Nvidia släpper WHQL-certifierad Forceware för Windows Vista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Det är "nästan" lika simpelt som att helskärmsvideo startar automatiskt på en sekundär skärm. "Nästan"...

Men som sagt så är den funktionen borta i och med Vista och GeForce 8xxx-serien... Först nu upptäckte jag det här i hjälpfilen...

Full-screen video mirroring is not available for GeForce 8 series and later GPUs, and under Windows Vista for any GPUs.

Jo jag missade att han skrev automatiskt första gången
Visste inte ens att den funktionen funnits, använder nästan uteslutande xboxet vid film förutom vid HD Men som sagt så är det ju inte direkt så mycket jobbigare att dubbelklicka på filmen för att få helskärm, men visst lite ...
Dagens I-land problem

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Jag kan köra exakt så på mitt GTX, Ultimate 64 samt Media Player Classic.
Har dock hört att många har problem med det.

Du har uppenbarligen missat vad dom andra snackar om, det handlar om att när du startar en film så blir den automatiskt i fullskärm på din sekundära skärm oavsett om du har fönstret aktivt eller inte. Det innefattar inget dragande eller maximerande av fönster över huvud taget då man normalt kör i klonat läge och det bara är ett enda skrivbord som är aktivt.

Använde själv den här funktionen jämt förrut då jag hade min dator kopplad till TV:n och den är helt klockren då man slipper göra nånting alls förutom att dubbeklicka på en film-fil.

Edit: Aha, du hann skriva ett till inlägg innan

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
Det där lät intressant!

Jag har svurit mig sönder & samman för att min upplösning har saknats.
Ska testa.

Edit: Var hittar man dom internationella? Får bara välja en klase olika språk.

Välj English (UK) så blir det international automatiskt.. allt annat än US är international.

Permalänk

Personligen har jag aldrig haft problem med drivrutiner föran nu.
Får svart skärm med dessa drivrutiner i Vista x64.
I XP fungerar de utmärkt dock.
Kör med gamla drivare i Vista så länge.

Angående funktionen för oss som tittar på filmer genom datorn så har den tagits bort i Vista på grund av DRM.
Möjligt att den har tagits bort på XP med iom nya drivrutiner.
Inget att anklaga nVidia för då ATI har samma problem.

Det är inget som tillverkarna valt utan något som MS har tvingat igenom.

Har kört både ATI och nVidia och det är helt enkelt så att det har tagits bort av Microsoft.
Kommer ihåg att det gick hur smidigt som helst på mitt gamla GeForce4 MX.
I och med att det har tagits bort från Windows så har tillverkarna (ATI och nVidia) valt att inte inkludera det på sina nya kort längre.
Finns en massa att söka om det på nätet.

Detta problemet kan man dock enkelt lösa genom att använda sig av Zoom Player.
Där går man in i inställningarna och väljer på vilken skärm bilden ska visas när man klr fullskärmsläge.

Visst kan det kännas onödigt, men för oss som inte har TV och datorn i samma rum kan det vara en välsignelse.

PS: Hoppas inte på att detta kommer att åtgärdas iom nya drivisar. Deta är en överenskommelse mellan grafiktillverkarna och MS och kommer aldrig att åtgärdas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tellus82
Har du användt de internationella drivarna? US versionen har en tendens & sakna de europeiska upplösningarna...

jag älskar dig måste prova direkt

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Den funktionen använde jag så sent som igår kväll. Forceware 169.25 Vista Ultimate 64... inget fel på drivrutinerna.

Det skulle jag verkligen tvivla på om det inte är släppta i den absolut senaste versionen.

Iafall i min vista Home Premium version på mitt nvidia 7xxx kort fungerar endast utökad hantering av skärm. Dvs inga funktioner som i nvidas XP rutiner där man specefikt kan välja vilka program som skall starta på vilken skärm och i vilket läge och skapa profiler över detta.

ATI i detta fallet har kommit långt mycket längre på detta område.. Där kan man iafall välja hur filmer etc skall spelas upp.
Dock har även de också långt kvar för att få det att fungera tillfredställande.

Jag får kör betan Ultramon nu som iafall hjälper en bit på vägen att hantera mina 4 skärmar jag har kopplade i till min HTPC. I detta fallet Projektor biorum, LCD-TV v-rum, touchscreen biorum, lcd-tv s-rum och i framtiden ett gäng splittade LCD-skärmar för fotoramar.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så gillar inte rivatuner denna drivrutin så det blir till och köra vidare på den gammla...

God Jul förresten!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Jahapp. Varför har dom tagit bort upplösningen 1280*960 nu då?

Tycker Nvidia blir sämmre och sämmre med sina jävla kontrollpaneler.
Fan i helvete att man inte hade kvar den gamla som man åtminstonde förstog sig på.

Får nu köra 1280*1024 på en 4:3 monitor, jäääävligt dåligt nvidia.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |