Transcend släpper lättviktsspelare

Permalänk
Melding Plague

Transcend släpper lättviktsspelare

Tillverkaren Transcend har idag lanserat en ny serie mp3-spelare med namnet T Sonic 650. Det är flashminnesbaserade spelare som finns i storlekar om två samt fyra gigabyte. Vikten ligger på nätta 30 gram.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Förstår inte att MP3 marknaden fortfarande lever och blir större. Själv slutade jag använda MP3-spelare för snart ett och ett halvt år sedan när MP3 stödet i mobilerna blev mer eller mindre standard. Sedan dess har jag använt mobilen till det.

Snygg design, ser dock lite plastig ut i mina ögon.

Permalänk
Medlem

Håller med. Vem köper en ny mp3-spelare nu förtiden, när alla mobliler har en mp3spelare inbyggd. Något mer primitivt får man leta efter.

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

Jag håller med, det borde inte finnas marknad för dom här små MP3-spelarna, man har ju sin mobil. Men 8GB eller större blir det ju intressant.

Displayen ser för liten ut men den kostar ju inte som en iPod heller

Permalänk

Håller inte alls med ovanstående 2 talare. För mig lever mp3-spelarna i allra högsta grad fasän jag har en SE w850-telefon. Telefonen är för stor för att ha smidigt i fickan och har ett betydligt sämre interface än min gamla creative-spelare.

Dessutom (vilket inte talar för denna spelare) är batterierna smidigt utbytbara i en mp3-spelare. I min räcker ett AAA i ca 20 timmar, och det är lätt att bära med sig extra. Reser man mycket är det inte så kul att batteriet på mobilen tar slut för att man vill lyssna på musik. Utbytbara batterier - JA! Vill man vara miljömedveten köper man bara billiga uppladdningsbara batterier.

Visst är skillnaden mobil <--> mp3 mindre än mobil <--> kamera, men jag håller helt fast vid att de tre maskinerna klarar sig bäst när de inte kompromissar emellan sig.

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem

Lyssnar aldrig på MP3'or i mobilen. Mobilen ringer jag med samt skickar SMS/MMS med. Just denna modellen är för liten rent utrymmesmässigt, men den var rätt så snygg.
Nä, en MP3-spelare med minst 20GB utrymme, det är en ordentlig maskin.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Avstängd

Nej jag använder inte heller mobilen för att lyssna på mp3. För lite utrymme och för kass batteritid. använder ehllre min meizu mini player.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
Håller med. Vem köper en ny mp3-spelare nu förtiden, när alla mobliler har en mp3spelare inbyggd. Något mer primitivt får man leta efter.

Köp en kassetband-spelare eller portabel CD-spelare om vi pratar primitivt.
Finns inte mycket modernare portabla musikspelare än produkter som ovan, om vi inte går över till hårddisk/multimedia-spelare. Inte alla har råd/vill ha en (dyr) mobiltelefon och/eller ogillar produkter som bygger in allt fler och fler funktioner. Jag tillhör dom som varken vill ha eller behöver en flashig mobiltelefon eller vill ha någon inbyggd, halvdan Mp3-spelare.

Inte för att jag finner nyheten särskilt intressant som sådan, ville mest framföra lite kommentarer, och säga att jag håller med ovanstående inlägg.

Permalänk
Medlem

Föredrar MP3-spelare över mobil.
Man kan använda valfria hörlurar istället för skiten som följer med, det tar inte på mobilens batteri samt att jag i alla fall inte har en mobil med en lagringskapacitet på 30GB (vilket min iPod har).

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Avstängd

Har både Mp3spelare och mobil, mobilen är till för att ringa på

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Tja.var ute och joggade en dag med min Mp3 spelare på en Gig minne och Fm radio osov, Men den stannade pga kondens i skärmen och spelaren.Oki en spelare med 1 gig ram med Fm radio för 149 kr är ju billigt,Men tog min gamla Muvio (stavning?) 128 Mb, som jag hade i reserv i fickan (för att dom laddnings bara batterierna kan ta slut i bland utan förvarning )och den funkade hela sommaren utan problem. Alla med Koss lurar naturligtvis.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk

Jag kör fortfarande med MiniDisc, det är grejer det;)

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Medlem

Sen så har även mobilerna sääämst ljud.. man kan inte gemföra en bra mp3 spelare med en kass sonyericsson mobil.

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk

Fast med mobilen som musikspelare så slipper man obesvarade samtal. Med mp3spelare kan man missa när det ringer.
Typ i tunnelbanan å så. Man ser ut som ett pucko.

Permalänk
Medlem

Jag lyssnade alltid på MP3 i mobilen förut tills kontakten i mobilen började glappa. Nu har jag köpt mig en Iriver Clix2 och den funkar mycket bra. Jag tror dock inte att jag hade gjort det om min min MP3 i mobilen fortfarande funkade. Visst är det bättre ljud i maskinen från Iriver, speciellt med mina d-jays lurar, men fasen vad smidigt det är att ha alla saker (mp3, kamera och telefon) i samma produkt...

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Inaktiv

Mp3, wma och DRM-10?? Det sistnämda lär ju gå hem ute i stugurna...