Nvidia har inte ändrat referenskylaren på 8800 GT

Permalänk
Melding Plague

Nvidia har inte ändrat referenskylaren på 8800 GT

För några veckor sedan började det dyka upp Geforce 8800 GT med en ny tystare kylare, och informationen spreds att Nvidia hade ändrat referenskylaren. Nu har det kommit fram att Nvidia inte alls ändrat referensgrafikkortet utan det är flera grafikkortstillverkare som samtidigt börjat sälja modeller med ny fläkt.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hjälpsam

Mycket bra gjort av tillverkarna, hoppas att Nvidia ändrar referensen också, nu vet dom ju hur dom skall göra.
När tillgången ökar kommer det också vara lättare att vara kräsen och begära den bra fläkten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Är det kanske så att nVIDIA inte bryr sig eftersom de förväntar sig att kortet blir kortlivat iallafall? Suck...

Permalänk
Medlem

Man kan bara hoppas att Nvidia tar till sig detta och förbättrar 8800GT´s kylare.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jean-Luc Picard
Är det kanske så att nVIDIA inte bryr sig eftersom de förväntar sig att kortet blir kortlivat iallafall? Suck...

Jag tror 8800GT blir kortlivat.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Albatron har den nya kylaren?

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M1cke
Någon som vet om Albatron har den nya kylaren?

Varför undrar du om man får fråga?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Varför undrar du om man får fråga?

Kanske för att han vill veta om Albatron har den nya kylaren?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Varför undrar du om man får fråga?

För att jag har beställt ett Albatron, och jag vill veta ifall det har den nya?

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jean-Luc Picard
Är det kanske så att nVIDIA inte bryr sig eftersom de förväntar sig att kortet blir kortlivat iallafall? Suck...

Fast varför skall dom bry sig, dom säljer en prispressad referensdesign som det sedan är upp till varje tillverkare att göra vad dom vill med. Dom är själva inte intresserade av ett kort som presterar bättre än vad de dyrare korten i serien gör utan om kortet mår bra av att ligga runt 90 grader och låter godtagbart mycket så finns det ingen anledning att byta ut kylaren.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M1cke
För att jag har beställt ett Albatron, och jag vill veta ifall det har den nya?

Kolla i listan i nyheten ist.. omg

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

har beställt en med zalmankylare så jag bryr mig inte, det enda som får mig att känna mig lite hotad är det där som skall komma sen Geforce 9

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Kolla i listan i nyheten ist.. omg

Precis, det var det jag fiskade efter också, men tydligen gick det inte riktigt fram.
Jag menade så klart att han kunde kolla själv. Hur lat får man bli.

Om man nu har beställt kortet redan, vad kan man då göra åt det oavsett om det är den nya eller gamla kylaren på. Om man nu också är så angelägen att veta det kanske kan ska ta och läsa det som finns om nyheten innan man frågar...så lat man får bli ännu en gång.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Precis, det var det jag fiskade efter också, men tydligen gick det inte riktigt fram.
Jag menade så klart att han kunde kolla själv. Hur lat får man bli.

Om man nu har beställt kortet redan, vad kan man då göra åt det oavsett om det är den nya eller gamla kylaren på. Om man nu också är så angelägen att veta det kanske kan ska ta och läsa det som finns om nyheten innan man frågar...så lat man får bli ännu en gång.

Jag måste ha missat den i listan, har du en länk? Eller det står säkert där (jag har kanske missat det) att Albatron specifikt INTE har den "nya" kylaren?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Jag måste ha missat den i listan, har du en länk? Eller det står säkert där (jag har kanske missat det) att Albatron specifikt INTE har den "nya" kylaren?

Det finns ingen lista i nyheten. Jag tror dom menar en av länkarna: http://en.expreview.com/?p=118
där det finns bilder på nya kylarna jämfört med gamla. På bilderna är det kort från XFX, Inno3D, Evga och Zotac som har större fläkt.

Även Leadtek har nya kylaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Precis, det var det jag fiskade efter också, men tydligen gick det inte riktigt fram.
Jag menade så klart att han kunde kolla själv. Hur lat får man bli.

Om man nu har beställt kortet redan, vad kan man då göra åt det oavsett om det är den nya eller gamla kylaren på. Om man nu också är så angelägen att veta det kanske kan ska ta och läsa det som finns om nyheten innan man frågar...så lat man får bli ännu en gång.

Jag tolkade nyheten efter att ha läst på expreview att de har börjat en insamling om vilka kort som har den större kylaren. Och jag kan varken hitta något som dementerar eller bekräftar detta angående albatron. Men du får gärna visa mig eftersom jag är så lat.
Den säger detta:

Citat:

And more and more brand using the exactly the same cooler of them.

På vilket sätt ger den texten dig rätt att dumförklara mig?

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M1cke
Jag tolkade nyheten efter att ha läst på expreview att de har börjat en insamling om vilka kort som har den större kylaren. Och jag kan varken hitta något som dementerar eller bekräftar detta angående albatron. Men du får gärna visa mig eftersom jag är så lat.
Den säger detta:

På vilket sätt ger den texten dig rätt att dumförklara mig?

Han klantade sig när han hävde ur sig det, vi får väl se om det blir något svar...