Komplett kommenterar höstens leveransproblem

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Handlar inte på komplett längre sen en incident med ett moderkort.

Jag köpte ett MSI moderkort, nog för det tog lång tid för att komma fram, men det fungera aldrig särskilt bra. Jag skicka in det och det var borta i en vecka ca. Undertiden det var inne på deras test-avdelning så kom det en BIOS-uppdatering som löste samtliga problem.

Jag fick tillbaks kortet och test-loggen där det stod överst "BIOS upgradering - OK" och resten av testerna. Det kosta mej runt 450 spänn totalt ink. frakt fram och tillbaks.

Fy fan, jag hade liknande problem men det kostade mig runt ynkliga 100kr hos datorbutiken

EDIT: rättar till tangentbordets misstag (den lider av dyslexi)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Det stämmer inte. De senaste återförsäljarna vi intervjuat är Dustin, Datorbutiken och Mycom.

Möjligt att det var tidigare än så..

Men allvarligt, frågorna är ju så ställda att det inte kan ses som annat än reklam.

Reklam i all ära, men jag gillar inte att det hamnar under 'Nyheter'...dassig journalistik och väldigt låg integritet om man nu lägger detta under nyheter.

Gjorde en snabbsökning på Komplett under Nyheter:
http://www.sweclockers.com/forum/search.php?s=&action=showres...

...kom igen nu, 3st "nyheter" om Komplett under de senaste 20 dagarna vilket inte innehåller något av intresse egentligen....alltså knappast nyheter om datorer och hårdvara.

Permalänk
Avstängd

Vänner,

Det är väl inte värre än att ni kan skita i och läsa det ni inte tycker om? Måste man klaga, klaga, klaga, klaga på precis allting? Hade det varit bättre om vi hade fått färre egna nyhetsartiklar på Sweclockers? Mitt egna svar är ett tydligt nej. De egna artiklarna är de som är mest läsvärda.

Permalänk
Medlem

komplett är ju bara för goa :* <3

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Vänner,

Det är väl inte värre än att ni kan skita i och läsa det ni inte tycker om? Måste man klaga, klaga, klaga, klaga på precis allting? Hade det varit bättre om vi hade fått färre egna nyhetsartiklar på Sweclockers? Mitt egna svar är ett tydligt nej. De egna artiklarna är de som är mest läsvärda.

Du missar poängen helt, det handlar om etik...journalistisk etik.

Kan ju nämna att jag är en trogen kund hos Komplett sedan länge, bor man i Göteborg så är deras service och RMA handläggning överlägsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawXcellence

Jag vet inte hur gammal du är? men som en egen företagare sedan över 15 år tillbaka, så har jag lärt mig att inte ljuga för mina kunder!

Vad är du snackar om att kompeltt ljuger? Vad är det dom ljuger om menar du?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

Jag köpte ett MSI moderkort, nog för det tog lång tid för att komma fram, men det fungera aldrig särskilt bra. Jag skicka in det och det var borta i en vecka ca. Undertiden det var inne på deras test-avdelning så kom det en BIOS-uppdatering som löste samtliga problem.

Jag fick tillbaks kortet och test-loggen där det stod överst "BIOS upgradering - OK" och resten av testerna. Det kosta mej runt 450 spänn totalt ink. frakt fram och tillbaks.

Jag kan tänka mig att de vill ha betalt för arbete som har kostat dem tid. Det bästa är ju att felsöka det själv när man handlar på distans. Detta var ju ett problem du själv kunde ha fixat så det känns nästan inte mer än rätt. Jag är ledsen men: Noob.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acateon
Jag kan tänka mig att de vill ha betalt för arbete som har kostat dem tid. Det bästa är ju att felsöka det själv när man handlar på distans. Detta var ju ett problem du själv kunde ha fixat så det känns nästan inte mer än rätt. Jag är ledsen men: Noob.

Men läs ordentligt din pajas. Jag hade testat allt vad jag kunde själv. Komplett hade bara flyten att det kom en BIOS-fix på b.la PCIe samt RAID problemet jag hade, precis den veckan när de hade det inne på felsökning.

När jag skicka iväg den fanns det ingen BIOS uppdatering, den kom 2 dagar senare.

Permalänk
Medlem

Tyckte fan synd om dom som jobbade på Komplett när det var som värst, bara höra skit från arga kunder etc.Måste varit mucho stressigt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
När jag skicka iväg den fanns det ingen BIOS uppdatering, den kom 2 dagar senare.

ok, du hade "otur"
men när dom ändå hade inne ditt kort för felsökning - vad skulle dom ha gjort istället/annorlunda?

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Var tidigare kund hos Komplett men har inte handlat där på snart 2 år på grund av höga priser. Stod oftast mellan Datorbutiken och Komplett förrut. Datorbutiken var oftast lite billigare och Komplett hade mer varor i lager. Nu har Datorbutiken mycket bättre lager och fortfarande låga priser, dock ska man undvika att beställa varor som inte finns i lager då leveranstiderna på dem aldrig stämmer.

Komplett däremot har i jämförelse ungefär samma lager, kanske något bättre. Dock har priserna hamnat på en oacceptabel nivå och fraktkostnaden är alltid för hög. Lika bra vända sig direkt till Dustinhome för bästa service om man ändå ska betala så höga priser. Nu handlar jag inte av någon av dessa butiker längre då det finns alternativ till Datorbutiken exv. Inet som har trevliga priser och låg fraktkostnad.

Komplett påminner om Netonnet. I början hade de låga priser, men så fort de vuxit sig stora var låga priser ett minne blott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
50 miljoner kronor...

för att jag ska se komplett som bäst så får dem ordna sim hemsida, ibland står det inte priser..

Inga priser = produkten är inte bekräftad ännu eller har tagits ur försäljning.
Komplett är utan tvekan bäst som tjänst, tog dem 16 timmar att få fram mitt grafikkort. Beställde på kvällen och fick det på förmiddagen. Dock tog det 48h för mitt moderkort och 7-8 dagar för min datorlåda.

Permalänk
Medlem

komplett och dustin home har för mig varit mycke bra snabba å bra priser .
köppte mycke på microstore innan men dom lurade u alla sina trogna kunder inklusive mej så där köper jag alldrig en pryl mer . inet har alltid funkat bra för mig med,
så länge jag kan minnas ,
bra mot sinna kunder.

Permalänk
Medlem

Vill ha de robotarna i mitt kök..(laga mat, servera framför datorn...)

Handlat på Komplett, DB ca 50/50.

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Handlar inte på komplett längre sen en incident med ett moderkort.

Jag köpte ett MSI moderkort, nog för det tog lång tid för att komma fram, men det fungera aldrig särskilt bra. Jag skicka in det och det var borta i en vecka ca. Undertiden det var inne på deras test-avdelning så kom det en BIOS-uppdatering som löste samtliga problem.

Jag fick tillbaks kortet och test-loggen där det stod överst "BIOS upgradering - OK" och resten av testerna. Det kosta mej runt 450 spänn totalt ink. frakt fram och tillbaks.

Du vet att om varan är felaktig (jämfört med vad du blev lovad då du köpte den/hade orsak att anta när du köpte den) så är leverantören skyldig att konstnadsfritt reparera felet, inklusive täcka dina fraktkostnader? Om du är missnöjd med Kompletts hantering kan du ta hjälp av konsumentvägledaren i din kommun.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av So_it_goes
Har hoppat av komplett helt och hållet.

Personerna på support/RMA uppträdde så drygt att jag
ska undvika dem så länge jag kan.

//

Samma här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawXcellence
På frågan varför de inte har närvaro på forumet sedan Augusti så ges svaret:

"– Att vi varit helt borta från forumet stämmer väl egentligen inte. Att vi sedan inte varit närvarande i den grad vi önskar gällande svar beror helt enkelt på att vi under en period haft det mycket hektiskt och varit tvingade att fokusera på att få att få fart på de många olika projekt som löpt under hösten/vintern och försökt gå ut med mer generell information, exempelvis i samband med lagerombyggnaden"

I dagens hyprkapitalistiska värld så nöjer jag mig ej med det svaret!

Kan ni inte leverara en CFP51 till mig "utan" att använda såsom konkurrentenas kreativa "lagersvar" när en vara inkommer, så kommer i vart fall jag att bojkotta er online shop tills skärpning sker.

Jag hatar edra typiska lögner om orsaker och verkan, ofta är edra undanflykter en förolämpning mot denna forums medlems intelligens. Och kan ej i handvändning ej fårlåtas!.

Fy fan vad trött jag blir/är på edran kundtjänst och dess okunniga personal.

Summan av edrat skitsnack blev att jag blev tvungen att vända mig mot en Tysk online handlare, som såg till att jag hade produkten i mina två händer endast 3 dagar efter min beställning.

Så summan av kardemunnan blev att kostnaden är den samma från Tyskland, så ge mig ett riktigt bra skäl att jag ska använda eder online-shop i framtiden??

Fy fan vad dassiga ni är!!

Mvh & God nytt År!

Ber om ursäkt för mitt Svenska språkbruk! men Svenska är tyvärr ej mitt modersmål!

God nytt år på dig också

Permalänk
Hedersmedlem

Ahh f** va ballt system, värsta flygplatsterminalen, teknikp*** *dregla* :D. Värd o vänta på.

Imponerade med dom dära plockrobotarna, dock lite besviken på att det fortfarande finns folk som lägger i produkterna + den kraftiga pushen av paket i slutet. Undra om den dära killen med en pinne synade manuellt? Det är ju tråkigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
nä. Har också övergett Komplett efter diverse småinsidenter. Och det funkar bra även för mig.
Dock gillar jag kompletts hemsida. Den är trevlig att surfa på

Samma här. Jag handlar nu endast i nödfall av Komplett efter köp av ett datorpaket som fortfarande inte funkar trots diverse turer med Supportavdelningen (vilka de dessutom har mage att ta betalt för).

Sälja är de bra på, ta hand om prylar som inte funkar är de sämre på....... De stora inköpen går nu till Dustin och Inet istället.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Vad bra att det finns sidor som blocket då
Billigt, kan bli billigare, kommer på post efter 1-2 dar

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Leveranser har jag faktiskt inte haft problem med.

Dock retar jag mig något enormt på "censuren" av negativa produktrecensioner och de direkta lögnerna om prisutvecklingen.

Seriöst, ställer du kravet att en leverantör skall skriva negativa recensioner om deras produkter? Låter väl trångsynt. Man gör reklam för sina produkter. Om nu någon som handlar där väljer att lyssna på reklamen så fine, men nog bör man vända sig till någon annan om en åsikt också. Gnäller du på 3 Mobil när dom gör reklam i kanal 5 och inte talar om alla problem med deras produkter också? Antagligen inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clint Eastwood
Haha, ja jäklar...är detta en artikel eller reklam för Komplett?

Detta är andra gången på 1 år ni interjuvar kompletts personal...dessutom någon "nyhet" om en maskin de byggde ihop...

Jag gillar ICKE detta.

Om det nu varit snack om varför komplett har så taskiga leveranser så är det väll kanon att någon ringer dom och hör efter? Det är väll en kanon artikel för dom som undrat vad plötsliga leveransproblem berott på? Sedan om du inte haft problemen, gör inte informationen onyttig. Är det dålig journalistisk etik så länge det inte är en nyhet för dig? Om du sedan inte är nöjd med frågorna som ställdes bör du kanske se vad du kan göra åt det. Kanske skriva bättre artiklar om du nu har den förmågan. Men i övrigt tycker jag du är väl så negativ och kanske vinner mer på att se på varför det är så.

I övrigt så ska man akta sig att klaga för mycket på långa leveranser som varit i under ca ett halvårs tid (fast problemen har nog börjat släppa). Posten har dragits med en hel del förändringar som påverkat leveranser långt utanför posten som leverantör.

Det finns problem på vår planet, och lösningarna är inte alltid snabba att genomföra. Det är väldigt lätt för oss konsumenter att säga "men lös det då", men i verkligheten är det betydligt svårare.

Det skulle vara intressant att se det bolaget som inte dragits med leveransproblem på senare tid när konsumenterna är vana vid endagarsleveranser. I min näsa luktar det snarare att vi blivit bortskämda och börjar ställa väl höga krav. För något år sedan var man kanonnöjd om man fick sakerna på en vecka. I dagsläget gnäller man om man inte har det 24 timmar efter man beställt. Frågan är vad den otålighet skapar på vår planet. Vad kostar det extra? Vad blir effekten på priser, miljö, personal osv? Det är en betydligt intressantare diskution i min värld.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Beställde en chassi av Dustin och lite andra grejor från Komplett, lådan kom idag
så nu ligger komplett efter.

Tycker att DB, komplett och webhallen är bra men man ska undvika Jmedata
som är skitdyra och har aldrig saker hemma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Seriöst, ställer du kravet att en leverantör skall skriva negativa recensioner om deras produkter? Låter väl trångsynt. Man gör reklam för sina produkter. Om nu någon som handlar där väljer att lyssna på reklamen så fine, men nog bör man vända sig till någon annan om en åsikt också. Gnäller du på 3 Mobil när dom gör reklam i kanal 5 och inte talar om alla problem med deras produkter också? Antagligen inte.

Antingen så kan du inte läsa särskilt väl eller så jobbar du själv på Komplett.

Om du hade citerat/läst hela mitt inlägg så skulle du ha sett att problemet är att Komplett ger sken av att tidigare köpare får skriva objektiva recensioner på produkterna. Detta används som en slags "säkerhet" för att produkten skall vara bra. Nu är tyvärr verkligheten den att endast positiva kundinlägg tillåts och således är hela "kundrecensionssystemet" helt meningslöst. De kan lika gärna skriva "jättebra" under alla produkter helt själva.

I ditt exempel med 3 mobil så finns det ingen som helst kundrecension med i bilden. Reklam är reklam och kundrecensioner är något helt annat vilket alla vuxna människor borde förstå.

Att du tar ut lösryckta delar ur mitt inlägg utan att få med hela sammanhanget tyder på en mycket dålig förmåga att kunna argumentera sakligt.

Permalänk
Inaktiv

Jag har handlat från Komplett 5-6 gånger och det har alltid fungerat bra med snabb frakt (jag brukar hämta varorna i deras hämtbutik i Göteborg).
Jag fick även en reklamation skött på ett mycket mycket snyggt och smidigt sätt för ett par år sedan.

Däremot har min senaste order, som jag gjorde i slutet av förra månaden "försvunnit"!
När jag inte hade fått besked om att varorna hade kommit en vecka efter att de hade blivit skickade ringde jag och talade med Kompletts kundservice som upplyste mig om att mitt paket helt enkelt hade försvunnit. Det var tråkigt eftersom jag hade hittat några riktigt fina fyndvaror på deras sida, och dessa varor gick inte att beställa igen...

Jag hoppas verkligen att Kompletts problem är övergående eftersom de har varit bra att göra med.
Jag kommer att beställa fler saker från dem!

(Jag har även handlat en del från Dustin Home och Datorbutiken och detta har också funkat mycket bra!)

Permalänk
Medlem

komplett + norge.. *ryser* finns svenska butiker som är billigare och har bättre kundservice.. onödigt att sponsra norrmännen.. dom tjänar redan tillräckligt på blocket.se

Visa signatur

BRiCKE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Antingen så kan du inte läsa särskilt väl eller så jobbar du själv på Komplett.

Om du hade citerat/läst hela mitt inlägg så skulle du ha sett att problemet är att Komplett ger sken av att tidigare köpare får skriva objektiva recensioner på produkterna. Detta används som en slags "säkerhet" för att produkten skall vara bra. Nu är tyvärr verkligheten den att endast positiva kundinlägg tillåts och således är hela "kundrecensionssystemet" helt meningslöst. De kan lika gärna skriva "jättebra" under alla produkter helt själva.

I ditt exempel med 3 mobil så finns det ingen som helst kundrecension med i bilden. Reklam är reklam och kundrecensioner är något helt annat vilket alla vuxna människor borde förstå.

Att du tar ut lösryckta delar ur mitt inlägg utan att få med hela sammanhanget tyder på en mycket dålig förmåga att kunna argumentera sakligt.

Seriöst, varför tror du att något en leverantör pressenterar på sin hemsida är en kundrecension? Tycker du tv-shop är pålitligt också? Det ÄR reklam, om man förväntar sig att en tillverkare publicerar något annat på sin egna sida får man nog fundera över sitt tänkande. Det är INTE en recension, det ÄR reklam. Precis som vilket annat tryckt eller publicerat produkt-material som helst.

Och sorry för att jag inte citerade hela ditt inlägg, jag tyckte inte det var viktigt. Det är för blåögt. Jag skall dock bättra mig och citera allt nästa gång om det är det som stör dig.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Fortfarade inga grejor från komplett, det enda som går att
utläsa från kollinummert jag fått är att posten i Norge fått ett elektroniskt
besked.
Innan dess så fick jag ett mail från komplett att grejorna skickats. tydligen inte.
Synd bara att jag inte beställde alltihopa från Dustin så hade jag sluppit sitta här med en tomt chassi.
Beställde min låda den 25/12 kom 28/12 Dustin
Beställde m-kort, cpu ,minne 26/12 fortfarade inte skickat. Komplett

Måste säga att det tar mycket längre tid från komplett numera.
Hur man kan lägga sitt huvudlager i Norge fattar jag inte, kunde lika bra legat i Köpenhamn eller Helsinki.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Seriöst, varför tror du att något en leverantör pressenterar på sin hemsida är en kundrecension? Tycker du tv-shop är pålitligt också? Det ÄR reklam, om man förväntar sig att en tillverkare publicerar något annat på sin egna sida får man nog fundera över sitt tänkande. Det är INTE en recension, det ÄR reklam. Precis som vilket annat tryckt eller publicerat produkt-material som helst.

Och sorry för att jag inte citerade hela ditt inlägg, jag tyckte inte det var viktigt. Det är för blåögt. Jag skall dock bättra mig och citera allt nästa gång om det är det som stör dig.

Haha, du fattar fortfararande inte.

Om man skriver "recensioner" och "logga in för att skriva en recension" på produktsidan så vill man ge sken av att det är just recensioner och inget annat. Att de sen filtrerar bort allt annat än sånt som i princip fungerar som reklam har jag ju redan tagit upp.

Problemet är alltså att de låtsas som att det är objektiva recensioner.
Förstår du nu då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Haha, du fattar fortfararande inte.

Om man skriver "recensioner" och "logga in för att skriva en recension" på produktsidan så vill man ge sken av att det är just recensioner och inget annat. Att de sen filtrerar bort allt annat än sånt som i princip fungerar som reklam har jag ju redan tagit upp.

Problemet är alltså att de låtsas som att det är objektiva recensioner.
Förstår du nu då?

Igen, jag förstår precis vad du menar. Men jag tycker du är naiv. Ett företag är rejält ute på fel bana om dom publiserar negativa recensioner av produkter dom kränger. Jag skulle till och med gå så långt som att våga påstå att dom inte skulle få sälja produkterna längre. Men visst, skriver dom att alla recensioner tas med, då håller jag absolut med, men jag tvivlar starkt på att dom gör detta.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Igen, jag förstår precis vad du menar. Men jag tycker du är naiv. Ett företag är rejält ute på fel bana om dom publiserar negativa recensioner av produkter dom kränger. Jag skulle till och med gå så långt som att våga påstå att dom inte skulle få sälja produkterna längre. Men visst, skriver dom att alla recensioner tas med, då håller jag absolut med, men jag tvivlar starkt på att dom gör detta.

Ja, det har ju gått väldigt dåligt för Amazon.com, Newegg.com och m.fl. som inte censurerar sina recensioner Trovärdigheten för samtliga recensioner försvinner så fort man börjar censurera, så jag är inte så övertygad om att man som företag vinner på det i längden.

Permalänk
Avstängd

är ni dumma i huvet? sluta ha så förbannat idiotiska krav så ska ni se att allt blir frid och fröjd

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H