Presentationsmaterial om Radeon HD 3870 X2 läckt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
Undra om de som redan har ett HD 3870 kan köra det tillsammans med ett HD 3870 X2 i CrossFire...

AMD/ATI har själva sagt att nya chipen ska stödja asymetriska uppsättningar av grafikkort.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azimuth
Varför inte? Är väl ingen skillnad mot att ha två kort i xf/sli där du har samma sak i minnet på de båda korten.

Nej det är i så fall ingen skillnad mot SLI/Xfire vilket jag tycker är synd. Jag behöver grafikkort som har stöd för upp till 1GB minne. Därför jag hoppades på att det skulle vara delat minne mellan GPU:erna eller 1GB vardera vilket man direkt förstod att de inte skulle ha.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Nej det är i så fall ingen skillnad mot SLI/Xfire vilket jag tycker är synd. Jag behöver grafikkort som har stöd för upp till 1GB minne. Därför jag hoppades på att det skulle vara delat minne mellan GPU:erna eller 1GB vardera vilket man direkt förstod att de inte skulle ha.

Så vad ska du med 1gb till?

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Så vad ska du med 1gb till?

Spela

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yestomtom
AMD/ATI har själva sagt att nya chipen ska stödja asymetriska uppsättningar av grafikkort.

och med det menas???

Visa signatur

Att modda en dator är som att ha samlag med en snygg flicka ;)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ceta (Z)
och med det menas???

Asymmetrisk betyder icke-symmetrisk, dvs. stödjer korten olika kort då symmetrisk menas med likhet.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

"Ursprungligen inskrivet av Possan
Undra om de som redan har ett HD 3870 kan köra det tillsammans med ett HD 3870 X2 i CrossFire... "

Citat:

YesTomTom:
AMD/ATI har själva sagt att nya chipen ska stödja asymetriska uppsättningar av grafikkort.

Citat:

Ceta: och med det menas???

Det är väl inte svårt att lista ut vad som menas med detta om man har koll på hur frågeställningen såg ut.

Permalänk
Medlem

som jag förstår det så ligger det till så här

för att xfire ska stödja olika typer av kort måste moderkortet hantera det. och i dagsläget är det bara AMDs chipset som klarar det.

har man däremot samma kort så funkar det fint på dagens x38...

har jag fel eller?

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Melekai
som jag förstår det så ligger det till så här

för att xfire ska stödja olika typer av kort måste moderkortet hantera det. och i dagsläget är det bara AMDs chipset som klarar det.

har man däremot samma kort så funkar det fint på dagens x38...

har jag fel eller?

A-Crossfire = AMD-exklusivt än sålänge.
Crossfire = Samtliga Crossfire-chipset.

Permalänk
Medlem

Vet någon om det kommer att lanseras en AGP version av detta kort?

Ang. grafikkort i övrigt: Kan man klara sig med en 2.8ghz P4:a relativt bra, bara man har ett monstergrafikkort? Jag vet själv att om moderkortets cpu är långsam så kan inte grafikkortets fulla potential utnyttjas maximalt, men är ändå intresserad av att veta grafikkortets betydelse i dagsläget.

Visa signatur

/Bear Spirit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khelben
Vet någon om det kommer att lanseras en AGP version av detta kort?

Ang. grafikkort i övrigt: Kan man klara sig med en 2.8ghz P4:a relativt bra, bara man har ett monstergrafikkort? Jag vet själv att om moderkortets cpu är långsam så kan inte grafikkortets fulla potential utnyttjas maximalt, men är ändå intresserad av att veta grafikkortets betydelse i dagsläget.

Detta kortet kommer inte över huvut taget att lanseras till agp så du behöver inte ens tänka på det. sen dom CPU kommer att flaska som fan

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

ingen som har hört nå nytt om skeppnings datumet???

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khelben
Vet någon om det kommer att lanseras en AGP version av detta kort?

Ang. grafikkort i övrigt: Kan man klara sig med en 2.8ghz P4:a relativt bra, bara man har ett monstergrafikkort? Jag vet själv att om moderkortets cpu är långsam så kan inte grafikkortets fulla potential utnyttjas maximalt, men är ändå intresserad av att veta grafikkortets betydelse i dagsläget.

2.8 P4 är en massiv flaskhals för detta kort. dessutom är det inte dags att låta AGP dö ?

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

http://www.tweaktown.com/news/8750/index.html
R700 verkar vara pågång, precis som allt förnuft pekar åt - men jag gav mig ett tag för de rykterna som gick runt på diverse forum om att R700 skulle läggas på is helt omotiverat.

Permalänk
Medlem

är r700 ersättare till 38**?

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jays_swe
är r700 ersättare till 38**?

Jag tror inte du förstår hur detta funkar riktigt;
R700 är kretsen, eller snarare lösningen, som AMD använder sig av och har inget med serieuppsättningen att göra. T.ex. R680 är två R670 men de lanseras i samma serie, samma sak gäller R700 som lanseras vid namn uppskattat på ungefärligen HD3890/HD3895 eller HD39xx på sin höjd, men de kommer inte hoppa till en ny serie efter bara tre kretsar utan väldigt goda motiv.