Nvidia är årets företag enligt Forbes

Permalänk
Melding Plague

Nvidia är årets företag enligt Forbes

Den stora affärstidningen Forbes har utsett Nvidia till årets företag. Detta motiveras då Nvidia ökar sina marknadsandelar, har goda finansiella resultat och har planer för framtiden.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Men detta är väl ingen nyhet??
Ni skrev ju om detta för en vecka sen på sweclockers??
http://www.sweclockers.com/nyhet/7035-nvidia_utsedd_till_aret...
Är inte det samma sak???

EDIT:oj mitt fel tolkade lite fel:)

god jul föressten:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Haha skönt bortskämd grabb Huang har

Permalänk
Avstängd

gpgpu.. hmm, aj då AMD xD

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Inaktiv

Usch och fy.

Permalänk
Medlem

Kan nog hålla med... Men gillar ändå ATI mest.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

AMD fail

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

Vi kan bara hoppas på att AMD/ATI kommer att komma med vinnande grafikkort/ CPU nästa år så att marknaden inte är så förutsägbar

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

2007 har väl varit hyfsat för NV.

Be till gud att ATI studsar tillbaka till gammal god form 2008. Tråkigt med bara en aktör på marknaden.

R700, snälla, floppa inte!

Permalänk
Medlem

Men enligt AMD:s roadmap skulle väl inte R700 komma förren 2009 :(.
Angående mmarknadsandelsökningen så vill jag minnas att 2006 inte direkt var nåt dåligt år för nvidia heller! Men i år lär det ju knappast ha skadat att inte ha någon konkurrens i prestigesegmentet heller!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Det bildas lite hat mot nVidia bara för att dom går bättre än ATi/AMD har jag rätt?
Själv har jag alltid gillat AMD bättre av principskäl.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

dom har ju en överlägsen teknik i grafikkorten
jag hoppas oxå att ATi kommer igång till 08
så nvidia får lite konkurrens så dom inte kan ta skyhöga priser
på sina kommande grafikkort, så ati inte får försöka göra sig sedd
på budget marknaden, dom har vart bäst, tex 1900 serien var
dom bästa d3dx9 korten.
så hoppas verkligen deras kommande kort har något att erbjuda

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Det bildas lite hat mot nVidia bara för att dom går bättre än ATi/AMD har jag rätt?
Själv har jag alltid gillat AMD bättre av principskäl.

Tyvärr brukar det vara så. Titta på Linux och Microsoft, de flesta hatar MS.

Skulle ATi vara bäst hade lika många hatat de tyvärr. Problemet är bara att de som "hatar" är alltid en minoritet.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

håller med olafett och A.N'doja
verkar som hela sweclockers ber för AMD/ATI nu för tiden, självklart inkludderad mig själv

DOCK gör du fel när du drar med Microsoft i bilden, hatar inte ALLA MS? i alla fall deras OS...

Visa signatur

Jag behöver inget krypto...
jag skriver kryptiskt, det räcker.

Permalänk

Den som hatar/ogilla nVidia för att de gör ett bättre jobb med att göra och sälja sina produkter än sin konkurant har inte tänkt efter ordentligt.

Jag ogillar inte det. Tvärtom, det vissar att nVidia vet vad de gör och de gör det rätt. Om man ska vara arg på någon här så är det på AMD/(ATI) att det kan inte hänga med i svängarna. Och den som drabbas är vi konsumenter av det.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Den som hatar/ogilla nVidia för att de gör ett bättre jobb med att göra och sälja sina produkter än sin konkurant har inte tänkt efter ordentligt.

Jag ogillar inte det. Tvärtom, det vissar att nVidia vet vad de gör och de gör det rätt. Om man ska vara arg på någon här så är det på AMD/(ATI) att det kan inte hänga med i svängarna. Och den som drabbas är vi konsumenter av det.

Håller med.

Klarar inte AMD (Ati) att leverera konkurrens så tror jag någon till slut gladligen gör något åt saken och levererar konkurrens så att vi inte ser något monopol från nVidias håll. Men de är bra, dom vet vad de sysslar med.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.