Bilder på Skulltrail-moderkortet

Permalänk

Okej! tackar!

Visa signatur

amd x2 4000+[] x1950gt[]2x1024 MB Corsair Value[] Hiper 580 W[] Samsung syncmaster 931 BW[]RAZER deathadder[]Creative X-Fi xtreme music[] Creative Inspire T7900

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffie
[...]
Ps: vad jag vet så stödjer SLI teckniken "enbart" 3 graffekort och det på speciella mopos Ds

Det fanns quad SLI. Men med en liten tvist, bara 7900 GX2 och 7950 GX2. Det är ju sådana där dubbelkort. Så det behövs bara två PCI-E x16 platser för sådan quad sli. Men dessa är ju gamla och man lär ju ta 2-3 st 8800Ultra idag om man ska ha det absoluta maximum.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

synd, som jag trodde, ingen som igentligen har satt ihop ett sådan här system och kan berätta något om det hehe (alltså dubbla Xeon är det väl någon som vt vad det hamnar på ?

Permalänk
Medlem

Var e datorvärlden på väg? ska dom alldig sätta en gräns på hur många CPUer/grafikkort som får användas på ett och samma mobbo till hemmabruk?
även om detta kanske inte är direkt för hemmabruk men i alla fall

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

Snart kan man väll köra två modekort i sli med 4 cpuer och 8 grafikkort

Visa signatur

CPU Sempron 3300+ 2.01 - Ram 1,5 gb 400 mhz - Moderkort Gigabyte bali något :P - Hårddisk IDE 160 gb - Grafikkort Sapphire Radeon x1600pro
nätaggregatet 250 watt

Permalänk
Medlem

Företagen är tvungna att komma överens om en gränns som säger hur många CPUer/grafikkort som får finnas på samma mobbo ananrs så är det ju inte längre dator utan det blir en superdator istället

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Företagen är tvungna att komma överens om en gränns som säger hur många CPUer/grafikkort som får finnas på samma mobbo ananrs så är det ju inte längre dator utan det blir en superdator istället

Sätter vi gränser på utvecklingen kommer vi inte frammåt. Vi kommer åt sidan istället.

Permalänk
Medlem

dreggel,MUMS <3

PS. det finns redan så man kan parallell koppla mobos! en har det redan, (polares, farsas polare) jag vet. låter inte trovärdigt, men stämmer!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
dreggel,MUMS <3

PS. det finns redan så man kan parallell koppla mobos! en har det redan, (polares, farsas polare) jag vet. låter inte trovärdigt, men stämmer!

Inte fråga om moderkort och dotterkort då?

Gränsen för antal CPU:er på samma mobo för "vanliga" konsumenter är rätt självreglerande. Det blir nog aldrig vettigt att ha mer än 1 sockel om man ska sälja det billigt. Däremot kommer ju antal kärnor på samma sockel öka.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

idk. men dom funkar som 2 processorer
jämnar ut varandras belastning

så dom ligger jämt hela tiden. så ingen blir överbelastad..'

alltså som 2 datorer som gör samma sak fast dom jämnar ut varandras belastning.

Permalänk
Medlem

Najs.. v8 ;D
Kanske lite dyrt, men smakar det så kostar det.. ^^

angående strömförbrukningen så borde väll QX9775-processorn dra likvärdigt som QX9650-processorn vid idel ? ca. 3,79 W. ?
http://www.tomshardware.se/processorer/20071225/intel_penryn-...

Permalänk
Medlem

fatta elräkningen..

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Musikälskare

Vem är målgruppen?

Extreme gamers?

Företag?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
idk. men dom funkar som 2 processorer
jämnar ut varandras belastning

så dom ligger jämt hela tiden. så ingen blir överbelastad..'

alltså som 2 datorer som gör samma sak fast dom jämnar ut varandras belastning.

Klustring eller? Men det är ju lösare sammanslutet (mjukvara) för speciella tillämpningar? För är det något riktigt sammankopplat som sköts helt på hårdvarunivå skulle jag gärna vilja veta mer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Vem är målgruppen?

Extreme gamers?

Företag?

Målgruppen är killar som har farsan som ska ge dem en rejäl dator för 60 000 kr.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Klustring eller? Men det är ju lösare sammanslutet (mjukvara) för speciella tillämpningar? För är det något riktigt sammankopplat som sköts helt på hårdvarunivå skulle jag gärna vilja veta mer.

Målgruppen är killar som har farsan som ska ge dem en rejäl dator för 60 000 kr.

Ah okej, då förstår jag

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag ska lätt köpa ett sånt moderkort o processorer

Permalänk

det är i alla fall ett av de snyggaste hittills.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berntson
Jag ska lätt köpa ett sånt moderkort o processorer

Vilken bank ska du råna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Klustring eller? Men det är ju lösare sammanslutet (mjukvara) för speciella tillämpningar? För är det något riktigt sammankopplat som sköts helt på hårdvarunivå skulle jag gärna vilja veta mer.

Målgruppen är killar som har farsan som ska ge dem en rejäl dator för 60 000 kr.

jag blev oxå nyfiken på hur han har löst det, ska se om jag kan klämma fram mer ur polarn **

gott nytt år allesammans!

Permalänk
Inaktiv

äh, alla foldar väl samtidigt som det ritar i cad och kör 2 instanser av Crysis på högsta grafik?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
äh, alla foldar väl samtidigt som det ritar i cad och kör 2 instanser av Crysis på högsta grafik?

När jag hade CAD/CAM i skolan hade vi knappast värsting datorer..

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

CAD/CAM kan köras på P4 datorer. Precis som i skolan.

Det är en något ofantligt onödig dator man får med Skullrail,

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

Ser fint ut, skulle vilja ha moderkortet som en tavla i vardagsrummet.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Ingen kan väl vara så spelnö(r)dig att man ens skulle dräggla över en sådan maskin. Det är ju bara löjligt överdrivet, speciellt prismässigt. Dock kul o se att det finns tyngre grejer på marknaden.

Permalänk
Inaktiv

Såg faktiskt ypperligt ut. 2 stk PCI-portar och resten X16, mycket bra.

Permalänk
Medlem

Hur kan der vara lönt med 4 st Pci express platser när det bara finns kort som stödjer 3 kort i sli ? eller har jag helt fel... hur ska dom lösa det ?

Visa signatur

i5-4670K, GTX760, Cooler Master V8 GTS, Fractal Design Define R4.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeff92
Hur kan der vara lönt med 4 st Pci express platser när det bara finns kort som stödjer 3 kort i sli ? eller har jag helt fel... hur ska dom lösa det ?

Man kanske vill använda den sista PCI-E x16 platsen till något annat. Om vi borttänker att man får fixa aftermarket vattenkylning som bara tar upp en slot så man får rum med kort under det nedersta grafikkortet.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG