Exklusivt headset från Sennheiser

Permalänk
Medlem

Någon som vet om sladden kommer vara löstagbar?

Permalänk

Sennheiser spöar allt innom hörlurar. äger ett par hd650 och dom är fan insane.

Visa signatur

Intel core2duo E6850 3.0 | 2GB DDR3 1333MHz | XFX GeForce 8800 Ultra | ASUS P5KC

Permalänk
Medlem

tycker det är onödigt att ha micen på lurarna, blir bara jobbigare
har en mic för 39:- ståendes på bordet istället, hur bra ljud som helst för det man använder den till...snacka i ventrilo.

Men lurarna är säkert bra! gillar bara inte att micen sitter på dom...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Har själv ett par Sennheiser HD 590, grymt sköna. Känner knappt att man har dom på sig, även efter flera timmar.

Sennheiser och AKG gör dom bästa stora lurarna enligt mig.

Om man väl vant sig använda bra lurar som dessa finns det ingen väg tillbaka, en grymt bra investering tillsammans med bra skärm, tangentbord, mus och musmatta etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syn7e7ik
Som sagt du svara på din egen fråga, fast vad jag vet så ska vi människor kunna höra ljud under 20hz vilket resulterar i huvudvärk.
Sätt dig längst bak i en äldre buss när denne står vid rödlyset så ska du få känna på lite huvudvärk :D.

/.S

nej mäniskan kan inte höra under 20 Hz, men kan känna ljudtrycket om det är höga decibel.
förstår inte vad du har mot bussar? är det rödljuset som ger dig huvudvärk?
för du menar väl inte på fullt allvar att en dieselmotor skulle avge ljud under 20 Hz?

Permalänk

ett par utan mic, tack. så jag kan använda dem ute.

Permalänk

Bra att det är mic, finns inte många bra lurar med mic, men finns många bra utan mic.

Visa signatur

.: Phenom II 940 @ 3Ghz Scythe Ninja 2 | 8192Mb DDR2 800 MHz | Nvidia GTX 275 | 5 TB| Gigabyte Odin GT 800W | Logitech Mx518 Razer Destructor| Saitec Eclipse II| Eizo 2431WK :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
tycker det är onödigt att ha micen på lurarna, blir bara jobbigare
har en mic för 39:- ståendes på bordet istället, hur bra ljud som helst för det man använder den till...snacka i ventrilo.

Men lurarna är säkert bra! gillar bara inte att micen sitter på dom...

Att ha en separat mic är det allra bästa alternativet när man vill ha absolut ljudkvalitet i hörlurarna. Som t.ex. Cobradanne med ett par Sennheiser HD-650 som är dyra men absolut toppklass för hörlurar.

Men en mic direkt på headsetet ger bättre kvalite på voice och är mindre känsligt för störningar och passar därför de som spelar med vent eller liknande väldigt mycket.

Om dessa dock kan leverera grymt bra hörlursljud och ha en mycket bra mic så kan de vara ett väldigt bra alternativ för många som vill ha både och.

Det mellanklass headset (Sennheiser) jag har är jag lite missnöjd med hörlursljudet, svag bas och lätt burkigt ljud. Så kommer nog att uppgradera till nåt annat. Dessutom var kvaliten på sladdens volymkontroll låg, och det glappar lite. Så Sennheiser gör inte bara topplurar utan har också lite sämre billigare modeller.

Om sladden är fast så är det jobbigt om det börjar glappa. Då får man öppna och löda lite själv.

Permalänk
Medlem

@Buio

Om du vill ha bra bas ska du köpa slutna lurar, typ DJ lurar etc. Sennheiser gör mera "finlirs"-lurar, en smaksak vad man gillar.

Kolla på Hifi-klubben, dom säljer ett par rätt bra DJ lurar från technics tror jag.

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD650 har bra tryck i basen utan att dominer ljudbilden och det är en öppen lur. Vill man bara ha mer bas än så är det inte längre naturtroget. Vad man tycker om olika lurar är väldigt mkt beroende på hur man hör eller rättare sagt hur hörselskadad man är. Är man ännu inte det så lär man förr eller senare bli det med ett par bra lurar.

Ljudupplevelsen är väldigt individuell och personligen föredrar jag ljudbilden i HD600 gentemot 650 (båda kanon lurar). Har testat båda lurarna med och utan hörlursförstärkare till datorn och funnit att det kvittar. På stereon är skillnaden däremot uppenbar. Det blir inte bättre än svagaste länken. En lur som intresserat mig på sistone är pxc450 och pc350 har samma kåpa och bygel. Sitter skönt och skärmar av så både omgivning och en själv inte störs. Noise cancelling fungerar utmärkt. 350 mkt intressant lur. Någon som kan tipsa om var man kan provlyssna i stockholms trakten?

Permalänk
Medlem

@tomgro

Jag var inne i skrapan som är ett köpcenter på söder (götgatan). Där inne på andra våningen finns det en liten entusiastljudbutik, dom hade ett par noise-cancelling Sennheiser för typ 3000kr som man kunde lyssna på. Måste ha varit 350 eller 450, kolla där

Permalänk
Medlem

PC350 är stört sköna.

bästa headset jag haft sedan mitt gamla pc160 gick i graven

helt klart givet köp lite dyra kanske men det är sennheiser. helt klar värt det

köp köp köp

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Medlem

har sj Sennheiser hörlurar sen ett par åt tillkaba har nog hafft 3 st olika och går av någon skum anledning alltid isönder när jag lirar FPS spel haha

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CFSsss
@Buio
Om du vill ha bra bas ska du köpa slutna lurar, typ DJ lurar etc. Sennheiser gör mera "finlirs"-lurar, en smaksak vad man gillar.

Kolla på Hifi-klubben, dom säljer ett par rätt bra DJ lurar från technics tror jag.

Jag är mest ute efter rakt ljud. Det är nog så att de lurar jag har inte riktigt är toppklass. Jag hade ett par öppna hifi-lurar innan med riktigt bra ljud överlag (lite dyrare Sennheiser). Det headset jag har nu är nog lite för billigt för att ge det riktigt bra ljudet. I spel så är det inte så viktigt men man lyssnar ju på en hel del musik också.

Permalänk
Medlem

Man måste bara älska Sennheiser. Det känns lite konstigt att ni är några månader efter med nyheten?

Permalänk
Medlem

Jag har ett par HD540 Reference från typ 78 eller nåt (pappas gamla så jag vet inte riktigt hur gamla dom är)... Dom har rasat sönder i upphängningen och kuddarna är helt utslitna...

Dom sitter skönare än några andra lurar och låter så sjukt bra

Sennheiser is the shit! (http://sennheiser.istheshit.net/)

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk

Varför kan dom inte göra dessa headset i en trådlös variant oxo? Jag är inne på mitt fjärde headset iom att en av katterna biter sönder kabeln. Inte ens kattspray eller tigerbalsam hjälper. Just nu har jag tejpat (gömt) hela kabeln i frystejp. Gjorde med mitt förra oxo men råkade missa 2cm på kabeln. Snapp! Avbiten.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agonotheta
nej mäniskan kan inte höra under 20 Hz, men kan känna ljudtrycket om det är höga decibel.
förstår inte vad du har mot bussar? är det rödljuset som ger dig huvudvärk?
för du menar väl inte på fullt allvar att en dieselmotor skulle avge ljud under 20 Hz?

Upplevelsen av tonalitet upphör vid 15-18 Hz, men när ljudet bara är tillräckligt kraftigt kan örat höra ljud ned under 10 Hz.

Ovanstående är en inledning på en artikel i High fidelity 8-2007 skriven av
Ljudprofessor Henrik Möller.

tidningen finns nog fortfarande i butik, för den intresserade slå upp sidan 51 om ni skall tjyvläsa blaskan, kostar bara 79.50:-.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy5547
Varför kan dom inte göra dessa headset i en trådlös variant oxo? Jag är inne på mitt fjärde headset iom att en av katterna biter sönder kabeln. Inte ens kattspray eller tigerbalsam hjälper. Just nu har jag tejpat (gömt) hela kabeln i frystejp. Gjorde med mitt förra oxo men råkade missa 2cm på kabeln. Snapp! Avbiten.

Skaffa en vattenpistol, varje gång katten försöker, skjut honom flera gånger med den. Till slut lär den sig. Under tiden du itne är hemma, gömm luren..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!