SATA HDD Docking Station

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Jäflar, endast 279 kr inkl. moms via dustinhome om man är student, och då är ju frakten gratis dessutom

Bra pris för studenter. Synd att man inte sitter i skolbänken.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt klumpig ut

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Inte bara det. Vanliga SATA kontakter är inte designade att kopplas in och ur så värst mycket. Teoretiskt klarar de cirka 50 in- och urkopplingar.

http://www.sata-io.org/esata.asp

Vad händer efter 50 in och utkopplingar då?
Går kontakten av eller?
Det måste testas.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

För det priset så så kan jag gott tänka mig en, eller ett dussin
Så mycket hattande det vart med mina diskar fram och tillbaka så skulle det vara en riktig guldklimp här hemma. Var grymt intresserad när man först hörde talas om den, förväntade mig faktiskt att den skulle kosta betydligt mer.

Jag är för en gångs skull positivt överraskad...
Blir till att njuta av ögonblicket ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Ser ingen praktiskt användning utav produkten, dock kan den vara bra vid felsökning eller massbackup eller liknade.

Det gör däremot jag. Jag har massa hårddiskar liggandes sedan moderkortet pajjade på min Fulltower. Nu i mina SFF har jag inte plats för de diskarna men jag behöver ändå komma åt viss data från dem.

Det blir till att shoppa.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Inte bara det. Vanliga SATA kontakter är inte designade att kopplas in och ur så värst mycket. Teoretiskt klarar de cirka 50 in- och urkopplingar.

http://www.sata-io.org/esata.asp

Mja tror itne det är värre än en ide disk. Nu vet jag inte var livslägden på idek ontckten är men jag tror inte den fugnerar hur bra sm helst heller. Sedan skulel jag tro att stifften i saldden får mer stryk än dom plana kontacktytorna på disken.

strömkontacktne på en ide disk klarar inte mer än 25-50 gångeri teorin häller. Dock lustigt då liknande kontackter används på batterier mm å har samma spec och jag har då aldrig haft sönde en sådan kontackt på min uppskö med 8.4 och 9.6V ackar te RC bilar osv osv.

Så teori och pracktik är sällan samma sak. Men jag tror inte kotnackterna på sata disken pajar snabbare än en ide disk vid koreckt montering.

Har set ide diskar med bortslitna å böjda stifft flera gånger tror dom är lurigare för den ovarsamme att sabba facktiskt.

Permalänk
Medlem

Har ju funnits på kjell Co. länge

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man behöver strömadaptern tillsammans med 2,5"-diskar?

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Eller 361:- ink moms utan studentrabbat på Misco tror dock dom har studentrabbat där med.
http://www.misco.se/?600904

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Ser ingen praktiskt användning utav produkten, dock kan den vara bra vid felsökning eller massbackup eller liknade.

Så "felsökning och massbackup eller liknande" är inte praktisk användning?

Permalänk
Medlem

Rekommenderade denna till en polare som är PC-affär ägare i Våras när jag såg den på en Japansk sida.
Dem beställde hem en till varje arbetsstation på service-avdelningen på den affären.
Det har underlättat deras arbeten betydligt, särskilt med laptops.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Men den här skulle ju kunna vara ett alternativ till en extern hårddisk i ett kabinett. Helt klart roligare än en stor låda på skrivbordet.

Visa signatur

Veni Vidi Vici

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av caponx
Eller 361:- ink moms utan studentrabbat på Misco tror dock dom har studentrabbat där med.
http://www.misco.se/?600904

Hos webhallen tar de: 329kr

http://www.webhallen.com/prod.php?id=81800

/M

Permalänk
Avstängd

helt klart ett köp senare så hindrar man inte lyftflödet i datorn ^^

synd bara att den inte hade eSata

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Enheten har även ett strömsparläge vilket träder i kraft om man inte använder hårddisken på mer än 5 minuter.

Låter som världens mest irriterande "feature"?
Går den ens att stänga av?

Den här är ju så mycket läckrare men jag tycker nästan jag föredrar denna typ av produkt mer:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=82000

Fördelen är att den stödjer PATA också (2.5" och 3.5") vilket kan vara riktigt smidigt. Särskilt PATA som normalt inte stödjer hot-swap kan man ju med denna koppla in och ur under drift (finns ingen strömswitch, går att dra ur/in sladden i väggen men vet inte hur bra det är, däremot är det enkelt att bygga en switch för molexkontakten).

Så även om den här känns betydligt roligare att jobba med så föredrar jag funktionaliteten, särskilt eftersom de flesta av oss ändå inte använder sådana här produkter så överdrivet mycket.

Jag har den jag länkade till men en varning utfärdas för den och andra budgetprodukter och det är att nätaggen kan vara undermåliga och förstöra disken i värsta fall. Däremot drivs den av en molexkontakt (eller ja, man kopplar ju molexen direkt in i disken) så går ju hur lätt som helst att dra från datorn om man vill det.
http://www.eksitdata.com/ har en lite dyrare som kanske är av bättre kvalitet (jag själv har dock inte haft några problem alls med AC Ryans).

Permalänk
Medlem

Ingen som vet var man kan få tag på den med E-sata anslutning i stället för USB??

Thomas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av massaker
Varför envisas de med att använda USB?

Firewire är väl bättre för applikationer som denna?

Håller med 100% ! Varför USB? *uuh*

Visa signatur

/Bear Spirit

Permalänk
Medlem

Skribenten menar att det är en nackdel att den inte har intern strömkälla.
Jag har en sådan här fast en liten annorlunda protabel variant, och den har sin extra ström bara för att man skall kunna använda USB 1,0. till 1,1'orna fungerar den utan att koppla in strömmen, kan det vara samma här tro ?

Visa signatur

Desktop : ASUS Striker Extreme, Club3D8800GTX 768Mb, CPU E6600 2,4Ghz, 4GB RAM 800Mhz. Corsiar 620W, Asus 22" TFT LCD MW221U
Laptop: HP-6910p.

Permalänk
Medlem

Njae, 3.5" diskarna drar för mycket för att kunna drivas av USB porten.

Däremot om man kopplar in en 2.5" disk så går det kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Är det ingen som oroar sig för statisk elektricitet? Att upprepade gånger hantera en bar hårddisk med händerna ökar risken för en elektrisk urladdning som kan förstöra data.

Och sen så är det ju så att nuddar du datorns chassi, element, kylskåp, vad som hellst som är jordat så laddas du ur, så så farligt är det icke.

Men visst, röra på hdd:ns baksida när den står på den där och används, kan bli förödande.

Visa signatur

P5w dh deluxe/ e6600 @ 3.3ghz/ corsair xms 2gb pc8500 @ pc5700 !?/ Asus 8800gts/ Seasonic m12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Bra pris för studenter. Synd att man inte sitter i skolbänken.

Skaffa en flickvän i skolbänken då Drog precis iväg en order. Snart börjar dom väl undra borta på dustin. Har blivit ett par ordrar nu.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecka.L
Vad jag vet så klarar hårddiskar av att ligga antingen horisontellt eller vertikalt utan att ta någon skada. Ligger de däremot snett så kan de ta skada.

Det tror jag ju dock inte, ta en ipod 80gigare tex. Fom har ju en hårddisk inuti som i praktiken e likadan... skulle man behöva gå runt med den horisontellt i fickan jämt då?:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av higge64
Ingen som vet var man kan få tag på den med E-sata anslutning i stället för USB??

Thomas

Håller me! vill me ha en me e-sata!

Visa signatur

MSI K8N NEO4, a64 3500+, 1024MB pc3200, Gainward 6600gt, 2*200 gb,

Permalänk
Medlem

Denna är trevlig. men jag har hittat en trevligara extern låda.

http://www.icydock.com/product/mb664us-1sb.html

Bara synd att jag har inte hittat vart man kan köpa den. den har usb och esata.

tittat på dustin, komplett, inwarehouse, datorbutiken, det är dem jag känner till...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa modellen med esata?

Permalänk
Medlem

Den fanns väl inte?
Men det är kanske möjligt att modda in esata i den där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Den fanns väl inte?
Men det är kanske möjligt att modda in esata i den där.

Står ju så i artikeln.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem