Nvidia släpper Forceware 169.21 (WHQL-kandidat)

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper Forceware 169.21 (WHQL-kandidat)

Till lanseringen av Geforce 8800 GTS 512 MB har Nvidia släppt en ny version av sin grafikkortsdrivrutin Forceware. Den nya versionen är kandidat för WHQL-certifiering och har versionsnummer 169.21.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas dessa drivisar funkar till Vanguard..

Permalänk
Medlem

hmm de står på hemsidan att den är WHQL Candidate, då är den la inte WHQL-certifierad?

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kona90
hmm de står på hemsidan att den är WHQL Candidate, då är den la inte WHQL-certifierad?

163.75 är de senaste certifierade drivrutinerna till Xp och Vista.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Dum fråga kanske, men jag har alltid undrat vad tusan WHQL är, och vad som är så speciellt med det?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

@Vintervillan

WHQL står för Windows Hardware Quality Labs och är en form av utpressning från Microsoft för att tvinga utvecklare att betala exorbitanta summor för att bli av med meddelandet vid installation av drivrutiner att den inte är signerad av Microsoft och bör därmed inte litas på.

Visa signatur

· Gigabyte GA-965P-DS4 · Core 2 Duo E6300 · OCZ SOE Urban 4gb DDR2 PC6400 Kit · 2x Samsung F1 1TB SATA2 · Geforce 8800GT · Antec NINE HUNDRED · bZerk 500W Modular · Samsung 226BW 22" Wide TFT ·

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordXeno
@Vintervillan

WHQL står för Windows Hardware Quality Labs och är en form av utpressning från Microsoft för att tvinga utvecklare att betala exorbitanta summor för att bli av med meddelandet vid installation av drivrutiner att den inte är signerad av Microsoft och bör därmed inte litas på.

Inte riktigt korrekt, whql betyder att drivrutinerna möter vissa villkor för att godkännas vilket bör ge en mer stabil plattform.

för många så kallade hackers som skriver dåliga drivrutiner.

creative är en

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Tycker bättre om LordXenos svar

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Permalänk
Medlem

Fullständig katastrof dessa..

Sitter på min plasma i vardagsrummet och nu har rätt upplösning försvunnit, tvn känner inte igen att den är i data-läge etc..

Reroll.

Permalänk
Avstängd

Väntar tills WHQL släpps så jag sitter kvar med 169.02 tills dess.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Sitter på 162.30... alla drivisar jag testat efter dessa manglar sönder prestandan i de flesta spel jag spelar... high-fps stutter anyone? gg. På sistonde har jag börjat likna drivrutiner vid BIOS uppdateringar... om de redan funkar, uppdatera inte!

Visa signatur

Intel C2D E6850 3.6 GHz · Gigabyte GA-P35-DS4 · Crucial Ballistix PC6400 2x1GB · 8800 GTS 640MB (620, 1000) · SB X-Fi Xtreme Gamer · Seagate Barracuda 320GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordXeno
@Vintervillan

WHQL står för Windows Hardware Quality Labs och är en form av utpressning från Microsoft för att tvinga utvecklare att betala exorbitanta summor för att bli av med meddelandet vid installation av drivrutiner att den inte är signerad av Microsoft och bör därmed inte litas på.

Skitsnack. Ta reda på vad det kostar istället så kanske du förstår att du fallit för rent bullshit. Trökigt med folks som sprider rena lögner.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Har precis bytt drivare nu, får se om mina problem försvinner. Haft ett antal problem med vissa spel med mitt 88GT. Nu ska testas...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Skitsnack. Ta reda på vad det kostar istället så kanske du förstår att du fallit för rent bullshit. Trökigt med folks som sprider rena lögner.

Jag tvivlade faktiskt inte på vad han skrev, det lät mkt trovärdigt i mina öron trots att jag inte hade en aning. MS, en gång svin alltid svin.

Vad är sanningen då? :-/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Jag tvivlade faktiskt inte på vad han skrev, det lät mkt trovärdigt i mina öron trots att jag inte hade en aning. MS, en gång svin alltid svin.

Vad är sanningen då? :-/

Du tycker alltså att ett fjortistrolls svammel om det elaka MS är trovärdigt? Seriöst? Trodde nivån och mognaden var högre här numera men men.

Gå hit och läs: http://www.microsoft.com/whdc/whql/

Allt du någonson vill veta om WHQL.

har någon inte råd med att hosta upp ett par hundra dollar för ett WHQL test och certifiering, vem i hela världen skulle då lita på att använda deras program eller drivrutiner om de inte har råd med en sådan liten utgift?

Permalänk
Medlem

känns ganksa självklart att man inte ska lite på rykten man hör som inte har nån bevisning är man inte själv säker så tar man bara google i handen och hittar sanningen

OnT: tycker att dom här drivisarna känns ganska ointresanta för mig då jag inte har några problem och ett kort som haft stöd länge men mycket bra för dom behövande då man kanske blir en sen^^

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk

Ledsen för OT: Kan inte alla som hatar MS gå över till annat operativ istället och sluta gnälla på "giriga MS" och WHQL och andra saker? Så oerhört tröttsamt. Microsoft gör flera konstiga saker, men jag som användare i 10 år+ har aldrig haft problem eller onödiga utgifter pga deras operativsystem.

Apple är ett bra alternativ om man inte står ut med Microsoft t ex. Om man har argumentet att inga spel utvecklas till Mac så kommer det när alla byter.

Linux är ett bra alternativ om man vill ha kvar sin PC, om man har argumentet att inga spel utvecklas till det så är så kommer det också när alla byter.

Om ingen tror på dessa två alternativ så köp en PS2/3 eller ett Wii. Inget MS och många spel.

Angående att man alltid hittar sanningen med Google, jo självklart, ALLT som står på internet är ju sant, fattas bara annat. *ironi*

Vad jag hört om WHQL så är det MS kvalitét/stabilitetskontroll. Den tar ofta ganska lång tid, förhoppningsvis för att dom är noggranna. Om det kostar pengar vet jag inte, men skulle inte förvåna mig. Om t ex Nvidia vill utveckla en produkt som drar nytta av/behöver Windows så skulle jag ta betalt för min "kvalitétsäkring" iaf om jag ägt MS.

Annars går det ju utmärkt att släppa betadrivare eller för all del utveckla till Linux eller Apple som mig veterligen inte har dessa eventuella kostnader.

Permalänk
Avstängd

Vet inte hur många WHQL-drivare som haft seriösa minnesthrasharbuggar och liknande skavanker. De verkar mest casha in, sedan skita i vad som som går ut -- historien visar detta. Att peka på en MS-sida är ju nästan småroligt, med tanke på att _allt_ de gör, går ut på att lura folk på pengar.

Visa signatur

Move.L #BEEF, $4 -- Värkar är något kvinnor har innan de föder barn, visst verkar det konstigt?

Permalänk
Medlem

Någon som provat 169.21:an med Win Vista 64-bit?

Visa signatur

Desktop: Q6600@3.2Ghz 1.6GHz FSB | GA-P35-DS4 | XMS2 6400 4096MB | 8800GT | Samsung F1 | Sonata III
HTPC: Asus AT3IonT-I Deluxe | Corsair XMS3 DDR3 2048MB | Corsair Extreme Series X32 32GB | Samsung EcoGreen F2 1.5TB | Fractal Design Array

Permalänk
Medlem

Verkar ju inte finnas till 8800gt och non us-speaking operating system ju. Sidan ni länkar till är ju för amerikanska operativsystem, och det pallar jag inte testa då det står att man inte skall ha det, även om det kanske fungerar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster

Linux är ett bra alternativ om man vill ha kvar sin PC, om man har argumentet att inga spel utvecklas till det så är så kommer det också när alla byter.

PC+OSX fungerar utmärkt så vad ska man med MAC till?

Det är ju ändå likadana komponenter i datorn.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gryzor
Vet inte hur många WHQL-drivare som haft seriösa minnesthrasharbuggar och liknande skavanker. De verkar mest casha in, sedan skita i vad som som går ut -- historien visar detta. Att peka på en MS-sida är ju nästan småroligt, med tanke på att _allt_ de gör, går ut på att lura folk på pengar.

Varför är det småroligt? Diskutionen handlade om att någon spred lögner om hur mycket det kostar att certa sina drivrutiner. Faktan står på MS sida, vart tycker du annars man skall vända sig om man vill ha reda på hur mycket MS tar betalt? Dumheter, självklart skall man kolla på MS sida om man vill veta vad deras certifiering går ut på.

För övrigt, kom med exempel på "WHQL-drivare som haft seriösa minnesthrasharbuggar och liknande skavanker".

Det är på tok för mycket skitsnack tyvärr, du verkar vara en i ledet. Tyvärr så är det nog *nix eller mac sidan som förlorar mest på detta. Det är en otroligt trökig stämning bland alla OS-hatare, borde dom inte växa upp och inse att det blir patetiskt och inskränkt? Vore nog bättre om dom som förespråkar *nix eller andra OS betedde sig på ett passande sätt så att folk känner att dom vill gå över. Vi behöver inte skrämma över folk, *nix passar vissa och det finns betydligt bättre sätt att nå dessa på än att sprida massa lögner.

WHQL är en stark certifiering som inte enbart tittar på drivrutinen i fråga utan den ser även till att drivrutinen följer MS standarder för att fungera bra med övrig WHQL drivare. Man kan absolut lita mer på en WHQL drivare än en som inte är WHQL certad.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

som AzII skrev här uppe rätt upplösning till tvn har försvunnit....så typiskt!

Vet nån om man kan ställa in upplösningen manuellt?
kör på vista.