planerat. Om man ska tro vad uppgifterna säger kan P45 komma att lanseras samtidigt som X48 under första kvartalet nästa år.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Trevligt. Mitt moderkort, baserat på intel 915 har lagt av. Så att kunna skaffa ett P45 låter precis som vad jag vill ha. Hoppas mer info dyker upp snart!

/dexter

Visa signatur

WS: fractal Design Node 304 (kub) Nätagg: Corsair HX650 Moderkort: ASUS m-ITX CPU: Core i7 8700K, Noctua 12 RAM: 16Gb HDD: 1 TB Samsung 960 PRO SSD GPU: Asus 1080Ti SC MONITOR: 2xLenovo24", 1xASUS 27" 1x140mm insug, 1x120mm Noctua utblås OS: Win 10 Pro

Permalänk

Härligt!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

QX9770 är väl ändå ingen Core 2 Duo-processor?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Av den här anledningen struntar jag i Intel. De får droppa hur många styrkretsar som helst för deras roadmap verkar vara taskig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Av den här anledningen struntar jag i Intel. De får droppa hur många styrkretsar som helst för deras roadmap verkar vara taskig.

Say what? Så du menar att du ignorerar ett företag för att planeringen inte håller? Seriöst varken ATI eller AMD är bättre på detta, sämmre om jag får säga det själv. Nvidia har jag ingen större koll på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
QX9770 är väl ändå ingen Core 2 Duo-processor?

Står det så i artikeln eller? Nej.
Det står "Core 2 processorn" och "Core 2 Extreme"

Q6600 heter även den Core 2 (Quad)

EDIT: Stavfel

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S