Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caylon
Pga = ngt dåligt.
Tack vare = ngt bra.

??

Permalänk
Medlem

xphaze:
Ajdå, tar tillbaka det.
De nätaggen har gått bort pga. andra orsaker så har inte kollat in på dem så noggrannt.

En större fläkt vore dock önskvärt hursom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KoalaOfDoom
??

tja han har en poäng ju?

Permalänk

någon annan än jag som tycker att ninehundred är mycket snyggare än twelve hundred??

Permalänk
Medlem

Tyckte Antec 1200 såg skapligt bra ut, och gillar luftflödet i den. Synd bara att de har tryckt in en massa LED-fläktar för att få fler gamers att köpa den.

Tycker dock att P180 fortfarande har bäst design.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecka.L

Om du vill veta vad jag tycker är ett långt namn, varsågod;

XEED Xtreme PerforMAX Overclocking Monster Ninja Plus Ultra Turbo
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?vat=true&Product...

Mvh

Haha kan nog vara det absolut löjligaste namn jag sett, någonsin. Hoppas inte de är seriösa med namnet.

Permalänk
Medlem

Äntligen har antec fattat att alla kontakter på fronten ska vara dolda bakom en lucka när det är ett htpc-chassi. Kanske det blir en sådan när bygget kommer igång

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinkansen
Haha kan nog vara det absolut löjligaste namn jag sett, någonsin. Hoppas inte de är seriösa med namnet.

det är dom

det är det som är så roligt se http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=799...

Visa signatur

innocence proves nothing

Permalänk
Medlem

Tycker 1200 såg snyggt ut. Gärna ett sådant eller Coolermaster Cosmos.
Sen så tror jag inte dom slänger i LED fläktar för att fler gamers ska köpa den för isåfall hade dom lagt till en massa neonrör och skit också.
Tror mer att dom flesta tycker att det ser snyggt ut och det kan det ju faktiskt göra. Julgrans chassi går bort visst, men en eller två LED fläktar skadar inte så länger dom kyler som dom ska.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zergling
tja han har en poäng ju?

Varför?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KoalaOfDoom
Varför?

För att på grund av är en negativ benämning och tack vare en positiv.
Nu känner jag att jag dragit mitt strå till en värdig diskution ^^

För att komma med något ont. så tycker jag att 900 är snyggare än 1200, fast det som är bra är ju iofs dammfiltren!

Mvh jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KoalaOfDoom
Varför?

Därför att om man säger "på grund av" så är det ju något som ska förklara varför det gick si och så och det används väl i dåliga sammanhang? ^^

liksom att "tack vare", ordet "tack" gör att det är något som ska förklara varför det gick si och så när det gick bra i ett sammanhang?

lr har jag också fått det om bakfoten? ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zergling
Därför att om man säger "på grund av" så är det ju något som ska förklara varför det gick si och så och det används väl i dåliga sammanhang? ^^

liksom att "tack vare", ordet "tack" gör att det är något som ska förklara varför det gick si och så när det gick bra i ett sammanhang?

lr har jag också fått det om bakfoten? ^^

Jag håller nog inte med.

"Tack vare" är definitivt positivt, men "på grund av", liksom "med *** som grund" eller "grundat på" känns mer neutralt. Laddningen beror på sammanhang.

Ska det vara odiskutabelt negativt då ska nog något "gå på grund"!

Visa signatur

Dator: A64 3200+ | 1024 Corsair Value | K8N NEO Platinum | Sapphire 9600 pro | Viewsonic V2235WM | 160 GB Seagate SATA | 200 GB Seagate ATA | NEC 3500A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daboo

Ska det vara odiskutabelt negativt då ska nog något "gå på grund"!

där satte du nog spiken i kistan =D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecka.L
. . . XEED Xtreme PerforMAX Overclocking Monster Ninja Plus Ultra Turbo
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?vat=true&Product...

Mvh

Gud vad besvikna de skall vara som köpte "XEED Xtreme PerforMAX Overclocking Monster Ninja Plus Ultra" när turbo-versionen släpptes.

Visa signatur
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

1200 ser ju bättre ut för varje gång man ser den Har sett många fula prototyper av den...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Själv så tilltalar Antec Three Hundred mig Dock så föredrar jag nog deras P18x serie.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazutoyo
Själv så tilltalar Antec Three Hundred mig Dock så föredrar jag nog deras P18x serie.

Samma här. Three hundred är ett bra alternativ för mitt nästa bygge. Synd att den är i stålplåt bara. En alu-variant hade varit perfekt.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

Varför är antec fusion med på prisjakt saken när den inte ens är med i nyheten?

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Medlem

Daboo har rätt. P.g.a. behöver inte vara negativt utan används vid fördel även i positiva sammanhang. P.g.a. är bättre skriftligt. "Tack vare" känns väldigt mycket talspråk. I tal används även "tack vare" i negativa sammanhang då det med lite sarkastiskt tonläge går att svänga på benämningen.

Hade annars hoppats på några rejäla nyheter på chassi-fronten.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Hoppas man får se en Recension på SweC angående Twelwe Hundre!

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk

Skulle inte tacka nej till "Twelve Hundred"

verkar vara ett snyggt chassi som dessutom ger bra kylning..*ha begär*

Visa signatur

Cpu: E6750 @ 2,67 GHz @ 3,0GHz (Max 3,2GHz) Mobo: Gigabyte p35-ds3 GFX: 1900xt RAM: 2gb Corsair HDD0: Seagate 250gb HDD1: Samsung 250gb Nätagg: be quiet! 650w Chassi: Rebel9 Value Edt. Skärm: HP w2207h
3D mark 06: 6439p

Permalänk
Inaktiv

Antec's 300 tilltalar mig absolut. http://www.anandtech.com/GalleryImage.aspx?id=449

Kompakt, bra kylning, inte så svårt att få tyst på, stöd för ATX moderkort / SLI och gott om plats för hårddiskar. Negativt troligtvis för kabeldragning dock.

För dom som gillar julgranar kan man ju alltid modda dit en sida i plexi och slänga in lite neon.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Operatören
Hoppas man får se en Recension på SweC angående Twelwe Hundre!

De nya lådorna verkar inte komma än på läänge, så det kan dröja.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Antec's 300 tilltalar mig absolut. http://www.anandtech.com/GalleryImage.aspx?id=449

Kompakt, bra kylning, inte så svårt att få tyst på, stöd för ATX moderkort / SLI och gott om plats för hårddiskar. Negativt troligtvis för kabeldragning dock.

För dom som gillar julgranar kan man ju alltid modda dit en sida i plexi och slänga in lite neon.

Tack för bilderna, blev sugen på det nu till filservern. Däremot så känns 600-700 kr lite mycket för ett såpass enkelt chassi.

Men sen kommer förstås xphaze och förstör
(kommer inte orka vänta särskilt länge)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
De nya lådorna verkar inte komma än på läänge, så det kan dröja.

Man kan ju få längta?

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem

Recension av så många nya chassin som möjligt skulle vara mycket intressant att se

Lite Off-Topic,
angående på grund av och tack vare, så tycker jag att på grund av inte behövs användas till något negatvit, även om det oftast nog är det de gör, och i stort sett skall det väl användas till det. Sedan kan tack vare och användas till negativa saker, då med lite ironi, som t.ex. "Tack vare den unga mannen här som råkade förstöra hela vårt bygge, får vi starta om från början.", medan på grund av passar bättre i meningar som "På grund av en skäggig hårdrockare utrustad med dremel vågar inga människor mera bo i det gamla kvarteret."