OCZ går in på SSD-marknaden

Permalänk
Melding Plague

OCZ går in på SSD-marknaden

OCZ har tillkännagivit att de tänker gå in på SSD-marknaden och har på den pågående Consumer Electronics Show (CES)-mässan i Las Vegas visat upp en färdig produkt samt en prototyp på en snabbare serie som skall komma i framtiden.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara rebrandad samsung?

Utséendet var väl typ identiskt med Samsungs? Och utan att kolla kändes specifikationerna det också.

Permalänk

Jäkla mycket SSD-nyheter sista tiden

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Mer ssd mer ssd mer SSD !!!!!

Oh.. nu mår jag bättre ! Äntligen börjar saken röra sig och det kanske blir en 50+gb SSD under 2008 som har ett bra pris för oss vanliga kosumenter.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag håller med: den ser verkligen ut som en Samsung i annan förpackning.

I övrigt hoppas jag att fler kastar sig in på SSD marknaden. Skulle vara förnämligt om diskar med 32 GB lagringskapacitet drastiskt sjönk i pris. Perfekt lösning för små kontors stationer.

Permalänk
Medlem

fint, skaffade nyss vanligt minne från OCZ som höll mycket fin kvalitet.

ser fram mot denna med, för att det är Samsung i egentligen är väll inte så konstigt om det är? Samsung är ju i allt som har minne. (tom min katt)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Musikälskare

Tror ni Seagate ska börja producera med?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
fint, skaffade nyss vanligt minne från OCZ som höll mycket fin kvalitet.

ser fram mot denna med, för att det är Samsung i egentligen är väll inte så konstigt om det är? Samsung är ju i allt som har minne. (tom min katt)

Jo, men verkar ju inte bara vara samsungs minne, utan samsungs produkt, som de själva säljer, med OCZas logga på.

Permalänk
Avstängd

Bra, vi behöver mera aktörer och konkurrens på SSD marknaden.

Men fan vilken jobbig marketing OCZ har.
"Extremely high capacity", nej 32gb och 64gb är verkligen inte hög kapacitet. Vilken lögn.
"Ultra fast access"
Deras folk verkar heller inte veta att det är "hard disk drive" inte "hard disc drive".

Visa signatur

Behöver ej skriva min dator i forum signaturen för att kompensera för min penis.
Ingen bryr sig hur många poäng du får i 3DMark.

Permalänk
Inaktiv

Kommer definitivt att köpa när priset sjunker. Lite dyrt än.
Men varför har man inte lika skrivhastighet som läshastighet?

Permalänk
Medlem

64 gb SSD skulle vara perfekt för mig, 32 gb är lite lite. Men priset är ju än så länge löjligt... Tycker att 2008 är året då det ska bli mänskliga priser på SSD, men det är ju bara min åsikt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Jo, men verkar ju inte bara vara samsungs minne, utan samsungs produkt, som de själva säljer, med OCZas logga på.

låter lite konstigt då Samsung är ett namn att räkna med, att ett såpass mindre märke skulle ha mer cred i vissa kretsar att motivera prispåslag undrar jag..

fast iof ser de helt identiska ut. man vad vet jag, kanske inte Samsung heller gör själva chassit?

http://www.legitreviews.com/news/4086/

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv

Lite fåniga priser måste jag instämma med! Köpte ett helt okej 2gb minneskort med fullt godkänd läs och skrivhastighet för 200kr igår vilket blir 100kr per gb. raidar man några sådanna så blir prestandat lika hög som dessa SSD.
Att man vid ett paketpris för 32stk sådanna i en box då får pröjsa 140-180kr per gb känns ganska dumt! Särskilt som minnet jag köpte antagligen är ännu billigare på nätet

Edit: Såg precis att ett 32gb 17/30 mb/s USB minne kostar 2200sek på komplett. 2 i raid= 64gb 34/60 mb/s för 4400kr. Mindre än halva priset mot SSD hårdiskarna som finns ute nu.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H_Bozz
Lite fåniga priser måste jag instämma med! Köpte ett helt okej 2gb minneskort med fullt godkänd läs och skrivhastighet för 200kr igår vilket blir 100kr per gb. raidar man några sådanna så blir prestandat lika hög som dessa SSD.
Att man vid ett paketpris för 32stk sådanna i en box då får pröjsa 140-180kr per gb känns ganska dumt! Särskilt som minnet jag köpte antagligen är ännu billigare på nätet

Edit: Såg precis att ett 32gb 17/30 mb/s USB minne kostar 2200sek på komplett. 2 i raid= 64gb 34/60 mb/s för 4400kr. Mindre än halva priset mot SSD hårdiskarna som finns ute nu.

vanliga usb minnen klarar inte av längre tids användning och dör snabbt.
inte ens i närheten av ssd.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

fast såna kort blir inte så så långlivade i ett normalt system, särskillt inte med Windows. de funkar bra på servers där de nästan enbart läses dock. kör ett själv..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

när kommer OCZ fantastiska kylpasta ut på marknaden ? Den nyheten var mest intressant enligt mig.. men kan inte hitta någon produkt än.. inte ens på tyska prisjämförelse sidor som geizhals.at

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Offt. Vet nu om att den vanligaste bilen i Korea är en Samsung. De tillverkar allt möjligt för vem som helst i sina fabriker, så varför inte OCZ diskar?

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soetnos
Deras folk verkar heller inte veta att det är "hard disk drive" inte "hard disc drive".

Beror väl på om man skriver på svenska eller engelska.
Språkpolisen får språkpolisen på sig.

Visa signatur

Kan en dator vara för snabb?