Förvandla din monitor till en TV

Permalänk
Melding Plague

Förvandla din monitor till en TV

Tillverkaren Prolink har lanserat en intressant datorpryl som heter Pixelview PlayTV Box6. Enheten konvererar din monitor till en TV-apparat som det går att se program på även när datorn är avstängd.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

En sån här hade varit perfekt till studentlägenheten OM den hade tagit programkort också, tänkt på en sån produkt ibland. Tror iof att det finns adaptrar som gör att du kan koppla in en vanlig monitor till en vanlig digitalbox.

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem

Vore helt perfekt om det går att koppla den till en macbook på nått sätt! Då kan man jue slänga gamla 20" crtn från 90talet !

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah

Permalänk
Medlem

Ingen mer tv-licens!

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ouchbeck
Ingen mer tv-licens!

Vad är det med denna produkten som förändrar huruvida man ska betala tv-licens menar du?

Tv-mottagare som tv-mottagare.

Såna här saker har ju funnits flera år, vad är det som är nyhetsvärdet med denna egentligen?

Och digitaltv-boxar [med programkorts-slot] med DVI-utgång har också funnits ett tag.

Visa signatur

jag reserverar mig icke för felaktigheter i ovanstående inlägg citera för svar tack
Jag har en dator...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ouchbeck
Ingen mer tv-licens!

På vilket sätt skulle detta göra att du inte behöver betala licens?
Iofs kanske du menade att du inte hade nån tv och därför inte betalar licens.

edit:
Se där, jag var lite efter.

Permalänk
Medlem

Så länge du har en motagare så måste du betala licens.

tv, video, tv-kort, så det är väldigt stor risk att du måste cacha för denna också

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Avstängd

Måste och behöva.. man ska göra som moderaterna, skita i det.

Man betalar för ettan och tvåan samt radio(?), men jag kollar inte på dom skitkanalerna har inte ens dom lagrade i TV:n... måste jag ändå betala för skiten? om en privat person gjorde samma sak så blir han dömd för utpressning.

Visst, "pejlarn" har knackat på dörrn men inte fan har jag någon TV och inte kan dom bevisa det heller

Hur som helst, blir å köpa en sådan direkt.. koppla konsollerna till den

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Skojsak, dock så Digitalt ljud är väl inte ett måste men det hade ju varit bra. däremot dvi oh kanske hdmi hade ju inte varit helt fle om den hade haft.

Men mn det kommer väl nyare versioner med dessa funktioner med programkortsplatts.
hoppas bara dessa enheter byterkanal på 1 sec än vad vissa digitalmottagare gör på 4-5sec.. störande

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Måste och behöva.. man ska göra som moderaterna, skita i det.

Man betalar för ettan och tvåan samt radio(?), men jag kollar inte på dom skitkanalerna har inte ens dom lagrade i TV:n... måste jag ändå betala för skiten? om en privat person gjorde samma sak så blir han dömd för utpressning.

Visst, "pejlarn" har knackat på dörrn men inte fan har jag någon TV och inte kan dom bevisa det heller

Hur som helst, blir å köpa en sådan direkt.. koppla konsollerna till den

OFT: Men det där snacket håller ju inte. Säga vad man vill om svt och radio men man kan ju inte avstå att betala bara för att man inte lyssnar. Det är ju som att jag skulle få skattereducering om jag inte planerade att använda en viss motorväg någonstans i Sverige. Vi har ju dom fria kanalerna för att dom inte skall vinkla nyheter vare sig politiskt eller affärsmässigt.

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
OFT: Men det där snacket håller ju inte. Säga vad man vill om svt och radio men man kan ju inte avstå att betala bara för att man inte lyssnar. Det är ju som att jag skulle få skattereducering om jag inte planerade att använda en viss motorväg någonstans i Sverige. Vi har ju dom fria kanalerna för att dom inte skall vinkla nyheter vare sig politiskt eller affärsmässigt.

Vill man få nyheter som berör resten av världen kollar man knappast på Rapport eller Aktuellt...
Så visst är det trevligt att få lite regionala nyheter men det går ju lika bra med lokalblaskan.

Visa signatur

C2D E8400, X48-DS5, 4Gb RAM, HD4870
Barton2500+, Asus A7N8X-E-Deluxe, 1Gb RAM, 7600GS
Hackad MyBook W.E. 500Gb

Permalänk
Medlem

Så länge denna inte blir allt för dyr kan jag själv tänka mig köpa en sådan
TVn jag har atm i mitt rum skulle nog få vem som helst att skratta Sedan så går det säkert koppla in konsler i denna med, så man kan ju då ha allt på samma ställa

Permalänk
Medlem

Ska man ändå hålla sig till en datorskärm så kör man förstås TV-kort i datorn och någon HTPC applikation.

Permalänk

Skulle det inte gå att koppla denna till en projektor och få en 107" tv?

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Tänker mer på att koppla in konsoller till prylen =D
Vore jävligt schysst ifall det gick.
Sedan så kan jag ge er en påminnare om tv-avgiften, även om du har en trasig tv apparat eller ett uttag för tv så skall man betala!
Det skrek dom i mitt öra när dom ringde då jag hade flyttat in i student bostaden.
Men vafan, radio lyssnar jag inte på. Tv har jag ju inte ens.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Inaktiv

En digitalbox med VGA-utgång.
Vilken sanslöst häftig nyhet...

Permalänk
Medlem

Lite of toppic

http://www.radiotjanst.se/Lagen/Lagen.htm

Det radiotjänst säger till en i telefon är inte riktigt korekt. Inte det som de skriver på sin sida då det gäller vissa pungter är det inte heller. Läser man i lagen som de hänvisar till och som liger på deras hemsida, (se ovan adress) så förstår jag inte hur de får detta till att man ska betala om tvn är sönder.

"6 § Tv-avgift betalas inte för Tv-mottagare som
1. innehas av någon som är anställd vid en utländsk beskickning eller ett karriärkonsulat, om det har beslutats av regeringen eller den myndighet som regeringen bestämmer att avgift inte skall betalas för mottagaren,

2. har förts in i riket för tillfälligt bruk och är tullfri,
3. innehas på prov under högst 15 dagar, eller
4. är varaktigt undanställd eller obrukbar såvitt gäller tid efter det att förhållandet har anmälts till RIKAB av den avgiftsskyldige. Lag (2006:798)."

Titta på pungt fyra i paragraf 6.

Det står undandstäld eller obrukbar, och sen att det är du måste anmäla det för avgiftskyldigheten ska upphöra. (ganska självklart)

Vad gäller radio så är det ingen avgift på den. Skulle vara förödande om man vid en katastrof eller krig inte kunde nå ut till alla. Se paragraf 2

"2a § Den som innehar en tv-mottagare skall betala tv-avgift för mottagaren till Radiotjänst i Kiruna Aktiebolag (RIKAB)."

Har inte hört de säga något annant heller.

Jag fick samma svar som matx då jag slängde ut min tv efter att den pajat.

Skrev då ett mail och bad om ursäkt. Berättade att jag hade missförstått. Trode det var såhär..

Sen klipte jag in följande lagpragrafer. Några dagar senare kom ett utbetalningskort på den resterande avgiften.

Har fått påhälsning av två pejlare sedan dess.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Här har ni en 22" Wide Samsung LCD skärm med TV-Tuner, DVI och HDMI, S-Video och Scart ser det ut
som den har på samsungs sida. Upplösning på 1680x1050 och 8ms..

Mottagaren är "bara" analog så den funkar med kabel-tv och liknande... Sen har den juh scart om man
vill koppla en digitalbox till den...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=169680

...

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Den saknar nu stöd för 1080p/i Fast det rör sig iof ändå bara om vanliga digitala sändningar så det spelar kanske inte så stor roll.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Herregud, den tar in från antenn, komposit eller S-Video, VARFÖR skulle den ha HDMI ut? Samma sak med ljudet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KoalaOfDoom
Herregud, den tar in från antenn, komposit eller S-Video, VARFÖR skulle den ha HDMI ut? Samma sak med ljudet.

därför att det blir mindre kablage ?

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
OFT: Men det där snacket håller ju inte. Säga vad man vill om svt och radio men man kan ju inte avstå att betala bara för att man inte lyssnar. Det är ju som att jag skulle få skattereducering om jag inte planerade att använda en viss motorväg någonstans i Sverige. Vi har ju dom fria kanalerna för att dom inte skall vinkla nyheter vare sig politiskt eller affärsmässigt.

Um.. Varför betalade vi TV licens sa du? Vem kontrollerar svensk media? Du inbillar väll inte dig att det är en slump att det är samma nyheter på alla de svenska kanalerna, "fria" eller inte...
En gång i tiden var en reporter det yttersta verktyget för att granska statsmakten, se till så att de håll vad de lovade, inte missbrukade sin position, osv. I dag är "uppdrag granskning" det närmaste du kommer, och inte granskar de folket i maktens korridorer.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Skulle det inte gå att koppla denna till en projektor och få en 107" tv?

Precis vad jag tänkte med. Nu har jag inga andra anledningar till att vänta med min budget-projektor-lösning.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

stb9

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Den saknar nu stöd för 1080p/i Fast det rör sig iof ändå bara om vanliga digitala sändningar så det spelar kanske inte så stor roll.

Hoppas iallafall den blir billigare än den här:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=226208#rparams=ss=stb9

Being a digital SetTopBox it is compatible with all DVI/VGA LCD monitors. The AVerTV Hybrid STB9 offers vigorous and clear video quality and support high resolution of up to 1920x1200.

Annars verkade ju den där samsungen vara ett fint alternativ....

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"