Intel kontrar Eee PC under tredje kvartalet

Permalänk
Melding Plague

Intel kontrar Eee PC under tredje kvartalet

Intel har nyligen gått ut med information om sin kommande lågkostnadsplattform för ultramobila datorer till sina partners. Gigabyte och MSI har redan börjat utveckla produkter baserade på Shelton'08-plattformen och lansering förväntas ske under tredje kvartalet detta år.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Korsordsguru

Tycker det är bra att det börjar komma lite laptops som riktar in sig på att vara lite mindre och kosta lite mindre och inte ha senaste och dyraste hårdvaran. Positivt för oss som bara använder laptopen för enklare uppgifter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta är ju precis vad laptop handlar om!
Inte för att jag på något sätt ogillar min nuvarande spel-laptop som man kan kosta på sig att kånka med på långresor för att underhålla sitt spelberoende
En sån här liten sak med precis rätt hårdvara för att surfa, skriva, arbeta, lite spreadsheets och lite matlab-beräkningar är precis vad man behöver i en laptop. Man ska ju helst orka släpa med sig saker och ting på arbetet/föreläsningar och gärna med lite längre batteritid också.

Permalänk
Avstängd

3.5 watt, trevligt processor, det där!

8w för hela systemet. Nice!

Visa signatur

Behöver ej skriva min dator i forum signaturen för att kompensera för min penis.
Ingen bryr sig hur många poäng du får i 3DMark.

Permalänk
Medlem

Den här nyheten är ingenting utan bilder.

Hoppas att det blir minst 8" skärm.

Permalänk
Medlem

drar helt otroligt lite ström

Permalänk
Medlem

OMG, vill absolut köpa en sån där när du kommer!!!1

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk

tycker att 7-8 tum är lite för lite hade gärna köpt om det kom en med 10 tums skärm för rätt pris!

o lite nedbantad firefox göra den compactare o mindre!
då skulle jag lätt ssluta använda min dell latitude d520 i skolan som vi bara använder för surfning o skrivning.

tror ni en sån där dator klarar starcraft?? hade vart kul o lira det.klarar man sitt spelberoende länge.

också bra med konkurrans då kommer ju det bli lite prissäkningar o krig om kunderna. men skulle inte köpa från dell.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
tycker att 7-8 tum är lite för lite hade gärna köpt om det kom en med 10 tums skärm för rätt pris!

o lite nedbantad firefox göra den compactare o mindre!
då skulle jag lätt ssluta använda min dell latitude d520 i skolan som vi bara använder för surfning o skrivning.

tror ni en sån där dator klarar starcraft?? hade vart kul o lira det.klarar man sitt spelberoende länge.

också bra med konkurrans då kommer ju det bli lite prissäkningar o krig om kunderna. men skulle inte köpa från dell.

Klart den klarar StarCraft. Min 233MMX med ATi Rage II klarade ju StarCraft!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Låter kanon!
Hehe, ja, Starcraft, diablo 1 och lite andra klassiker kan man leva länge på

Permalänk

sjukt sugen på bilder och pris !! ;D

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk

gött å ha med ett 3g internet å en solcell panel,då kan man bo dygnet runt på en parkbänk å mysa

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Låter kanon!
Hehe, ja, Starcraft, diablo 1 och lite andra klassiker kan man leva länge på

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Klart den klarar StarCraft. Min 233MMX med ATi Rage II klarade ju StarCraft!

gött då ska jag köpa en när jag hittar en som jag gillar o till rätt pris.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AstralDimension
gött å ha med ett 3g internet å en solcell panel,då kan man bo dygnet runt på en parkbänk å mysa

japp låter gött på sommaren på stranden sola o surfa på internet samtidigt. eller om man gått vilse i skogen eller i fall man glömmer sin laddare.

skulle finnas en solcell panel inbyggt uppe på locket eller nåt. som man kan fäll fram så den inte skadas när man reser.

Permalänk
Avstängd

Kontra hur? priset är högre än Asus Eee

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Man kan i.o.f. frågasätta om Intel "kontrar" något, då Eee PC också är baserad på intelprylar!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk

jo men ju fler aktörer det blir på mini laptop marknaden ju mer kommer ju företagen få sänka för o locka till sig kunderna, eller hur fungerar det så här??

den som har billigaste mini laptopen med bäst prestanda kommer ju locka till sig flest kunder, konkurrans kan ju kanppast skada-

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Kontra hur? priset är högre än Asus Eee

ok utryckte mig lite konstigt tror det var jag som skrev kontra? förklaringen finns ovan så jag menade från början.

Permalänk
Medlem

En såndär burk med ett graffekort som stöder UV borde funka som media/internet/fil server lr vad säger ni?

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid