Blackops – nytt entusiastmoderkort från Foxconn

Permalänk
Melding Plague

Blackops – nytt entusiastmoderkort från Foxconn

Foxconn har idag avslöjat lite information kring ett kommande moderkort som går under namnet "Blackops". Det är ett moderkort som riktar in sig på överklockningsfantaster och kommer med fyra olika kylningar för nord- och sydbrygga.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

WOHO!

Verkar dock bli ett väldigt extremt kort, är tveksam till den lilla fläkten.

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Hedersmedlem

Färdig moddad för extrem överklockning...Njä tror inte det.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

lite grymt det skulle vara att ha det här men det kanske inte är för en riktig gamer utan för en "extreme overclocker"

Permalänk
Medlem

Som passivt lär det ju knappast bli svalt iaf. Vattenkylningen är nog det som mäst folk kommer att få nytta av. De som kör kväve lär nog ha andra saker.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Avstängd

Quantum Force
Gladiator BIOS
Quantum BIOS

Marknadsföringsavdelning går på högvarv...

GNAA leverages core skillsets and world-class team synergy through sodomy to provide clients worldwide with robust, scalable, modern turnkey implementations of flexible, personalized, cutting-edge Internet-enabled e-business application product suite e-solution architectures that accelerate response to customer and real-world market demands and reliably adapt to evolving technology needs, seamlessly and efficiently integrating and synchronizing with their existing legacy infrastructure, enhancing the e-readiness capabilities of their e-commerce production environments across the enterprise while giving them a critical competitive advantage and taking them to the next level.

Visa signatur

Behöver ej skriva min dator i forum signaturen för att kompensera för min penis.
Ingen bryr sig hur många poäng du får i 3DMark.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soetnos
Quantum Force
Gladiator BIOS
Quantum BIOS

Marknadsföringsavdelning går på högvarv...

GNAA leverages core skillsets and world-class team synergy through sodomy to provide clients worldwide with robust, scalable, modern turnkey implementations of flexible, personalized, cutting-edge Internet-enabled e-business application product suite e-solution architectures that accelerate response to customer and real-world market demands and reliably adapt to evolving technology needs, seamlessly and efficiently integrating and synchronizing with their existing legacy infrastructure, enhancing the e-readiness capabilities of their e-commerce production environments across the enterprise while giving them a critical competitive advantage and taking them to the next level.

Världens längsta mening!
Men väldigt bra skriven, 150% fjäsk.

Permalänk
Hedersmedlem

För extremt? Det är ju sweCLOCKERS!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soetnos
Quantum Force
Gladiator BIOS
Quantum BIOS

Marknadsföringsavdelning går på högvarv...

GNAA leverages core skillsets and world-class team synergy through sodomy to provide clients worldwide with robust, scalable, modern turnkey implementations of flexible, personalized, cutting-edge Internet-enabled e-business application product suite e-solution architectures that accelerate response to customer and real-world market demands and reliably adapt to evolving technology needs, seamlessly and efficiently integrating and synchronizing with their existing legacy infrastructure, enhancing the e-readiness capabilities of their e-commerce production environments across the enterprise while giving them a critical competitive advantage and taking them to the next level.

world-class team synergy through sodomy ?
vafan

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Nej, det kan inte bli för extremt!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Jag tycker färgval borde vara av betydelse då de ör ett såhär pass entusiastinriktat moderkort. 2 färger FTW. Tex. Svart PCB och röda slots. Tacka vet jag gamla AOpen som gjorde ett urban/street kamoflagefärgat PCB till ett av sina anniversary kort.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag tycker färgval borde vara av betydelse då de ör ett såhär pass entusiastinriktat moderkort. 2 färger FTW. Tex. Svart PCB och röda slots. Tacka vet jag gamla AOpen som gjorde ett urban/street kamoflagefärgat PCB till ett av sina anniversary kort.

Vad spelar det för roll ? jag tittar in i min skärm när jag använder datorn inte in i lådan ?!

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Vad spelar det för roll ? jag tittar in i min skärm när jag använder datorn inte in i lådan ?!

Bra sagt!

På tal om ämnet, detta kort verkar ju faktiskt intressant, frågan är hur tyst fläktkylningen? Låter bra med ett lättare BIOS med lite förklaringar, kan folk som jag som inteorkar lära mig nåt om överklockning få ut lite mer lixom

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soetnos
Quantum Force
Gladiator BIOS
Quantum BIOS

Marknadsföringsavdelning går på högvarv...

GNAA leverages core skillsets and world-class team synergy through sodomy to provide clients worldwide with robust, scalable, modern turnkey implementations of flexible, personalized, cutting-edge Internet-enabled e-business application product suite e-solution architectures that accelerate response to customer and real-world market demands and reliably adapt to evolving technology needs, seamlessly and efficiently integrating and synchronizing with their existing legacy infrastructure, enhancing the e-readiness capabilities of their e-commerce production environments across the enterprise while giving them a critical competitive advantage and taking them to the next level.

ofT: kom att tänka på en förening som också heter GNAA vilket står för Gay Nigger Assosiation of America

onT: nice kort:P lär komma fler kort i framtiden som är förberedda för andra kylmedier än luft och vatten så detta är nog bara början

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Vad spelar det för roll ? jag tittar in i min skärm när jag använder datorn inte in i lådan ?!

Hmm jag bryr mig iaf om att det är snygg i lådan, särskilt med vattenkylning och liknande. Jag är i lådan och håller på minst 1 gång i veckan + varför säljer de lådor med fönster om ingen tittar in lådan? Eller grafikkort med stickers på? mm.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag tycker färgval borde vara av betydelse då de ör ett såhär pass entusiastinriktat moderkort. 2 färger FTW. Tex. Svart PCB och röda slots. Tacka vet jag gamla AOpen som gjorde ett urban/street kamoflagefärgat PCB till ett av sina anniversary kort.

Ja AOpen vet hur man gör moderkort

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
world-class team synergy through sodomy ?
vafan

trevligt att nån annan än jag reagerade på det ordvalet. hur fan tänkte dom när dom skrev det där?

Permalänk
Medlem

Varför krävs vatten/luftkylning alls på chipset? Känns ju faktiskt lite passé för så extremt pressar man chipsetten. Jämför man med t.ex. AMD:s 790FX chipset som håller sig strax under rumstemperatur så är ju redan då Heatpipes overkill - men krävs det någon sådär halvdann kylning för detta chipsettet och moderkortet så blir jag lite orolig. Den ser inte särskilt overkill ut rent i strukturen om vi ser till den passive lösningen, då känns detta faktiskt riktigt vekt, och med bara två PCIE (?) så kanske inte det är Nvidia-folkets favorit då dem som lägger ned pengarna på en sådan här mobo säkert gärna vill ha Tri-Sli 8800Ultra att skutta med.

Självklart är det mer än så som avgör, som spänning och allting mot processor, minne, etc. Men jag är inte imponerad.