Shuttle lanserar Kpc med Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Du menar säkert detta moderkort: https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=INTD201G...

Och nej det är inte ett sådant som sitter i den, då denna har en styrkrets från SiS. Aja bara hoppas att AMD ge sig in i leken och vi får se 690G som mitx snart.

OMG!? Följer det med processor till det moderkortet? Samt integrerat grafikkort? Sjukt värt i så fall ju!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tSp
OMG!? Följer det med processor till det moderkortet? Samt integrerat grafikkort? Sjukt värt i så fall ju!

Glöm inte hdn och minnet också

Helt perfekt som server.

Permalänk
Medlem

Det kan man ju skaffa från gamla burkar, nätagget däremot är nog det dyraste (dyrare än moderkortet). I alla fall om man ska ha ett litet och passivt (ett vanligt ATX nätagg tycker jag inte riktigt passar). Om någon har något bra att rekommendera så tar jag tacksamt emot tips.
(processorn verkar vara på 1.2 GHz och inte 2.1 GHz som det står på datorbutiken, duger ju som router osv. ändå men bara så att folk är medvetna om det)

Permalänk

Eh, hur kan ni klaga på en optisk enhet när den är gjord för att vara billig och effektiv?
OS går att installera från ett usb-minne, därmed finns det ingen större anledning att ha en optisk läsare i en HTPC/extradator.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

läsa??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Granis_1980
"Än så länge är det oklart om Kpc skall skeppas med en optisk läsare eller inte."

Hmm verkar som om du och jag är ensama om att kunna läsa den meningen Granis, eller så vet folk mer än oss och vet att den inte kommer skeppas med optisk läsare.