Ny Harmony-kontroll från Logitech

Permalänk
Melding Plague

Ny Harmony-kontroll från Logitech

Logitech har idag presenterat en ny universalfjärrkontroll i sin Harmony-serie. Den heter Harmony One och har en pekskärm i färg och en knappsats som särskiljer knapparna från varandra.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gaah, varför är det så svårt att göra fjärrisar som ser Bra ut...

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Vad skiljer denna från t.ex. Harmony 1000 förutom knappar för play, stop, ffast forward mm samt nummerknapparna 0-9?

Personligen tycker jag nog att Harmony 1000 är snyggare med sin borstade aluminium.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Nice, den hade inte suttit fel

Permalänk
Inaktiv

Riktigt fin fjärr, men varning för flottiga fingeravtryck. Personligen hade jag aldrig pröjsat över 2000:- för en fjärr, men jag är säker på att entusiasterna dreglar lite i smyg.

Permalänk
Avstängd

Antar att den här är exakt lika jobbigt värdelös som de andra.

Meningen med en sån här är ju att det ska underlätta. Och så att man ska slippa en hög med fjärrkontroller på bordet. Men sitter man o ser en film på dvd och ska höja volymen på ljudanläggningen så måste man via menyn i fjärrkontrollen byta funktion först.

Hur tänker de? Det är som att använda en dator för att fjärrstyra.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
sitter man o ser en film på dvd och ska höja volymen på ljudanläggningen så måste man via menyn i fjärrkontrollen byta funktion först

Det förefaller som om du inte har lyckats konfigurera din Harmony korrekt. Det du beskriver fungerar alldeles utmärkt för mig, mycket smidigt och enkelt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Antar att den här är exakt lika jobbigt värdelös som de andra.

Meningen med en sån här är ju att det ska underlätta. Och så att man ska slippa en hög med fjärrkontroller på bordet. Men sitter man o ser en film på dvd och ska höja volymen på ljudanläggningen så måste man via menyn i fjärrkontrollen byta funktion först.

Hur tänker de? Det är som att använda en dator för att fjärrstyra.

Det fungerar faktiskt utmärkt även för mig. Vissa delar av fjärren styr förstärkaren (ex volymknapparna) och andra delar på fjärren styr andra enheter.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av General Nord
Det förefaller som om du inte har lyckats konfigurera din Harmony korrekt. Det du beskriver fungerar alldeles utmärkt för mig, mycket smidigt och enkelt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik
Det fungerar faktiskt utmärkt även för mig. Vissa delar av fjärren styr förstärkaren (ex volymknapparna) och andra delar på fjärren styr andra enheter.

Jag har ingen själv, men en kompis har en "Harmony 525". Antar att jag får ta och kika lite på konfigurationsprogrammet som han fick med. Det kanske går att fixa till det då alltså.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

kan man med denna styra lampor etc som har ir mottagare. Känns som att det borde gå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Jag har ingen själv, men en kompis har en "Harmony 525". Antar att jag får ta och kika lite på konfigurationsprogrammet som han fick med. Det kanske går att fixa till det då alltså.

Grejen är att du lägger upp så kallade Activities t.ex. "Se på film", där kontrollen är inställd på att olika knappar styr olika enheter. Att manuellt växla mellan vilka enheter man vill styra låter sjukt jobbigt ja.

Permalänk
Medlem

lite vill-ha faktor på den där mojängen faktiskt..

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Snyggaste harmony-fjärren hittills Lite för mycket glans dock, men annars var den ju sjukt snygg.
Vet dock inte om touchscreEnen känns så viktig...

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Avstängd

2300 kr, för dyrt för en fjärrkontroll.

Den har inte ens en sån där cool gyro grej som Wii har.

Visa signatur

Behöver ej skriva min dator i forum signaturen för att kompensera för min penis.
Ingen bryr sig hur många poäng du får i 3DMark.

Permalänk
Medlem

Man ska ju använda "Activities", det är ju hela poängen.

Permalänk

"One", vilket originellt namn.

Permalänk
Medlem

One kommer antagligen för den nära relation Logitech hade (har?) med Universal Electronics som tillverkar All for one fjärrkontrollerna.
Dom första Logitech fjärrkontrollerna såg i princip ut att vara lite lätt omdesignade All for one produkter.

Harmony 1000 är enligt mig den snyggaste Logitech kontrollen synd bara att den inte är lika bra som tex Philips pronto serie, men priset är iofs ett annat också.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Jag väntar nog till dess att Logitech släpper en fjärr med Vista Sideshow, så man kan köra sin htpc fullt ut utan att behöva slå på tv:n när man ska lyssna på musik eller radio.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soetnos
2300 kr, för dyrt för en fjärrkontroll.

Den har inte ens en sån där cool gyro grej som Wii har.

Kostar 1495 kr på komplett just nu, leverans i början av feb. Kap!
Bara o beställa innan priset går upp igen

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem

Köpte en igår, efter en enkel konfiguration, så undrar ja ju varför man tragglat med typ 5 fjärrkontroller förut för.. typ alla grundläggande funktioner som man använder volym, kanalbyten o liknande e ju med på activities..... Klockren produkt

Visa signatur

AMD athlon64 3500+ , MSI K8N Neo2-54G , 1024 pc3200 cl3 , sapphire x800xt pe

Permalänk
Medlem

Om jag kopplar datorn till tvn, kan jag styra datorn med kontrollen då? Tex starta en film eller sätta igång datorn? Kommer iofs använda tangentbord och mus också så då kan man väl lika bra starta datorn på det sättet.

Visa signatur

Lian Li PC-A05B || Gigabyte P35-DQ6 @ 501mhz || C2D E8400 @ 4Ghz || Asus HD 4850 512MB + Acc S1 || WD Raptor 74gb | Samsung F1 HD753LJ 32MB || 2GB Corsair XMS2 Dominator PC8500 @ 1000mhz ||Asus Xonar DX|| Corsair 520w