Lacie släpper profesionell 24-tummare

Permalänk
Melding Plague

Lacie släpper profesionell 24-tummare

Tillverkaren Lacie har nyligen lanserat en ny 24-tummare för profesionella användare. Modellen heter 324 och har en 10 bitars gammakorrektionsmekanism samt stöd för bild i bild.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det var snuskigt billigt för de specifikationerna, får väl hoppas den håller måttet senare med.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Japp, detta låter otroligt bra! Man kanske skulle väntat med sitt LG köp i alla fall. Dock är jag nöjd med skärmen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Låter som en utmärkt skärm, nice att inte allt nytt som kommer är TN-paneler.

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Medlem

billig, hoppas den presterar bra i tester, kan vara en utmanare till eizo's 24' den här skärmen har större färgrymd allefall.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk

Ohh, den blev jag sugen på, specen var ju riktigt vacker. Vilket pris sen. Fast den var ju inte snygg, men det kan jag stå ut med om jag får en 24" S-PVA för de pengarna.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

najsprice

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah

Permalänk
Medlem

Verkar vara en riktigt lovande skärm om man tittar på spec/pris. Inte fy skam.
Håller nog dock på min SA-IPS ett tag till.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Den har ju fina spec, men foten? Tråkigt om det inte går att höja och sänka den. Dålig ergonomi är alltid en stor nackdel för mig.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt attraktiv ut men jag tror inte riktigt på priset. 1049$ står det på hemsidan så jag tror nog tyvärr att Sweclockers har gjort den vanliga tabben att inte lägga på moms, tull och andra avgifter. Ett pris på runt 8-9k är antagligen mer realistiskt men man kan ju alltid hoppas

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Avstängd

Oj, så nu gör LaCie skärmar också...
Trodde mest de gjorde portabla hårddiskar.

Verkar vara en trevlig skärm.
Men förstår inte varför de integrerar en USB-hubb. Onödigt.

Visa signatur

Behöver ej skriva min dator i forum signaturen för att kompensera för min penis.
Ingen bryr sig hur många poäng du får i 3DMark.

Permalänk
Medlem

ah... då är den ju en aning dyrare ehe ehe.
LaCie har gjort skärmar för grafiker ett bra tag, lika länge som eizo skulle jag tro.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

Jag tycker INTE den här skärmen verkar vara något extra eller något speciellt prisvärt för den prisklassen... 1000:1 i kontrastförhållande är skrämmande dåligt för en så dyr skärm ändå.
Jag sitter på Samsung 225BW som har 800:1 i kontrastförhållande och det är på långa vägar för lite... Man blir nästan avundsjuk på de som har CRT-skärmar på LAN.

Permalänk
Medlem

Jag tar nästan för givet att foten klarar att man höjjer/sänker den, är ju menat att vara en riktigt skärm. Om inte så har den säkert fästen så man kan skaffa sig en vettig fot/arm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exige
Jag tycker INTE den här skärmen verkar vara något extra eller något speciellt prisvärt för den prisklassen... 1000:1 i kontrastförhållande är skrämmande dåligt för en så dyr skärm ändå.
Jag sitter på Samsung 225BW som har 800:1 i kontrastförhållande och det är på långa vägar för lite... Man blir nästan avundsjuk på de som har CRT-skärmar på LAN.

Sen när har specifikationerna någon verklighetsanknytning?

För det priset är jag grymt sugen i alla fall, men så kommer Holmb3rg och förstör allt

Permalänk
Medlem

1000:1 är bra för en ny skärm tycker jag, man kan gå ner till 800:1 för bra färger. Det här är alltså en skärm för grafiker och de som vi ll ha så br abild som möjligt. och har du tänkt på att 3000*1 är dynamisk de har egentligen 1000:1 oftast. så skrämmande dålig är den inte, finns mkt dyrare skärmar med 800:1 (vissa ISP paneler)

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Sen när har specifikationerna någon verklighetsanknytning?[/B]

Ska vi anta att de bara hittar på fakta istället då eller?
Det jag har sagt är att 800:1 som min skärm har är för lite, 1000:1 är inte så mycket bättre. I alla fall om man ska se på filmer eller arbeta/spela med något som innehåller mycket mörka färger.
(Och nej, jag blandar inte ihop dynamisk återgivning nu.)
Mvh
Exige

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exige
Ska vi anta att de bara hittar på fakta istället då eller?

Nej, men jag antar att många anpassar sina mätningar till de värden de vill ha.

Permalänk

Ser helt okej ut men går det inte justrera höjd?!

Visa signatur

.: Phenom II 940 @ 3Ghz Scythe Ninja 2 | 8192Mb DDR2 800 MHz | Nvidia GTX 275 | 5 TB| Gigabyte Odin GT 800W | Logitech Mx518 Razer Destructor| Saitec Eclipse II| Eizo 2431WK :.

Permalänk
Medlem

Det verkade för puckat för att vara sant - Lacie skärm som inte går att höja å sänka.
Klart skärmen går att justera i höjdled och vridas, dock ej roteras.

Och den kan självklart monteras på Vesa 100 standard armar å fötter

-står i manualen

Permalänk

1000 i kontrast är inte så pjåkigt. Man får nästan alltid offra konstrast för bildkvalitet. Bättre färgerminskar behovet av kontrast oxo. Blir den rimligt dyr så köper jag den, yeah.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk

Ser onekligen intressant ut på pappret med 10bit, S-PVA och 6 ms grå till grå. Ska bli intressant att läsa tester/recensioner. Har varit/är intresserad av en EIZO 24'' men det får vänta tills denna skärm är testad!