Förhandstitt på Windows XP SP3 finns nu för nedladdning

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
finns mycket annat att välja frågan är bara om man orkar.

dock så är man till viss del tvigad att köra windows då många apps inte funkar i något.

bästa är linux på dom flesta områden, men orka lära sig.

Känns som du säger emot dig lite själv där.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Hur man nu kan se det som ett bra beteende och känna sig tacksam. Vista låg långt fram i tiden 2004 när SP2 efter många förseningar till slut kom och sen skita i det aktuella operativet för att satsa allt på nått oprövat och som åtministone ligger 4år framåt i tiden innan första utstressade servicepacket kommer till. För de flesta större företag där safety first är ledordet när det gäller produktionsplatformar så är det att inte se dessa kunder på ett seriöst sätt. Speciellt när dom vet att en hel del kör tom med NT4 då dom tog det beslutet.

Skita i är stora ord. SP3 innehåller inte mycket som inte redan funnits och har blivit släppts när det behövs.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Skita i är stora ord. SP3 innehåller inte mycket som inte redan funnits och har blivit släppts när det behövs.

Det är ju en jäkla skillnad när du skall installera om du har SP3 eller SP2 och måste köra allt manuellt... Att man är säker på att det blir rätt oxå är en stor fördel och de prestandavinster man talat om är oxå ganska betydande.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Känns som du säger emot dig lite själv där.

inte då jag säger att det FINNS mycket annat att välja men att vi DOCK till viss del är tvingade.
kan vara dåligt uppbygd men meningen i det hela är att det finns mycket.
sa inte att man lätt kan ta vad som helst.

hoppas det blev tydligare nu ^^

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Underbart ju. IE7 suger rejält.

Jämfört med t.ex Firefox är det ju ingen höjdare, men jämfört med IE6 är det heeelt underbart.
Bara det att det iaf tolkar kod lite mer rätt är trevligt.

Permalänk
Avstängd

off topic men följer IE7 internetstandarden?
vet att firefox gör det och att ie6 inte gör det.

IE7 är annars lite som microsofts dåliga svar på firefox XD

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Jag märkte ingen direkt skillnad mot för SP2... sen har jag ingen koll alls på vad som eg. är ändrat i SP3.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
off topic men följer IE7 internetstandarden?
vet att firefox gör det och att ie6 inte gör det.

IE7 är annars lite som microsofts dåliga svar på firefox XD

Bravo, IE7 suger !
Precis som sega Outlook, tog 50 min att starta på ny dator med :
AMD X2 4000+
GeForce 6200LE
1 GB RAM
80 Gb hdd 7500rpm

Permalänk
Medlem

IE7 följer standarder bättre än IE6 iaf, om än inte perfekt.

Att outlook tog dig 50 minuter att starta är nog inget normalt beteende, även om det är absurt segt.

Permalänk

Outlook har aldrig kommit igång förens 12 min efter att man klickar på en mailto-adress
Det är i.a.f. mitt officiella rekord för att få igång Outlook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik356b
Outlook har aldrig kommit igång förens 12 min efter att man klickar på en mailto-adress
Det är i.a.f. mitt officiella rekord för att få igång Outlook

Typiskt okunnigt folk att hoppa in och kläcka ur sig sånnt här.

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Hej jag bara undrar kommer dom släppa ut sp3 på sv snart för jag vill gärns skaffa det men kan ej o det suger ellr e det någon som har hittat något crack språk paket som skulle fungera

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Öh bazze, det kommer nog troligtvis inte ändra om ditt operativsystem språk när du lägger in sp3 eller varför vill du ha det på svenska?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BaZZe_93
Hej jag bara undrar kommer dom släppa ut sp3 på sv snart för jag vill gärns skaffa det men kan ej o det suger ellr e det någon som har hittat något crack språk paket som skulle fungera

what? crack språk paket?

varför inte ha det på engelska som jag, hur mycket läser du som står i operativsystemet?

man kan ju fortfarande ha svenskt tangentbord

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Öh bazze, det kommer nog troligtvis inte ändra om ditt operativsystem språk när du lägger in sp3 eller varför vill du ha det på svenska?

Han kanske har svenska XP.

Permalänk
Medlem

Det är sådana här tillfällen det märks att operativ som är hårdkodade för olika språk och inte använder localize som AmigaOS en gång i tiden använda (över 15år sen) är skit och man skall då använda huvudspråket som operativet kommer på. Det är mycket enklare att lära sig mer när de flesta sidor för tweaks och felsökning är på engelska och man får oxå tillgång till uppdateringar före de mindre nationella språken. Sen kommer man ha det mycket enklare om man jobbar på ett större företag där man kör enbart engelska versioner helt enkelt av den anledning att man kan få hjälp med krånglande datorer oavsett om man är i hemlandet eller i nått annat land som företaget är verksamt. Svårt för supportkillarna att klura ut vad som är fel när felmedelandena är på ett konstigt språk.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

programmen finns ju ändå på svenska, så varför inte ta en original kodat OS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Typiskt okunnigt folk att hoppa in och kläcka ur sig sånnt här.

Okunnig på Outlook kanske men annars är jag 100 ggr bättre än dig !

Permalänk
Medlem

joo det är så att när jag ska installera det på min dator så står det något om att jag inte har rett språk vill ni veta något kul min kompis körde media edition när han hade instalerat service pack 3 då fick han prof hur fan gick det till nån som kan svara på hur fan det gick till
Jag har ju faktist eng xp pro men jag orkar ej instalera om windows och leta upp skrivan reboota fan bbara för nån da sen
Och ja jag kör windows xp home edition just nu swe det e drf jag undra om det skulle gå lägga in sp3 endå ellr man ska vänta ellr om det e någon nytta instalera alls

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|