Julfirande i svenska datorbutiker

Permalänk

Kom till steget då man ska slänga julklappen i kundvagnen men får bara error 503...

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3 | Intel E8400 3.0Ghz | 4x1GB Crucial BallistiX PC6400 | Leadtek 8800GT | WD 500GB | Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Ingen ide! Man ska ha rejält med tur om man ska komma fram.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Går ju inte att lägga skiten i kundvagnen. Nått jävla Java fel.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3 | Intel E8400 3.0Ghz | 4x1GB Crucial BallistiX PC6400 | Leadtek 8800GT | WD 500GB | Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Är det fler än jag som inte fått mail om sin julklapp?
Ser den under orderhistorik...

Permalänk

Jag fick just mitt mail. Aja vad det än är så kostade det inte mer än lite roligt trixande med vanliga datorkunskaper för att få ett lagom försprång. Tråkigt att man var så illa tvungen eftersom deras server totaldör varje hel timme, men vad gör man inte för vettigt med sina kunskaper på julafton....

God Jul på er alla! Hoppas ni också lyckas få er någon present, av någon anhörig kanske om inte annat!

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

De får fixa servrar som klarar lite trafik till nästa jul.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Är de sista julklapparna utdelade nu eller? Jag och pappa fick tag på varsin i morse i alla fall.

Permalänk
Hedersmedlem

några som nu kan avslöja om de använt några knep för att få en? Eller var det bara ren tur? Tyckte det verkade rätt svårt att få en eftersom det var så upptaget och när man väl fick fram rutan så funkade inte java-knappen för mig iaf.

Permalänk
Avstängd

Så vart alla klapparna slut! Vill svära som bara den. Har försökt sedan 00:00 imorse fram tills nu. Missade endast mellan 06:00 till 11:00.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Dustinhome förstörde nog en och annan jul.. Själv bestämde jag mig för att det inte skulle få hända mig så jag gick och la mig efter att ha missat den tredje omgången inatt och gjorde bara ett halvdant försök under dagen sen. Det var ju trots allt julafton! Hellre missa en gratispryl än dagen med familjen. Men det är klart man är besviken, särskilt som man fick två i kundkorgen men aldrig kunde betala..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
några som nu kan avslöja om de använt några knep för att få en? Eller var det bara ren tur? Tyckte det verkade rätt svårt att få en eftersom det var så upptaget och när man väl fick fram rutan så funkade inte java-knappen för mig iaf.

Lyckades plocka hem JULKLAPP 2007 #4. Vet ej vad det är. Lina Telia 10/10, OS Vista 64-bit och IE 7.

Ingen kan ha jobbat på Dustin idag. Undra om någon kommer att få sparken eftersom ingen har kunnat göra en ordinarie beställning utav prylar. Blir nog ett ekonomiskt bortfall för dem.

Permalänk
Medlem

Fanns ju tydligen en del fula knep som vissa tog till. Jag spelade rent spel men lyckades ändå få en klapp, handlar väl mycket om tur och att bara trycka på länken 1 gång och sedan vänta så lång tid det tar istället för att trycka igen så att sidan laddas om från början och man hamnar sist i kön.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tSp
Fanns ju tydligen en del fula knep som vissa tog till. Jag spelade rent spel men lyckades ändå få en klapp, handlar väl mycket om tur och att bara trycka på länken 1 gång och sedan vänta så lång tid det tar istället för att trycka igen så att sidan laddas om från början och man hamnar sist i kön.

Det var inte så bara att trycka på länken 1 gång
du var ju tvungen att bekräfta din order åsså annars så försvann julklappen ur varukorgen

jaja fixa en julklapp till mig & en till min morsa
missade 1 timme & det var den mellan 23-00 men elnligt rykten så var ju den julklappen redan slut innan kl 22

Visa signatur

[Cooler Master Stacker 831 Silver | ATX, Socket-AM2,2xGbLAN,DDR2 | Silver Power PSU, 600W | AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz | Samsung SpinPoint T166 500GB |
XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3 | Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB |
| Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional | Windows vista home premium]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkhell
Det var inte så bara att trycka på länken 1 gång
du var ju tvungen att bekräfta din order åsså annars så försvann julklappen ur varukorgen

jaja fixa en julklapp till mig & en till min morsa
missade 1 timme & det var den mellan 23-00 men elnligt rykten så var ju den julklappen redan slut innan kl 22

Vad jag menar är att du när du ska t.ex lägga klappen i varukorgen eller klicka dig vidare från julkalendern till lucka 24 så trycker du på länken EN GÅNG även om det går segt och verkar ta hur lång tid som helst, för klickar du igen så börjar sidan laddas om från början och servern placerar dig sist i kön.. Försök fatta vad du läser.. Håller man bara detta är det omöjligt att inte få någon present.

Permalänk

Helt otroligt vad folk blir galna över gratis prylar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkhell
Det var inte så bara att trycka på länken 1 gång
du var ju tvungen att bekräfta din order åsså annars så försvann julklappen ur varukorgen

jaja fixa en julklapp till mig & en till min morsa
missade 1 timme & det var den mellan 23-00 men elnligt rykten så var ju den julklappen redan slut innan kl 22

En julklapp per kund är det som gäller.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
En julklapp per kund är det som gäller.

Sist jag kollade var det helt okey för en familj att ha egna konton?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Så vart alla klapparna slut! Vill svära som bara den. Har försökt sedan 00:00 imorse fram tills nu. Missade endast mellan 06:00 till 11:00.

Jösses... Tänk på att det t ex kan handla om USB-minnen värda 80 kr eller DVD-filmer värda 30 kr. Även om några förra året fick dyrare grejer så är det inte värt att lägga så mycket tid på en gratis julklapp när man inte ens vet vad det är man får.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
några som nu kan avslöja om de använt några knep för att få en? Eller var det bara ren tur? Tyckte det verkade rätt svårt att få en eftersom det var så upptaget och när man väl fick fram rutan så funkade inte java-knappen för mig iaf.

Man kunde till exempel ändra URL:en och addera priduktID:t med 1 från en julklapp tills man kom fram till nästa, sen var det bara att lägga i kundvagnen och klicka på Bekräfta när klockan slog hel. (Förutsatt att servern fungerade).

Jag plockade hem en till mig och lillebrorsan en till sig. Någon av hans polare beställde 4-5st, men det är bara omoget. Bjuder någon på godis tar man inte hela skålen. Att däremot trängas lite för att hinna få EN är helt ok.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Fick mig en på hedligt sätt. Bortsett från att ändra länken till checkout då man hade tagit 2st istället för 1. Fungerade bra och fick #3.
Förra året fick man blåtandsheadset och använder det väl.
Hoppas att dom som tog fler får små saker som t-shirts för det är ni enbart värda.

God Jul & Gott Nytt År

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

det vore trevligt om folk berättade vad det var dom fick sen. Så man vet ifall det är värt nästa år ifall proceduren upprepas

Permalänk
Medlem

Jag försökte ända fram till 04:20, utan att lyckas. Var dock väldigt nära en gång...
Sen försökte jag igen någon gång på morgonen, kommer inte ihåg exakt när, men då trodde jag mig också ha misslyckats igen, men idag så damp det ner ett mail med en bekräftelse och jag kan även se det i orderhistorieken, så #12 är påväg till mig

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

#1 - 4megapixles digitalkamera från samsung, digimax A403
helt ok för nåra minuters väntan.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xenobite
#1 - 4megapixles digitalkamera från samsung, digimax A403
helt ok för nåra minuters väntan.

Din klapp var mycket roligare än min

Permalänk
Medlem

förstod inte. Lottade dustin ut klappar?
om man köpte något?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Mitt har äntligen lämnat dustin. Väger hela 1.7 Kg!
Ursäkta ordvalet, men vafan kan det vara?!
mitt förra vägde 0.4 o var ett headset.
Värsta e ju att jag inte kan hämta ut det förän 10 januari :/

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Vad tunga klappar ni fick!
Måste vara en enorm variation i klapputbudet.

Jag väntar ivrigt på mitt lilla paket som väger in på hela 0.2 kg.
Ser gärna fler som rapporterar vad de fick.

//MrIbra

Permalänk
Medlem

Jag klickade på luckan typ 5 min i tolv, sen stog datorn och laddade tills 4 på natten ungefär sen gav jag upp.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xenobite
#1 - 4megapixles digitalkamera från samsung, digimax A403
helt ok för nåra minuters väntan.

Fick jag också;)

Visa signatur

Dator1 : amd x2 5600+Scythe Ninja PLUS | Asus M2N-SLI nForce 560 | Corsair XMS2-5400 2x1024 | asus GeForce 8800GTX 768MB | 1x200gb + 1x250gb | Corsair HX 520w
Dator2 : amd 3700+Zalman Zalman CNPS7000-AlCu | Msi nforce4 | 2x1024 + 2x512 | riva tnt2 32mb pci grafikort | 1x80gb