Montevina-processorer i maj

Permalänk
Melding Plague

Montevina-processorer i maj

Intel håller just nu på att massproducera många nya processorer som skall ingå i den kommande mobila Centrino-plattformen som går under arbetsnamnet Montevina. Totalt rör det sig om 15 processorer som bygger på 45-nanometersteknik.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är QX9300 och Q9100 quadcores?

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Ja. Alla intels processorer som börjar på Q eller QX är Quad.

Permalänk
Medlem

Men herregösses. 15 processorer. Intel har snart mer processorermodeller än vad det finns pixlar i en fullhdtv..

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Shiit, ett 8800M GTX med Core 2 Duo P9500 skulle absolut inte sitta fel

Permalänk
Medlem

altså har jag missat nå eller? är detta för bärbara datorer eller för en hemma dator (stationär)? lite dum fråga men jag behöver ett svar på den å om de en "vanlig" passar den då mitt moderkort jag har idag eller måste ett sådant ochså investeras?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Felstavning, står södja istället för stödja. Kan någon fixa lite snabbt Kul att det kommer lite nya grejer till laptops, funderar lite själv på att köpa en till sommaren.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cpuplexi
altså har jag missat nå eller? är detta för bärbara datorer eller för en hemma dator (stationär)? lite dum fråga men jag behöver ett svar på den å om de en "vanlig" passar den då mitt moderkort jag har idag eller måste ett sådant ochså investeras?

Nej det är en annan sockel, men det finns moderkort med den sockel'n dock.

Permalänk

Ser gött ut ju. Ser fram emot dem nya Quad core prollarna.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

8800 gtx mobile och q9300 vilken combo

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Trevligt med mer strömsnåla modeller. Hoppas bara många tillverkare vill använda dem. Det är ju tyvärr inte många datorer som idag använder de mer strömsnåla processorerna, som Intels nuvarande U-serie.

Permalänk
Avstängd

5,5 watt, nice!

Visa signatur

Behöver ej skriva min dator i forum signaturen för att kompensera för min penis.
Ingen bryr sig hur många poäng du får i 3DMark.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soetnos
5,5 watt, nice!

Intel har haft 5,5W processorer i flera år nu, men tyvärr så är det väldigt få bärbara som använder dem.

Permalänk
Medlem

Kommer dessa processorer fungera i en dator med Santa Rosa? Sitter nämligen med en dator av tidigare nämnd plattform i knät och är ute efter att uppgradera den så långt det går.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

en sån där på 10 watt + ssd hårddisk på 1-2 watt + 14" oledskärm på ~10 watt = soet baerbar data <3

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emrik
en sån där på 10 watt + ssd hårddisk på 1-2 watt + 14" oledskärm på ~10 watt = soet baerbar data <3

En ssd drar knappt en halv watt, det är sick

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!