Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Tror inte det är nån bra idé att skruva i buren eftersom plåtarna även sitter fastklämda i varandra. Kan bli riktigt bökigt.

Jag var rädd för det
Tack för infon

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Har man byggt klart datorn och ska lossa på den främre plåten kan det säkert bli lite trassel ja, fast samtidigt behöver man inte slita lossa sladdarna utan bara lägga ner plåten så kommer man åt fläktfiltret.

Låter vettigt, så länge sladdarna är tillräcklig långa för att "nå ner" till golvnivå.

Tack för en mycket bra recension, med riktigt fin uppföljning - även om det i slutändan nog betyder att jag ska försöka slå den här lådan ur hågen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Bra försök :), men dom har en bit kvar tyvärr.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

Köpte lådan i dagarna då jag varit sugen på den länge men aldrig tyckt den varit värd 1700 spänn.

Kikade runt på prisjakt en kväll och såg NZXT Adamas Silver för 892kr hos shg.biz.. Beställde direkt och chassit försvann från deras hemsida.. (det svarta tar dem 2000~ för).

Har nu haft chassit i några dagar och är jäkligt nöjd med det, känns som att det är kvalite rakt igenom. De verkar inte ha sparat in på något utan allt är med deras egna lösningar samt rejäl alu.

Det jag ville uppnå med denna burken var bra kylning (luft). Har 1x 120mm ifronten, en i sidan och en på som utblås. 3,5 platserna använder jag inte då jag köpte en Thermaltake Icage.

Hade ett större miditower innan med lika många fläktar, dock lät det betydligt mer och kylde sämre. Sänkte mina chassi och sys-temp med ungefär 10c med detta chassit. Vilket är en rätt stor skillnad. Dessutom är det tyst.

1700kr är det nog inte värt då det är lite litet, men för 900kr så är jag supernöjd.

Stilren burk med riktigt bra kylningsmöjligheter,

zonco

Permalänk
Medlem

Ooh, det var en bra deal!!
Hade nog oxå kanske kunnat tänkt mig den här lådan för det priset: tycker just silvermodellen är riktigt snygg

Synd att den verkar vara lite för trång och osmidig att arbeta i bara. (ja plus priset då)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Tänkte bara nämna att densamma finns fast i "silver" (Utgående model)

Test: techPowerUp :: NZXT Adamas Review :: Page 1 / 6

Billigast kanske:
NZXT Adamas (Silver) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Miditower-chassin

Ett par reflektioner bara:

Bakre fläkten kan monteras utanpå, fast väldans trångt blir det.
- ingenting för vattenkylning mao.

Topp/botten + moderkorts panel är poppade,ca 10 /st resten är gängat/skruvat.

Konsollsidorna för hd - 3.5 är losskruvbara.

Med originalfastsättningen hamnar hårdisken i "jänmhöjd" med mobot.

Detsamma med graffan,längre än 26 cm (Atx 24.5 + ca 1.5) Är problem.(som Japanen sa)

Fast iom att man kan ta bort konsollen/sidorna för hd o dremmla, kapa, såga,
sä kam man ha in ett längre graffa..
Vilket iofs beror på vart på moderkakan grafiken hamnar.
Tar dessutom upp en eller ett par platser ifrån 3.5: orna ifram¨.

För smal är den ju dessutom - nitton o en halvars centimeter.

Från moderkortet - cpu- till sidopanelen blir det runt 16-17 centimeter.
Dessutom sitter det ju en 120mm fläkt i ditto.Sidopanelen menars.
Sexton centimeter minus 120, nä nu blev det väl fel.

- Återkommer, detta är privat- måste bara mäta en sak.

Någon superninja blev det ju inte här inte.

- Fortsättning följer ??

Korrigering: Hittade faktiskt bara 9 (nio) popnitar totalt.

Visa signatur

Töm minnet å gör en omstart.

Permalänk
Medlem

Shit, det där är ett grymt pris för en stabilt byggd helaluminiumlåda! (IMHO riktigt snygg också)

Tyvärr är ju lådan lite väl trång för dagens entusiastkort och kylare, samt att den kanske inte är den smidigaste att jobba med överlag

RELS, går det alltså att skruva bort 3.5" hårddiskracket delen helt om man villl? Tror du det gör lådan märkbart mindre stabil? (den verkar dock välbyggd nog att den borde klara det)

Isåfall kanske man skulle skippa 3.5" delen helt och istället montera hårddiskarna på tvären... Då antingen försöka suspenda dem (verkar trickigt i denna låda) eller kanske bara lägga den på ett skumgummiblock eller liknande i botten.

Måste erkänna att jag är sugen på lådan till det priset, även om jag inte riktigt vet vad jag skulle ha den till (har extrem lådångest inför nästa datorbygge)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.