Komplett utsedd till årets återförsäljare

Permalänk
Avstängd

Komplett är vel bra.

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Medlem

Datorbutiken och Dustinhome är nog de bästa jag har handlat hos. Riktigt bra leveranser och priser på varor.

Permalänk

Tycker inte det var direkt självklart. Värdiga konkurenter som DB och Inet har oftast lägre priser och sen hade de väl nåt strul med lagret ett tag också som orsakade långa leverans tider?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Webhallen är verken billiga eller snabba.

Jag håller inte med dig, Jag fick returnera en hdd som gick sönder efter 3 månader. det tog mindre än 5 dagar att få en ny från den dagen jag la den gamla på posten. det är snabbt det. Fri frakt o allt.

2 gånger har min bror returnerat grafikkort på db. båda gångerna har det tagit över 1 månad!! och då va ha tvungen att fylla i nåt jävla formulär innan också!. set är långsamt det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Själv brukar jag använda mig av komplett och dustinhome (har studentkonto)...båda är riktigt snabba när det gäller leverans vilket är väldigt viktigt för mig, finns inget värre än att vänta på alla prylar man köper

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Komplett kan vara både bu och bä. Dom har varit direkt otrevliga i supporten och trevliga. Ibland helt omöjliga. Jag köpte 1024x2 minnen en gång tillsammans med moderkort cpu mm. Tog det på finansiering.

Plockade ihop datorn och då visade det sig att ena minnesmodulen var trasig. Skickade tillbaka för rma och väntade men det kom inga. När jag ringde och frågade vad som hänt så sa dom att dom hade betalat tillbaka pengarna istället??? Vilka pengar?

Jag hade ju tagit på finansiering. Hade inte hunnit betala av en enda gång. När jag påpekade detta så sa dom typ hmm... Det var konstigt. Du får nog köpa nya då. Jaha sa jag och beställde ett nytt par men då sa dom att det gick inte för då var jag tvungen att betala kontant. Varför då? sa jag. Jo för att det blir ett nytt köp. Och vill du ha finansiering så måste du handla för minst tre tusen för att det är minsta belopp för finasiering???.
Så där stog jag med en sprillans dator utan minnen och utan pengar. Att jag var utan minnen var ju deras fel helt klart. Jag ville inte ha några pengar tillbaka. Jag ville bara byta minnen.

I och med att jag var fattig så hade jag inget val. Jag fick lägga till lite fler saker så att jag kom upp i dom där tre tusen så jag kunde få minnen plus högre avbetalning så klart. Nä det var inte kul. Som tur var så kunde jag snabbt fixa ihop pengarna och betala väck den skulden så jag vart kvitt den för det är faktist rätt så hög kreditkostnad.

Men dom har även varit bra. Jag köpte ett moderkort som var helt hopplöst. Skickade in för rma och fick ett med nyare revisions nr. Men det var helt hopplöst det med. Har en väldans otur. När jag återigen skickade tillbaka kortet så sa jag att nu är det inget kul längre utan jag vill ha ett annat kort. Jag valde ett som var 500 dyrare och hade bättre recensioner.

Jag tänkte jaha där rök 500:- till. Men tänk när jag hämtade ut kortet på posten så fick jag det gratis. Dom bjöd på den där extra fem hundringen. Så det var ju bra.

Som sagt dom kan vara både bu och bä.

Permalänk
Medlem

Komplett är grymma, fast jag föredrar dustin home.

Båda är i en klass för sig jämfört med andra återförsäljare.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Hur är det möjligt? Var det inte komplett som byggde om lagret och skämde ut sig totalt i år?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

Datorbutiken är både billigare och snabbare än vad komplett är, jag har aldrig haft något strul med produkterna heller så kan inte säga något om supporten. men DB är helt klart en kandidat till priset!

Permalänk
Medlem

Lite oväntat de vann iår som sakt och portal som vann ifjol har jag alldrig hört förrut.

Hehe frågan var ju för bra

rubriken " Komplett utsedd till årets återförsäljare"
sen frågan
Är Komplett årets återförsäljare?

Hmm neeeeeeee?

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk

Komplett har varit grmt snabba all gångerna jag bestält i år! Grattis!
Inet vann Pricerunners pris , Årets E-Handlare http://www.inet.se/nyheter/
Grattis till er med!

Permalänk
Avstängd

snabba bra service (enligt en kompis) men fortfarande bland dom dyraste i mina ögon.

jag kör så långt det är möjligt med Inte då dessa har varit snabba nog (oftast dagenefter leverans), billigast i dom flesta fall och en service/support som jag inte träffat på någon annan stanns. (ingen egen erfarenhet av kompletts support ännu dock)

men i alla fall GO KOMPLETT!!!

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Datorbutiken hade varit bättre än komplett om de inte hade haft så dåligt med info om allting och en lite bättre sida. snabbheten, servicen och utbudet är bra på båda dock med en liten fördel DB delvis. även om Komplett haft lite problem också nyligen. (växtverk kanske..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Komplett är ett skojarföretag.

För ett par år sedan fick jag keyboard error på mitt moderkort. Skickade in det, de skickade tillbaka det och påstod att det fungerade korrekt vilket det naturligtvis inte gjorde. Därefter kontrollerade jag med ett lokalt företag att det var fel på kortet som kunde stödja mig medan jag argumenderade med dem i en vecka. Efter totalt 3 månader så skickade de mig ett nytt moderkort, det var inte trevligt. För er som inte vet vad keyboard error är, det gör moderkortet helt obrukbard, datorn kan inte komma förbi bios, kommer inte ihåg om den ens kunde komma in i bios, har för mig att inte ens det gick.

Därefter talade jag med lite andra vänner och flera har varit med om liknande händelser. Helt ovanligt är inte heller att de skickar ut ett nytt kort och påstår att det inte var något fel på tex grafikkortet du skickade in så du får betala för frakt och felsökning.

Skandalföretag som jag avråder dig att handla från.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

komplett funkar kanon har aldrig hafft problem med dom och alltid snabba leveranser om man bortser från i år då dom just hadde sin ombyggnad

men inget man kan klandra dom för eftersom det ska bli bättre, dom är klart värda titeln

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tux0r
Jag hade också valt Komplett, eller Webhallen

Webhallen?
De spelar inte ens i samma liga och med tanke på att webbis blivit rätt mkt dyrare så kan man ju hoppas på att de lagt det på kompetens hos personalen. Kompletts serveice har jag inte använt mig så mycket av. Men de varor jag beställt har funkat bra.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft nåt problem med Komplett men de är oftast lite dyrare och sen är det lite jobbigt med deras onödiga reklamutskick som jag fått ibland.

Jag tycker Dustin är mer värdiga den titeln isf. Jag kan inte finna nåt negativt med dem.

Brukar mestadels handla hos Dustin, Webhallen, och ibland på kylning.com. Datorbutiken är bra också men det var ett tag sen jag handlade där.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Jag är mycket missnöjd med Komplett, absolut inte värda titeln i mina ögon pga deras dåliga supportavdelning.

Jag skulle lagt rösten på Dustin.

Visa signatur

i7-4790K | Noctua NH-D14 | ASUS Z97-A | Geforce 780 GTX | Samsung 850 PRO 512GB | Plextor M3PRO 128 GB | Fractial Design XL | MacBook Pro Retina 13"

Permalänk
Medlem

Komplett har strulat en del för mig. Inget riktigt allvarligt men irriterande. Webhallen har jag bara goda erfarenheter av när det gäller garantiärenden, och samma sak med Datorbutiken. Dustinhome är makalösa på snabba beställningar.

Svårt att säga en specifik butik som är bäst. Webhallen är ofta mycket bra i och med att de oftast har allt man ska ha och har goda service, men tyvärr är de för dyra.

Permalänk
Medlem

Inet är ändå dom jag har haft bäst erfarenhet av, snabba leveranser, bra support och framför allt BILLIGT!

Visa signatur

Desktop: Q6600@3.2Ghz 1.6GHz FSB | GA-P35-DS4 | XMS2 6400 4096MB | 8800GT | Samsung F1 | Sonata III
HTPC: Asus AT3IonT-I Deluxe | Corsair XMS3 DDR3 2048MB | Corsair Extreme Series X32 32GB | Samsung EcoGreen F2 1.5TB | Fractal Design Array

Permalänk
Medlem

Har inga problem att acceptera Komplett som årets återförsäljare. Men det var ju lite konstigt att de fick den titeln just det här året, med alla leveransproblem?
Hursomhelst så väger supporten vid problem supermegatyngst, och med tanke på det ligger Komplett riktigt bra till.
Komponenter där det föreligger relativt hög risk för strul (bildskärm, minnen, moderkort) köper jag helst på Komplett, även om jag måste lägga upp 10% extra. Lågriskkomponenter (kylare, tgt-bord, cpu osv) kan jag handla från db eller vem som nu har billigast i det aktuella fallet.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk

Grattis kompisar

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk

beställde en kartong delar därifrån, skitsnabb leverans, packar upp o ser att kartongen till moderkortet fått sig en jävla smäll för hela moderkortskartongen är intryckt, packar upp och ser att där vart den fått smällen är antistatpåsen extra sliten efter trycker mot alla lödningar på baksidan... Kollar på paketet som det skickades i, inga skador... Dvs, den lilla slynan som packade mitt paket slängde med detta trots de yttre skadorna. Nu har den ju som tur är funkat ändå och allt är frid och fröjd, hade den däremot inte gjort det o jag hade fått sitta med alla delar o vänta på ett nytt moderkort hade jag fan valt att avbeställa och skicka tillbaka allt och beställa från ett annat företag

Visa signatur

31337

Permalänk

har sökt jobb 2 ggr på kolpett, å inte äns ett mail om att de tkommit fram eller att jag itne fått jobbet fick jag :@

Visa signatur

ÐeviL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dennis_svensson
har sökt jobb 2 ggr på kolpett, å inte äns ett mail om att de tkommit fram eller att jag itne fått jobbet fick jag :@

Kanske för att du inte ens stavar företagsnamnet rätt?

Permalänk
Medlem

Komplett har iaf för mig varit underbara gällande de få garantiärenden jag haft. Snabb och trevlig kundtjänst är inte fel. Klart värda utmärkelsen imo.

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem

Därför jag tycker bäst om att handla på komplett är enkelheten och deras trevliga hemsida.

Kompletts hämtbutik i Stockholm är underbar pga. att man slipper frakt och att man, efter att ha bestält på hemsidan, bara kan gå ditt och betala kontant. Jag har alltid föredragit att gå och handla mina varor och har aldrig riktigt gillat att hämta ut på posten. Därför handlar jag för det mesta på Komplett och Webhallen. Datorbutiken ibland då de har ganska mycket lägre priser på vissa saker.

Om fler internetbutiker började med hämtbutiker skulle jag börja handla mer hos dem.

Permalänk
Medlem

Nah, tycker inte att dom lever upp till årets bästa men men...
RMA avdelningen har mycket att förbättra sig. Dom måste till att börja med läsa vad kunden skriver.
Annars är det väl mycket trevlig butik. För det mesta fungerar det smärtfritt.

Permalänk
Medlem

Har både bra å dåliga saker att säga om Kompletts support. Har alltid sett dem som bra å göra me va gäller support ärenden och har haft mycketbra tidigare erfarenheter av dem oxå. Men min bild av Komplett fick lite fler nyanser när mitt Hiper Type-R nätagg gav upp efter ganska precis 2 år... Bemötandet jag fick då var uruselt då Komplett inte var intresserade av att ta ansvar för produkter dom sålt. Så nu mer litar jag inte mer på Komplett än på något av de andra stora webbshopparna. Och när då priset blir en mer avgörande faktor så får allt Komplett som oftast inte min röst längre...

Visa signatur

| Core i7 3930K | ASRock x79 Extreme4 | 4*2GB GeiL PC3-17000 2133MHz DDR3 Ultra | EVGA GTX580 Classified | Point of View GTX470 | 1TB Samsung 850PRO | 2TB Samsung 850EVO | 4TB Samsung 860QVO | 1TB WD Raptor | 2TB WD Black | Cooler Master Real Power M850 | Corsair H80i | Cooler Master Cavalier 3 | + | Core i7 6700K | ASRock Fatal1ty z170 Gaming-ITX/ac | 2*4GB TeamGroup Xtreem DDR4 PC4-31200C18 3866MHz | EVGA GTX1080ti SC | 160GB Intel X25-M G2 | 1TB Samsung 840EVO | 2x10TB WD RED | Seasonic G-series 550W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Fractal Design Node 304 | + | 24" HP LP2475w | + | Surface Pro |