Permalänk
Medlem

har själv ett NZXT hush och den är SÅ mycket tystare än det jag hade innan.. har dock itne alla grejor till min nya dator än.. men testade med dom delar jag har i sign. (dom låter som ett jumbojet! seriöst!) och det vart markant skillnad.. men fortfarande låter mitt nätagg för mycket.. kan inte soca med någe ljud på överhuvudtaget.. måste vara knäpp tyst.. men har man ett tyst nätagg som seasonic, corsair (ja jag vet) m.m så blir det nog nästan inge ljud all kan jag tänka mig.. ljuddämpande mattorna tror jag gör skillnad pga. den tunna plåten som det är på chassit. men som det stog i recensionen; det är as lätt att bygga i den.. och jag har aldrig byggt en dator själv någon gång(men har pillat många ggr) så den får en 4 av 5, av mig.. helt klart mycket privsvärd (till er som funderar på den)
// tobbe

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Här dök det upp en annan intressant recension, där de visar att kylningen inte riktigt räcker till för kraftig överklockning och 8800GTX i SLI:

http://www.ocia.net/reviews/nzxthush/page5.shtml

Men, men, har man tänkt sig kraftig överklockning och 8800GTX i SLI kanske man ändå lägger några slantar extra på chassit?

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk

Någon som kan ge mig ett hum om hur tjock ljudisoleringen får vara för att den inte ska ta i instickskort eller andra komponenter? Funderar på att köpa detta och montera in ett eget ljuddämpade material (samma som de har i diskmaskiner, vilket kan vara flera centimeter tjockt). Men det vore bra att veta om det skule rymmas eller inte...

Permalänk
Avstängd

För de som inte visste det är det gummi-ljuddämpning på hårddiskarna. Så här skriver NZXT:

"Rubber padding on hard drive and fans"

...på http://www.nzxt.com/products/hush/

Tycker det verkar vara ett mkt bra chassi, det kanske inte är extremt bra kylning och ljudisoleringen kanske inte gör så stor skillnad, men det är fortfarande ett tyst chassi och jag tycker det är snyggt.

Permalänk
Medlem

Nån som lyckats trycka en en Thermalright Ultra 120 Extreme i detta chassi ?

Visa signatur

| AMD Ryzen 3700X | FD Nano S | Noctua NH-U12A | Asus ROG Strix B450-I | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 32GB 16CL | Corsair MP510 1TB | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce 11GB | Corsair RM850X V2 850W | Logitech G710/G305 | Acer Predator Z301C |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Satyrion
Nån som lyckats trycka en en Thermalright Ultra 120 Extreme i detta chassi ?

Jag misstänker att jag blir den första som är dum nog att försöka. Vad jag har hört så säger en del att det kommer få plats andra säger att det inte finns en blekaste chans. Får väll försöka iaf annars blir de till att byta fläkt..

Visa signatur

Stationär: Intel i7 2700K @ 4.4ghz | Arctic Freezer i30 | Crucial 16GB | Asus P8Z68-V | FPS 650W 80+ Gold | GeForce 9800GT | Samsung 830 128GB SSD | 2 TB | Fractal R3
Renderings-burken: Intel Quad Q6600 G0 @ 3.5ghz | TRUE | Gigabyte P35-DS4 | Corsair 4GB | Raptor 74 GB 10000RPM | 1TB | Corsair Powersupply 520W | GeForce 7600GT | Nzxt Hush

Permalänk
Medlem

fick du plats med Thermalrighten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apina
fick du plats med Thermalrighten?

Svar nej, det är fysiskt möjligt att trycka in den skulle jag tro men då krävs det att man jobbar lite med moderkortsplåten. De finns lite möjligheter att flytta den bakåt om man sågar bort den och popnitar fast den igen. Sedan måste man nog karva ut lite ljuddämpning på ena luckan så dem där små heatpipsen som sticker upp får plats, var bara dem små heat pipsen som tog emot.

EDIT: Det är tydligen en viss person här på sweclockers som lyckats med detta att få plats med Thermalrighten så nu måste nästa jag också ta och skruva upp datorn igen och göra ett helhjärtat försök...
Annars blir det Schyte ninja som åtminstone ska få plats.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 2700K @ 4.4ghz | Arctic Freezer i30 | Crucial 16GB | Asus P8Z68-V | FPS 650W 80+ Gold | GeForce 9800GT | Samsung 830 128GB SSD | 2 TB | Fractal R3
Renderings-burken: Intel Quad Q6600 G0 @ 3.5ghz | TRUE | Gigabyte P35-DS4 | Corsair 4GB | Raptor 74 GB 10000RPM | 1TB | Corsair Powersupply 520W | GeForce 7600GT | Nzxt Hush

Permalänk
Medlem

Om man bortser från "ljudisoleringen" och fronten ser det förbannat likt ut ett Cooler master elite jag köpte till tjejens dator.

Permalänk
Medlem

skulle satsa på det här om jag köpte ny dator idag

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk

går floppy facken att sätta hårdiskar i? plats 6-7 om man räknar från botten

Permalänk
Medlem

Ni som har chassit nu: vad tycker ni om det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flykt
Ni som har chassit nu: vad tycker ni om det?

Trångt, lite taskig kvalitets känsla men tyst & bra kylning.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk

snygg och stilren!

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flykt
Ni som har chassit nu: vad tycker ni om det?

snyggt, tunna sidor, rätt så tyst, har chassit på golvet till vänster så usb portarna sitter lite dumt till

betyg 4/5

Permalänk
Medlem

Den främre fläkten, går det att byta den och sätta dit en ny med gummiproppar?

Permalänk
Medlem

håller på att montera mina grejer i ett sånt här chassi nu. men när ja skulle sätta i hårddiskarna fick jag trycka i dom för att skenorna som dom ska glida i va för "trånga"... så nu undrar jag om det var likadant på era chassin?!
de va så tight att jag inte ens behöver använda plastfästena utan disken sitter där den sitter.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Köper detta när jag får pengar.