Coolermaster lanserar Stacker Nvidia-edition

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nsky|sct
Ska skaffa ett och trycka i mitt ati 2900xt i det

hihi Vore ju riktigt anti att trycka i ett ATi grafikkort i den lådan, nästan så man måste köpa den bara därför

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

ugglychassie.com

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Det mest nedvärderande i detta var, och kanske fortfarande är, när det gäller "Windows 'something' ready" av typ skrivare och andra liknande tillbehör att det faktiskt innebar att varan var länsad på en del komponenter. Drivrutinerna var/är utvecklade så att t ex datorns CPU belastas och utför de beräkningar som en icke "Windows XP ready" skrivare har komponenter för att göra själv. Så ibland handlar det om rent bondfångeri.

Ser inget fel i det. Är väl bra att det står att en skrivare funkar med windows. Jag menar, windows är ju faktiskt inte det enda oprativsystemet. Då är det väl bra att veta att programmet/hårdvaran är gjord för windows och inte t.ex mac os x. Ipod vill jag minnas funkade inte med windows vid den första generationen. Men nu är den väl numera 'windows ready'.

Att ett chassi skulle vara 'sli ready' är mycket mer lurande. Som om man inte skulle kunna ha sli i ett vanligt atx-chassi med sli-moderkort?

Permalänk
Hedersmedlem

MooDHooDs, troligen är felet att jag förklarade det dåligt.

Det jag menade med "varan var länsad på en del komponenter" är följande:

- tillverkaren sparade in pengar genom att plocka bort komponenter ur skrivaren
- tillverkaren tog ändå mer betalt för den påstådda "Windows" anpassningen
- skrivaren skulle ha fungerat i Windows både utan och med komponenterna, men i det senare inte belastat PC:n med beräkningskraft
- köparen betalade extra pengar för en sämre produkt
- en skrivare av den här typen blir ganska eller helt oduglig i andra system än Windows eftersom den inte inte själv klarar av att ge några standardiserade instruktioner

iPod är en fungerande iPod i alla lägen, däremot fungerade (dyker väl upp lite udda problem fortfarande) inte kommunikationen mellan iPod och Windows särskilt bra. iPod är en självständigt fungerande enhet, medans däremot de skrivare som jag refererar till inte kunde/kan skriva utan att Windows matar den med instruktioner.

Hursom, frågan är väl inte så värst viktig för de flesta, men ifall man är intresserad av andra operativ system är det alltid "varningsflagg" på "Windows-ready" eftersom det även kan betyda ovan beskrivna scenario.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vashy
Tyckte den första stacker modellen va f*n så mycket snyggare än dessa hemska styggelser.

Kan bara hålla med

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Ett sånt ska man ha! Det, och 2st 3870 i crossfire!!

Visa signatur

|| Intel Quad Q6600, 3.6Ghz @ 1.46v ||||GIGABYTE X38-DQ6- F7||Corsair DOMINATOR 2GB DDR2@1066mhz||XFX8800GTS 512mb@800/1920/2170 (24/7)||Corsair HX620W||WD320GB||Cooler Master STACKER 832|| Tuniq Tower 120||Windows Vista Ultimate x84||HPW2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawXcellence
Det ultimala fanboy-chassit!, finns det något liknande för ATI-fansen?

Mvh

Klart det finns ett chassi för ATI-fans också! Av klassiga Lian också...

http://images.bit-tech.net/content_images/2008/02/lian_li_arm...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebak
Klart det finns ett chassi för ATI-fans också! Av klassiga Lian också...

http://images.bit-tech.net/content_images/2008/02/lian_li_arm...

Men en pris lapp på 5400:-

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=3471&session=16689e...

Visa signatur

Intel I7 4930K 4,5ghz][Asus PRO2011][Corsair 32gb][Western digital 4TB][Asus stock 580GTX][Cooler Master 1000w]