Nya integrerade moderkortskretsar från Nvidia

Permalänk
Melding Plague

Nya integrerade moderkortskretsar från Nvidia

I dagarna har det publicerat lite rykten kring två kommande moderkortskretsar från Nvidia som skall släppas i april och augusti detta år. De skall tävla med Intels kommande G45-styrkrets och stödjer Direct X 10 och har en HDMI-utgång.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"En annan styrkrets som heter MCP7A-H som än så länge inte har något lanseringsdatum är under utveckling. Det Liknar MCP7C väldigt mycket förutom att det saknar ett integrerat grafikkort."

"Grafikjätten Nvidia planerar att integrera grafikkort i samtliga styrkretsar från företaget, från budget till prestandasegment. Satsningen är en del av den nya Hybrid SLI-tekniken."

Okej?!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Granis_1980
"En annan styrkrets som heter MCP7A-H som än så länge inte har något lanseringsdatum är under utveckling. Det Liknar MCP7C väldigt mycket förutom att det saknar ett integrerat grafikkort."

"Grafikjätten Nvidia planerar att integrera grafikkort i samtliga styrkretsar från företaget, från budget till prestandasegment. Satsningen är en del av den nya Hybrid SLI-tekniken."

Okej?!

Ger en minimal boost, mest försäljningstrick jämfört med AMD's hybrid som faktiskt fungerar bra.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Tror du missade vad Granis_1980 menade.

OnT: Det märks att Nvidia liksom Intel är ledande/ har varit ledande under det senaste året då de sprutar ut produkter.

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Avstängd

Borde finnas en standard för att datorn ska kunna använda flera grafikkort, istället för att ATI har CrossFire, Nvidia har SLI, och S3 har Chrome.
Så borde det finnas en gemensam standard.

Tänk om man kunde köra ett RadeOn tillsammans med att GeForce i samma burk.

Visa signatur

Behöver ej skriva min dator i forum signaturen för att kompensera för min penis.
Ingen bryr sig hur många poäng du får i 3DMark.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soetnos
....
Tänk om man kunde köra ett RadeOn tillsammans med att GeForce i samma burk.

Jesus, tänk på vilka mardrömmar drivrutinsprogrammerare redan har!

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Ger en minimal boost, mest försäljningstrick jämfört med AMD's hybrid som faktiskt fungerar bra.

Hur vet du det? Jag har inte hittat några prestanda tester.

Dessutom har hybrid sli en mkt mer intressant funktion för oss (entusiaster), för inte kommer särskilt många här utnyttja varken hybrid crossfire eller hybrid sli (prestanda versionen) eftersom de endast funkar bra med low-end grafikkort.

Nej det som kommer intressera oss är funktionen i hybrid sli som gör att man kan stänga av strömslukande high-end graffen när prestandan inte behövs och köra på det integrerade.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Hur vet du det? Jag har inte hittat några prestanda tester.

Det undrar jag med. Här har vi bra relationer med grafikjättarna och vet det 99% av andra inte vet.

För övrigt är det bra att de implementerar inbyggt grafikkort i alla moderkort framöver, klockrent.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RHWarrior
Jesus, tänk på vilka mardrömmar drivrutinsprogrammerare redan har!

Man kan ju köra Samsung or Seagate diskar i RAID tror jag.
Man kan ju köra Corsair och OCZ minnen i samma burk.
Man borde kunna köra Nvidia och ATI grafikkort i samma burk också.

Sen borde Intel, AMD och VIA använder samma sockel på deras CPU så man kan byta från Intel CPU till AMD CPU utan att byta moderkort.

Visa signatur

Behöver ej skriva min dator i forum signaturen för att kompensera för min penis.
Ingen bryr sig hur många poäng du får i 3DMark.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
För övrigt är det bra att de implementerar inbyggt grafikkort i alla moderkort framöver, klockrent.

Kan dom få dom strömsnåla och svala så... nVidia är ju inte direkt kända för just det.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Igår: Integrerat grafikkort i samtliga styrkretsar från Nvidia.

Idag : En annan styrkrets som heter MCP7A-H som än så länge inte har något lanseringsdatum är under utveckling. Det Liknar MCP7C väldigt mycket förutom att det saknar ett integrerat grafikkort.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soetnos
Borde finnas en standard för att datorn ska kunna använda flera grafikkort, istället för att ATI har CrossFire, Nvidia har SLI, och S3 har Chrome.
Så borde det finnas en gemensam standard.

Tänk om man kunde köra ett RadeOn tillsammans med att GeForce i samma burk.

Den funktionen kommer förmodligen i Vienna, riktigt nice i sådant fall!

"An interesting feature that has been highlighted by Microsoft is the ability of the M1 software to handle a heterogeneous graphics system consisting of multiple graphics cards from different vendors."

Saxat från http://www.tgdaily.com/content/view/35641/118/