Permalänk
Medlem

Är PC2 det samma som DDR2?

Har fått ett PC2 minne i julklapp.

skulle ha DDR2.

Datorn fungerar ej med minnet. Är minnet DDR2 eller är det inte kompatibelt med mitt system på annat sätt?

Permalänk
Medlem

Beror på om det är till exempel pc2-6x00 och ditt mobo inte stöder högre än pc2-3x00 så kan det vara det...du måste skriva vad du har för system om man ska kunna veta vad felet är...

Visa signatur

Corsair HX520W | GA-P35-DS4 | Q6600 G0 2.40GHz @ 3440MHz | 4GB OCZ Gold PC6400 @ 860MHz | PowerColor HD3870 | WD Caviar XL 500GB | Scythe Infinity |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Famine
Beror på om det är till exempel pc2-6x00 och ditt mobo inte stöder högre än pc2-3x00 så kan det vara det...du måste skriva vad du har för system om man ska kunna veta vad felet är...

Jag har ett PC5400 DDR2 sedan tidigare. (667 MHz)

Detta minnet är också PC5400 (667 MHz). Så hastigheten ska inte vara något prob.

Jag har AMD X2 4600+

Vad det är för moderkort minns jag inte.

Permalänk
Medlem

Om det är likadan minnen som du redan hade i borde det inte kunna vara nått problem...testa att ta ur minnen du har i och kör bara med de nya...funkar det med bara de nya men inte med både de nya och gamla i så är det att de inte gillar varandra.

Visa signatur

Corsair HX520W | GA-P35-DS4 | Q6600 G0 2.40GHz @ 3440MHz | 4GB OCZ Gold PC6400 @ 860MHz | PowerColor HD3870 | WD Caviar XL 500GB | Scythe Infinity |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Famine
Om det är likadan minnen som du redan hade i borde det inte kunna vara nått problem...testa att ta ur minnen du har i och kör bara med de nya...funkar det med bara de nya men inte med både de nya och gamla i så är det att de inte gillar varandra.

Tack för det tipset. Hade givit upp och tänkte slänga grejornma.

Hur som helst körde jag nya minnet separat och det funkade.

Sedan satte jag in det gamla i pos 2 och då funkade båda minnena ihop och jag fick 2 GB minne. Går stabilt också. Har testat att maxbelasta minnena.

Spelar verkligen positionerna någon roll eller tror ni att jag inte satte i minnet ordentligt när jag testade flörst?

Hur vet jag förresten om Dual-action fungerar?

Permalänk
Medlem

Du kan kolla i CPU-Z googla så ser du var du kan ladda ner.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.