Raidsonic lanserar ny NAS-enhet

Permalänk
Melding Plague

Raidsonic lanserar ny NAS-enhet

Tillverkaren Raidsonic har lanserat en ny modell i sin Stardom-serie lagringsenheter. Den nya NAS-enheten har modellnamnet SL3620 och stödjer två stycken hårddiskar. Enheten har även en gigabitport.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snygg!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Tycker det var lite snålt att bara ha plats för två hårddikar och inte ge stöd åt jbod. Om man har en nas på, säg minst 4 hårddiskar då kan jag förstå att man inte använder sig utav jbod. Men för två njaa i minsta laget imo

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

Lite beroende på priset kan det här vara väldigt intressant! NAS enheter är ju i dagsläget ganska dyra i mitt tycke, eller vad säger ni andra?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Hade varit nice med en liten billig NAS, men kanske helt dum fråga, varför inte NTFS? FAT32 klarar ju inte filer större än 4GB??

Visa signatur

[ten acres of mainframe computers]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davve00
Hade varit nice med en liten billig NAS, men kanske helt dum fråga, varför inte NTFS? FAT32 klarar ju inte filer större än 4GB??

Det är Microsoft som står bakom NTFS och dom låter ingen annan använda det. Den klarar ju ext2 och ext3 så stora filer är inget problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Det är Microsoft som står bakom NTFS och dom låter ingen annan använda det. Den klarar ju ext2 och ext3 så stora filer är inget problem.

Nja, kanske inte precis så eftersom NTFS verkas finnas på andra NAS tex Qnap Turbo Station TS-209. Men det kanske kostar pengar att lincensiera?

Visa signatur

[ten acres of mainframe computers]

Permalänk
Medlem

Vem behöver NTFS när det finns ext3 som funkar lika bra ?

Permalänk
Medlem

Det skulle vara tekniskt möjligt för enheten att köra NTFS men tillverkarna har väl valt bort det bara..

EXT3 fungerar minst lika bra om inte bättre..

Visa signatur
Permalänk

Varför använda NTFS när den stödjer EXT3 och smb.

För överig en väldig tilltalande produkt, frånsett utseendet.... Inte vacker.
Men man kan ju gömma den.

Log filer var ju ganska så smart också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hansson
Varför använda NTFS när den stödjer EXT3 och smb.

För överig en väldig tilltalande produkt, frånsett utseendet.... Inte vacker.
Men man kan ju gömma den.

Log filer var ju ganska så smart också.

Inte vacker? Jag tycker nog en stilren låda i borstad aluminium ser helt ok ut.

Permalänk
Medlem

Letar efter en sådan här låda med 4 platser, E-sata och automatisk avstängning (som tex dlink har men bara för 2 diskar:(

Någon som vet??

För övrigt tycker jag detta liknar

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=341711

från Stardom.

De har ok priser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
Letar efter en sådan här låda med 4 platser, E-sata och automatisk avstängning (som tex dlink har men bara för 2 diskar:(

Någon som vet??

För övrigt tycker jag detta liknar

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=341711

från Stardom.

De har ok priser.

Det där var ju en DAS vi snackar ju NAS här..

Permalänk
Medlem

Tycker inte det snackas så mycket alls..

Kanske inte är det mest intressanta ute just nu.

Nas och DAs, jo jag vet, men jag kopplar grejorna genom en dator iaf, så det spelar ingen större roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davve00
Nja, kanske inte precis så eftersom NTFS verkas finnas på andra NAS tex Qnap Turbo Station TS-209. Men det kanske kostar pengar att lincensiera?

Kan man verkligen köra NTFS på qnap? hittar bara info om att man kan ha det på en extern disk som är readonly..

/B