Permalänk

Spärra FDD i BIOS

Jag sitter nu sjuk hemma och lider medans min klasskompis sitter i skolan på en A+ kurs, vill säga hårdvara.

Så han ska klura ut hur man spärrar Floppy Disc Drivern i BIOS utan att då "ta bort den" eller något. Han var inte så värst tydlig av sig.

I förhand ber jag om ursäkt om detta är fel ställe att fråga och min kompis som inte kan göra det själv. Antar man bara behöver titta omkring i BIOS för att hitta.

Permalänk
Medlem

Ett bios är inte det andra likt, det går inte att ge ett allmänt svar på din fråga. Vidare vadå spärra floppy disc drivern i bios? då man kan boota på diskett så finns det säkerligen en drivrutin för floppy inbyggt i bios men jag tror knappast att man kan spärra den. Vad skulle skillnaden bli, antaligen så kommer man åt floppyn eller inte, det känns som att frågan är ungefär som att:
du vill gå från ett rum till ett annat, du brukar alltid öppna dörren och gå in i det andra rummet men att någon elak gammal gubbe säger åt dig att gå genom dörren...

Antingen så har han missuppfattat uppgiften eller så har du missuppfattat honom, någon annan möjlighet ser jag inte.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Lärarn är lite sadistisk och gillar ställa kuggfrågor och liknande. Så jag antar att det inte fanns ett riktigt rätt svar.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Skolarbeten ska du göra själv.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015