Geforce 8800 GS prestandatestat

Permalänk

Hm, kortet är ju halvintressant. Som det är nu lägger jag hellre på 500kr för ett 8800gt faktiskt, de där ca 25% som den vinner över mot 8800gs, kan nästan rättfärdiga det.
Dock vill jag se hur bra 8800gs kortet klockar genomsnittligt jämfört med 8800GT.Kan man klocka upp det så det ligger nära ett oklockat 8800gt lär det bli ett köp.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem

Prestandan ser ok ut på 8800GS, men det är klart, det beror på hur mycket det kommer kosta.

Mitt stackars 7900gs håller så sakteliga på att dö, så jag behöver förr eller senare nåt användbart kort, det som ligger närmast är väl detta eller 8800GT, ev. nån av de mindre i den kommande 9000-serien, beroende på.

Måste säga att ATi 3870 ser trevligt ut rent tekniskt, men jag har inga bra erfarenheter av ATi-drivisar, det var ett jäkla mek att få min 9800Pro fungerande som den ska, slutade med att jag körde en äldre inofficiell Omega-driver.

Någon som vet hur moderna ATi-kort och drivrutiner är?
Eller rättare sagt, kan peka mig till nån tillförlitlig info.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RHWarrior
Prestandan ser ok ut på 8800GS, men det är klart, det beror på hur mycket det kommer kosta.

Mitt stackars 7900gs håller så sakteliga på att dö, så jag behöver förr eller senare nåt användbart kort, det som ligger närmast är väl detta eller 8800GT, ev. nån av de mindre i den kommande 9000-serien, beroende på.

Måste säga att ATi 3870 ser trevligt ut rent tekniskt, men jag har inga bra erfarenheter av ATi-drivisar, det var ett jäkla mek att få min 9800Pro fungerande som den ska, slutade med att jag körde en äldre inofficiell Omega-driver.

Någon som vet hur moderna ATi-kort och drivrutiner är?
Eller rättare sagt, kan peka mig till nån tillförlitlig info.

Det två vanligaste problemen är nog, att inte AGP funkar för de flesta för senare än v7.7 och att man måste ha microssoft NET framework för att controlcentret skall funka.
Peka till tilllföritlig info för att något funkar som det skall är svårt, eftersom hälsan tiger still, hade det funnits generella problem hade det nog pratats mer om dom.
Jag är tex fullständigt övertygad om att kungen inte brukar slå sin fru men jag kan inte peka på en länk som bevisar att han inte gör det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Rätt så ointressant test. Sätt den mot HD3850 så blir dte mer intressant.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Det två vanligaste problemen är nog, att inte AGP funkar för de flesta för senare än v7.7 och att man måste ha microssoft NET framework för att controlcentret skall funka.
Peka till tilllföritlig info för att något funkar som det skall är svårt, eftersom hälsan tiger still, hade det funnits generella problem hade det nog pratats mer om dom...

PCIe och .NET har jag förstås, och givetvis tänkte jag i första hand på kända mem. allvarliga problem. Jaja, mitt kort lever förhoppningsvis ett litet tag till, då får vi se vad som bjuds!

Det lär ju dyka upp dussintals sidor med benchmarking som vanligt så fort produkterna sticker in näsan på marknaden.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Inaktiv

Hur är det med ATis kort och AA numera?
Har dom fortfarande problem med det så är ju ett 8800GS ett bättre alternativ i mina ögon...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Hur är det med ATis kort och AA numera?
Har dom fortfarande problem med det så är ju ett 8800GS ett bättre alternativ i mina ögon...

I endel spel verkar det ha ordnat sig.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.