Antec visar upp Mini P180

Permalänk
Medlem

och jag som tycker den vanliga modellen är för liten!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

köpte just ett p182 men hade nog övervägt ett sånt här mini om det funnits.
det verkar vara lagom med insläpp även med framluckan stängd. inget överhettas (om inte fläktarna är på low och man lirar wic, då börjar nätagget tjuta, men allt blir svalt efter nåra minuter med fläktar på high) vid vanligt surfande.

"Har ett p180 ståendes.. design och allt var ju ballt för typ 3 år sedan."

vad är det som är designat på p180? en svart fyrkantig låda, fläkt + fläktskydd på taket och uttag för usb, ljud och lås på framsidan.

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem

Detta blir med stor sannolikhet mitt nästa chassi, dock verkar det lite större än jag ursprungligen trodde.

Är detta ett mATX eller ett ATX-chassi?

Kan ha missat det i texten ovan, var några timmar sedan jag läste. Glömde sedan bort. Ett rakt svar räcker gott och väl, flaming undanbedes.

Permalänk

mATX

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

Hehe, visste någon skulle hinna.

Läste igenom själv huvudtexten nu istället för den korta som finns här på kommentarer. Självklart står det klart och tydligt. Dock är jag tacksam för svaret.

Nu ska jag bara hitta mått, så man får en uppfattning om hur stor den är i verkligheten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qn1f3
Hehe, visste någon skulle hinna.

Läste igenom själv huvudtexten nu istället för den korta som finns här på kommentarer. Självklart står det klart och tydligt. Dock är jag tacksam för svaret.

Nu ska jag bara hitta mått, så man får en uppfattning om hur stor den är i verkligheten.

Np ^^

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Love_is_a_.45
vad är det som är designat på p180? en svart fyrkantig låda, fläkt + fläktskydd på taket och uttag för usb, ljud och lås på framsidan.

Men hallå!!!!one Det är ju stilrent ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Vill ha

Tycker de tillverkar rena och användarvänliga chassin. Detta va dessutom snyggt!
Kommer det i Rosa så kan ju tjejen få ett också

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk
Inaktiv

Inte så snyggt chassi imo.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Men hallå!!!!one Det är ju stilrent ;-D

var det jag menade så min fråga kvarstår, vad är det som är så designat på p180 att man stör sig på det? kan förstå typ att man stör sig på ett nine hundred efter ett tag eller ett "ammo" men ett p180? måste ha missat nåt.

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem

""utvecklat i samarbete med Citroën.""

nja, kanske hade blivit lite djärvare då iof.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ricktitg fin!

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Hedersmedlem

perfa till vattenkyld dator i alla fall dom man kör extern vattenkylning.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
perfa till vattenkyld dator i alla fall dom man kör extern vattenkylning.

Varför skulle minin vara bättre än storebröderna till vattenkylning?

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Ganska trevlig finish på den. Men ingen fönsterpanel... Tråkigt.
Det finns så få chassin med riktigt bra fönsterpanel - antingen är de försudlade av en fläkt, en helt oprovocerad ram som går rätt egenom fönstret eller så är det som i Ninehundereds fall att den i allmänhet är liten och ful. Jag kom in på ett sidospår, jag vet, men jag vill ha en bra ny låda med fönsterpanel för att ersätta min Thermaltake Armor Jr.

Dremel o plexi fixar biffen.
Då får man något unikt också.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Hur lyckas man göra ett så stort chassi, men bara stöd för mATX.. tss

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Ett sånt här chassi hade säkert räckt till grejerna jag har i, men lådan är så liten, risken är att det blir väldigt varmt i den. Sen passar väl inte mitt morderkort heller så det är bara å glömma.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >