Intel X48 senare än väntat?

Permalänk
Melding Plague

Intel X48 senare än väntat?

Tidigare uppgifter talade för en lansering av Intels kommande styrkrets X48 i januari nästa år. Intel ska nu ha skjutit upp lanseringen till februari eller mars nästa år.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Milda makter! Jag trodde endast AMD var kapabla att lansera sina saker försent! Håller inte grejorna måttet?! Ofelbara Intel, hur är detta möjligt? Deras dagar kanske är räknade? Konkurs?!

Jag kunde bara inte låta bli att spy ut lite sarkasm. Man har ju blivit lite smått skadad av allt domedagstjat gällande en annan aktör på marknaden...

OT: Det var ju tråkigt...

Permalänk
Medlem

Väntat, det går nog lite för fort på moderkortsfronten för intel...
X38 kostade nog en del pengar att få fram och alla stackars märken måste nog rea ut all kort nu, så bara att shoppa!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Inaktiv

Samma procedur som med X38... buggar lär skjuta releasen 1-2 månader senare.

Permalänk
Medlem

Håller med skogsvilden...

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem

hoppas att dom rear ut dom så att priserna blir därefter vore najs om man kunde få tag på nått billigt.. moderkort börjar bli dyra :/

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

Låter som ett dåligt drag av Intel, då detta kommer betyda att många som hade tänkte uppgradera när penryn kommer väntar någon månad till. Men säkert ett riktigt beslut då vi inte har all information eller kanske är detta ett sätt att dölja eventuella problem...

Permalänk
Medlem

tjockt najs!

Visa signatur

Datornörd: Ooja !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Milda makter! Jag trodde endast AMD var kapabla att lansera sina saker försent! Håller inte grejorna måttet?! Ofelbara Intel, hur är detta möjligt? Deras dagar kanske är räknade? Konkurs?!

Jag kunde bara inte låta bli att spy ut lite sarkasm. Man har ju blivit lite smått skadad av allt domedagstjat gällande en annan aktör på marknaden...

OT: Det var ju tråkigt...

Hade tänkt att skriva detsamma men du förekom mig

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730