Micron skapar världens minsta DDR2-minne

Permalänk
Melding Plague

Micron skapar världens minsta DDR2-minne

Minnestillverkaren Micron hävdar att de har tillverkar världens minsta DDR2-minne. Minneschippet är på 1 gigabyte och är endast 56 kvadratmillimieter stort. Det motsvarar en kvadrat på 7.5 x 7.5 millimeter.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

IMBA

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk

ajaj

Visa signatur

ASUS P5K-E WIFI/AP::Intel Core2Duo E8400::4GB Kingston::ASUS EAH4850::Corsair HX520W::Antec P182b::1TB WD 16mb

Permalänk
Avstängd

Najs:)

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Var jag den enda som först läste "världens sämsta"?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr_freeman
ajaj

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aircut64
IMBA

Citat:

Ursprungligen inskrivet av remmus
Var jag den enda som först läste "världens sämsta"?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Najs:)

Verkar som om ni alla såg sämsta Ngn som printa? har inget bättre för mig en sånt här.

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Minneschippet är på 1 gigabyte och är ...

borde det inte vara 1 gigabit? eller missuppfattade jag det :/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kandel
borde det inte vara 1 gigabit? eller missuppfattade jag det :/

Inte när du talar minnesstorlek,det är skillnad...

1 gigabit är väl nätverk det handlar om??

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Avstängd

och hur många gb kommer sitta i burkarna nu när dett växer fram?
känns som om ddr2 minnena kommer stanna nere i pris (80nm-vertionen då)

btw hur snabbt är det? finns någon info om detta?

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Inte när du talar minnesstorlek,det är skillnad...

1 gigabit är väl nätverk det handlar om??

bit är bara en mindre mätdel än byte så att säga, 8 bit är en byte.. eftersom att nätverken inte har kommit upp i sånna hastigheter att man måste börja räkna i större mätdelar så mäter man fortfarande det i bit

Jag antar att det handlar om att de har tillverkat en minneskrets och inte ett minnes kit.. då borde detta vara att dem har tillverkat en krets på 1 gigabit = 128 mb, sen så sätter dem på 8 st sånna kretsar på en sticka för att få en 1 GB-sticka

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kandel
bit är bara en mindre mätdel än byte så att säga, 8 bit är en byte.. eftersom att nätverken inte har kommit upp i sånna hastigheter att man måste börja räkna i större mätdelar så mäter man fortfarande det i bit

Jag antar att det handlar om att de har tillverkat en minneskrets och inte ett minnes kit.. då borde detta vara att dem har tillverkat en krets på 1 gigabit = 128 mb, sen så sätter dem på 8 st sånna kretsar på en sticka för att få en 1 GB-sticka

jag tolkar det som att dom har tillverkat en krest på 1 gb och sen skall sätta 8 sånna på en sticka. tänker på storleken nu.

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

"The 1 Gb device has a die size of just 56 mm².."
Gigabit är nog precis vad som menas.