Varför är inte AMD 770 populärare?

Permalänk
Melding Plague

Varför är inte AMD 770 populärare?

Sedan AMD lanserade Spiderplattformen och Phenom har AMD:s styrkretsar kommit i skymundan. När ämnet diskuteras är det mest om styrkretsarna 790FX och 790X. Men budgetstyrkretsen AMD 770 då? Hårdvarusajten PC Perspective har skrivit en intressant krönika om styrkretsen som AMD sällan talar om.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Med tanke på hur bra processorer klockar på 7xx ser jag ingen anledning till varför man inte ska köpa ett 770. Eftersom det dessutom klarar extrema bussar så gör det ju ingenting om man har multipellåsta processorer.

Permalänk
Avstängd

Mormor väljer den billigare Inteln än den dyrare AMD'n

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd

jag har precis smakat på C2D och jag kommer nog inte att välja AMD prollar mer.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
jag har precis smakat på C2D och jag kommer nog inte att välja AMD prollar mer.

Smart smart...

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
jag har precis smakat på C2D och jag kommer nog inte att välja AMD prollar mer.

Kanske tänkte samma sak fast tvärtom när du skaffade en A64? (hypotetiskt scenario)
De som bara går efter pris/prestanda växlar väl närhelst 'ledaren' byts? Tur att inte alla är så, kanske, för skulle vi då ha mycket konkurrens? Det är väl en hopplös förenkling, men jag tror ändå inte att världen i längden skulle tjäna på om Intel blev ensam processortillverkare för persondatorer.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
jag har precis smakat på C2D och jag kommer nog inte att välja AMD prollar mer.

Jag skulle vilja se det.. Precis som ovanstående skrev, sade du samma sak när A64 kom..?

Jag kommer nog inte gå ifrån AMD i första taget och särskilt inte nu när de byggt en helt egen plattform, den måste prövas och sedan är jag inte den extrema "gamern" som måste ha det senaste, fetaste och ger mest fps. Jag skiter i om jag måste köra typ Crysis snäppet lägre än min granne som sitter på det senaste, när jag spelar sitter jag inte och glor på miljön och förundras över hur snyggt det är. Möjligtvis att man får en aha-upplevelse men ack, man ska väl spela spelet och då skiter nog personerna du spelar mot i t.ex. UT3 om du kör på högsta inställningarna trots att du blir cuttad varje gång du respawnar för att du inte kan spela spelet....

långt det blev

Permalänk
Avstängd

Därför att intels C2D system är mycket bättre lol

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Medlem

• Den som vill ha CrossFireX köper ett "790X/FX-moderkort".
• Den som nöjer sig med integrerad grafik köper ett "690G-moderkort".

• Den som nöjer sig med ett grafikkort kanske föredrar ett mindre moderkortsformat. Var finns "770-moderkorten" i µATX-format? Samtidigt har flera tillverkare annonserat lansering av RS740 moderkort med SB700. Är man mera kunnig och inte måste ha moderkortet idag så väntar man gärna en månad och köper det samtidigt när prissänkningarna på Phenom har slagit igenom.

Många är säkert inte heller medvetna att AM2+ moderkorten fungerar med AM2 processorer.

Jag tror att "770-moderkorten" hamnar helt enkelt mellan stolarna.

Hare/PeSi

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har heller inte sett några test av moderkort med 770.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Jag har heller inte sett några test av moderkort med 770.

Alla återförsäljare har typ.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Hedersmedlem

Länkar tack.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är test jag frågar efter.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Hedersmedlem

Tackar! Prestanda ser ut att var helt lika med både 790FX och P35.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

En enkel teori vorre väl att Phenoms dåliga rykte har smittat av sig lite. Den fick inte någon direkt bra start och buggen har inte gjort det mycket bättre. Detta har då påverkat kringliggande produkter..

Permalänk

Jag tror nog de blir en 770 o HD3870, o phenom sen nästa år.

Visa signatur

ASUS P5K-E WIFI/AP::Intel Core2Duo E8400::4GB Kingston::ASUS EAH4850::Corsair HX520W::Antec P182b::1TB WD 16mb

Permalänk
Medlem

Phenoms dåliga rykte, plus att "AMD-fanatiker" väntar på SB700 (och SB750)

Men när AMD släpper Phenom 9X50 modellerna och sätter in SB700 lär det hända saker.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grynnan
Phenoms dåliga rykte, plus att "AMD-fanatiker" väntar på SB700 (och SB750)

Men när AMD släpper Phenom 9X50 modellerna och sätter in SB700 lär det hända saker.

Jag ser dock ingen större mening med att vänta på SB700. Tror inte det finns något där jag kommer använda.