Ny Sandrauppdatering ger bättre stöd för Phenom

Permalänk
Melding Plague

Ny Sandrauppdatering ger bättre stöd för Phenom

Sisoft Sandra XII är förmodligen det vanligaste prestandatestprogrammet för att testa minnessystemet i en dator. Nu har Sisoft släppt en uppdatering till Sandra XII som ger mer korrekt resultat för AMD:s Phenomprocessorer. Phenom har bättre minnesprestanda än den äldre Sandra-versionen rapporterat.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Glömsk

As usual tack till Anders Nyberg för tipset.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

trevligt

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem

Phenom har bättre minnesprestanda än den äldre Sandra-versionen rapporterat.

låter som phenom har bättre minnesprestanda än programet Sandra.

Phenom har bättre minnesprestanda än i de äldre Sandra-versionen.

låter bättre tycker jag!

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av power56
Phenom har bättre minnesprestanda än den äldre Sandra-versionen rapporterat.

låter som phenom har bättre minnesprestanda än programet Sandra.

Phenom har bättre minnesprestanda än i de äldre Sandra-versionen.

låter bättre tycker jag!

notera "rapporterat" på slutet...

Permalänk
Medlem

Bara en liten sak:

Citat:

Skillnaderna är ganska stora; från 4789 megabyte per sekund till 9624 megabyte per sekund. Detta är nästan en fördubbling av prestanda.

Det där är aningen MER än en fördubbling!

Permalänk
Medlem

Som ordförande i föreningen *Märka ord* så skrattar jag gott i denna tråd.

Att folk årkar...

Bra nyhet dock, för oss med phenom cpus.
Tack tack.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
AMD 7900 (4060ti) (Lekserver)
Intel i9 12900K (3090) (barnens)
AMD 7900X (3080ti) (barnens)

Permalänk
Avstängd

deranger: Det stavas *O*rka

mudde: 4789*2 = 9578 ~ 9000 (10.000 om man ska vara petig).

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

4 av 6 inlägg är kommenteringar på skrivfel? är det ett rättstavningsforum eller ett dataforum.

skärp er, ni tillför inget.

ONT: vill se hur resultaten är gentemot intels motsvarande. vad betyder egentligen det här, gjort om programmet för att förbättra prestanda, ja då verkar ju phenom ju sååå mycket bättre...

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
4 av 6 inlägg är kommenteringar på skrivfel? är det ett rättstavningsforum eller ett dataforum.

skärp er, ni tillför inget.

ONT: vill se hur resultaten är gentemot intels motsvarande. vad betyder egentligen det här, gjort om programmet för att förbättra prestanda, ja då verkar ju phenom ju sååå mycket bättre...

Programmet har inte kunnat läsa av korrekt resultat pga att phenom inte har samma arkitektur som intels prollar, samt att phenom krossar alla intel-processorer i minneshanteringen! En 6000+ slår dem till och med, men phenom vinner över en 6000+

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

WOW

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Hedersmedlem

Den enkla sanningen är att de flesta gäspar lite slött åt en nyhet om Sandra och roar sig på andras bekostnad istället.

Jag har aldrig fått Sandra att avläsa mina Hitachi diskar utan att låsa sig så....

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

shhhy MaLo! Förstår du inte vad det här innebär för phenom som processor!

heureka!

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Programmet har inte kunnat läsa av korrekt resultat pga att phenom inte har samma arkitektur som intels prollar, samt att phenom krossar alla intel-processorer i minneshanteringen! En 6000+ slår dem till och med, men phenom vinner över en 6000+

Jo, men det är väl ganska oväsentligt om det inte ger någon reell vinst i verkliga applikationer, eller hur?

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Ja, och i verkliga applikationer är Phenom bättre jämfört med Intels prollar än vad tidigare tester (syntetiska) visat.

Permalänk
Medlem

Inte särskilt förvånande iaf. En tråd kan ju bara använda ena minneskontrollern på Phenom och kan då bara utnyttja halva minnesbandredden till fullo. Men två eller flera trådar kommer ju naturligtvis utnyttja hela bandbredden.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk

hej
Asså jag läste ett test för en månad sen på tomshardware hur lite man vann minnesprestanda med minnen i dualchannel, men de använde en intel core 2 duo. skulle en phenom få en större förbättring då? eller?

Permalänk

Ingen med Phenom som kan/ids testa Öbos och min fundering fundering?