Exklusivt tangentbordspaket från Logitech

Permalänk
Medlem

Va fan, ytterligare ett till tangentbord med old school knappar? Jag vill ha platta (liknande laptop) knappar.

En gång Ultra X, alltid Ultra X (eller liknande).

Permalänk
Medlem

Väldigt gnäll på alla här.
Själv älskar jag känslan av ultra-x, men efter ett antal sådana gick jag tillbaka till gamla hederliga sortens tangentbord. Är skönare vid långa spelsessioner, även om det är lite trögare att skriva på.
Klocka i aktivitetsfältet? Jo tack, men jag kör ofta andra applikationer i fullskärm över det, då kan det vara rätt behändigt.

Men samtidigt måste jag hålla med er, även om tangentbordet inte är en helmiss känns det som att logitech har missat marknaden med sina tangentbord ett bra tag nu. Det är bara inte helt rätt.
Något som kan vara bra att veta är att ultrax bara är populärt i norden enligt lite olika logitechsäljare jag talat med. Det är kanske därför vi ser så mycket tjocka tangentbord från logitech. Större marknad utomlands.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Kör på med Ultra X här med. Köptes in för sådär.. 3 år sedan tror jag. Det enda negativa är att det är krångligt att göra rent för att det är så fint och platt.

Känns nästan som att man skulle göra någon form av mod för att få sitt Ultra X trådlöst ^^

Permalänk
Avstängd

Synd att de inte kan skriva ett par drivrutiner till mx510 som fungerar utan buggar i Vista32+64 samt XP64

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Äh..Mitt e mycket snyggare och har låga knappar... lite laptopkänsla... Bluetooth anslutning och har en sjysst LCD display på den extra numeriska/fjärrkontrolldelen(kan styra och visa info fr tex winamp), MX1000 BT mus medföljer, Typ samma pris.. 1600:-

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Det tangentbordet får stor tumme ner ifrån mig... Stort, vräkigt och massvis med menlösa funktioner.

Som många i tråden nämnt, så skulle jag hellre se att de gör en tåligare version av Ultra X.

Förljande fungerar som bra alternativ när man haft sönder allt för många Ultra X (tre trasiga hittills), men det tar ett tag att vänja sig vid omplaceringen av Insert, Home etc. Det håller dock mycket bättre än Ultra X och ger liknande känsla.
http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard/devices/...

Permalänk
Medlem

Vill ha faktiskt. Ser ju vräkigt ut men vräkigt kan vara kul att ha. Men priset var alldeles för högt. 1600 för ett t-bord, nej tack.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig vänja mig vid att höra "blåtand".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
UltraX it is! Synd att det är dåligt på knappkombinationer :/
Knappt så det går att spela Frets on Fire helt ordentligt Flyga jetplan på BF2 är helt omöjligt!

FoF kräver väll bara fem knappar samtidigt, och det är mycket slöare än StepMania och det funkar perf. använd ASDFG eller FGHJK knapparna så ska det funka,eftersom UltraX har en limit på femknappar på rad i Alfa.b raderna.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
FoF kräver väll bara fem knappar samtidigt, och det är mycket slöare än StepMania och det funkar perf. använd ASDFG eller FGHJK knapparna så ska det funka,eftersom UltraX har en limit på femknappar på rad i Alfa.b raderna.

Men spela Frets on Fire med ASDFG-knapparna. Spela gärna en låt längre än 1 sekund, så märker du hur komfortabelt det är! Nästan så F1-tangenterna sitter för lågt redan nu.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Gillar combon svart med orange, stilrent.
sen om det är bra och skönt kan jag inte uttala mej om.

Har två ergo svarta från Logitech + ett Di Novo Edge skönt som fan.. men har lite svårt att sitta länge och skriva vid ett icke delat tangentbord

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.