Lian Li bygger chassi för Xbox 360

Permalänk
Medlem

jag har mitt första lian li nu till datorn och har haft antec o massa annat förr..
tycker det e väldigt hög kvalitet..
även om detta e det billigaste lian li tror jag..

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Ja varför inte bättre än denna lilla plastbit denna kör jag på direkt

Permalänk
Medlem

Fönstret var ju inte så snyggt. Men dom flesta här verkade missa order "prototyp" som står i artikeln.

Prototyp, (av grekiskans proto betyder modell- urbild- avbild- , ur-)förlaga, testmodell. Inte färdig utgåva, ett utkast.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Förstår verkligen inte vad folk klagar på..

Det är väl superbt om det börjas göra specialgjorda chassin till konsoler om orginalen har uppenbara brister som t.ex. ljudnivå.

Sen är det som tidigare nämnt en prototyp och de visade antagligen upp den på CES för att kolla av om det fanns intresse, och möjligtvis få feedback från folk.

Permalänk
Medlem

Enda sättet att kanske undvika RRoD, stoppa in det i en större låda för att förbättra kylningen...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Håller med Nemcue. Den här prototypen var ganske ingen höjdare men om det finns ett intresse så kan andra modeller byggas och andra tillverkare hoppar på. Det vore ju kanon om konsollerna även finns att tillgå som en "plattform" som vi kan sätta in i valfritt chassi, byta ut ett begränsat antal delar som tex DVD och hårddisk.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

En 8x iXtreme firmware gör en hel del för ljudet på dvd-spelaren, man förlorar lite läsprestanda men knappast något man märker.

Benqen låter som regel mer än Hitachi och Samsung, finns felaktig info på nätet att Benqen skulle vara tystast men så är det inte.

Hoppas vi får se fler tillverkare som gör chassin för Xbox 360...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Visst låter fläktarna i 360 en hel del. Mer än vad ett par fläktar bör låta tycker man. Men de är INGET jämfört med tornado DVD'n som sitter i. Det är den som står för det hämska ljudet i alla 360 maskiner oavsett om man har en med Hitachi, Samsung eller BenQ drive. Så att ha det här chassit för att dämpa ljudet är meningslöst. Såvida man inte ljudisolerar dvs. Det är vad jag går och funderar på att göra. Samt vattenkyla GPU'n och CPU'n. Bara för skojskull. Har alltid velat göra en mod. Synd bara att dom inte kunde göra chassit i HTPC storlek istället. Fan va mycket snyggare det hadde vart.

Permalänk

I landet utopia skulle man kunna köpa ett stilrent 360-chassi.
Detta skulle vara litet, snyggt, tyst och erbjuda plats för hårddiskar
så man kunde spela upp alla möjliga format.
Något utav en ultimat multimediamaskin.
Jag får väl drömma vidare..