Geforce 9600 GT blir försenat?

Permalänk
Melding Plague

Geforce 9600 GT blir försenat?

Det första Geforce 9-grafikkortet som lanseras är mittensegmentsmodellen Geforce 9600 GT. Nvidia planerade tidigare att lansera det här grafikkortet på alla hjärtans dag den 14 februari, men nu verkar det som att grafikkortets lansering blivit uppskjuten en vecka.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

tredje gången gillt?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Avstängd

Lite synd. Alla hjärtans dag hade ju varit perfekt

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
tredje gången gillt?

Skämtar du med mig? Nvidia har hållt realise nu ett tag till skillnad från AMD som har i tre generationer skjutit upp sina grafikkort.

För övrigt så suger detta också, nu är det lungt för mig då jag inte ska köpa det kortet ändå men segt när företag inte håller realise dagen!!!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hjälpsam

En vecka spelar väl ingen roll, bätte det än kort med kassa regulatorer.
Men vad är vitsen med 8800GS, när dess ersättare kommer en om en mänad?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Nu kanske ni kan lägga ner era uttjatande argument angående AMD är de ända som inte hållar på sina releasedatum.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Nu kanske ni kan lägga ner era uttjatande argument angående AMD är de ända som inte hållar på sina releasedatum.

Fast nv e inte 6 månader sena

*Sorry ville bara retast lite... har själv ati*

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Skämtar du med mig? Nvidia har hållt realise nu ett tag till skillnad från AMD som har i tre generationer skjutit upp sina grafikkort.

Har någon över huvud taget ens nämnt AMD? Nej, just det. Tyst med dig nu, vi vet hur kärt du håller Nvidia om hjärtat.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Kan dom inte överraska och släppa en vecka tidigare någon gång ?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
Kan dom inte överraska och släppa en vecka tidigare någon gång ?

"Det var tamejfan det finaste jag har hört!"

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Har någon över huvud taget ens nämnt AMD? Nej, just det. Tyst med dig nu, vi vet hur kärt du håller Nvidia om hjärtat.

Skillnaden är väl då att han har en jävligt bra poäng!

Permalänk
Medlem

Har tyckt hela grejen med 9600 GT är ologiskt, 8800 GT borde heta 9800 GT för det är ju G92 och 9600 GT är ju G94 dvs samma sak men halverade antalet shaderprocessorer. Nån annan skillnad är det väl inte, förutom att den kanske kommer ha displayport som en del 8800 GT redan har...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Har någon över huvud taget ens nämnt AMD? Nej, just det. Tyst med dig nu, vi vet hur kärt du håller Nvidia om hjärtat.

Nä, givetvis skall jag jämföra Intel och Nvidia. ;)[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Ang3r

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Skillnaden är väl då att han har en jävligt bra poäng!

Helt rätt.

9600GT såg faktiskt bra ut i testerna _om_ testerna stämmer. Hoppas prislappen hamnar runt 1400 kr, kanske blir ett köp då.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

ska beställa ett kort "om dom kommer"... är då bara bra med en försening de kanske kommer till bättre drivare tex. aja ser lovande ut sitter på en radeon skit X700 atm ;P

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Har tyckt hela grejen med 9600 GT är ologiskt, 8800 GT borde heta 9800 GT för det är ju G92 och 9600 GT är ju G94 dvs samma sak men halverade antalet shaderprocessorer. Nån annan skillnad är det väl inte, förutom att den kanske kommer ha displayport som en del 8800 GT redan har...

Jag tycker att man borde slopa alla jävla serier och modellnamn och sätta siffran efter den verkliga prestandan. Då skulle det vara vettigare (ett 1900 är sämre än ett 2300 t.ex) och man skulle få färre kort att missta sig på eftersom det bara lanseras bättre kort hela tiden - inte en massa bantade kort som inte håller vad de lovar.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Jag gillar nivån på många diskussioner här på sweclockers, nästan alla trådar med ett företagsnamn i titeln har minst ett inlägg i stil med "min pappa* har större penis än din pappa**". Undrar varför folk alltid måste bli så defensiva och rota upp nån som har gjort nåt sämre såfort något negativt skrivs om det företaget man så uppenbarligen sitter med som hedersmedlem i styrelsen för hejarklacken för.
Om jag får dra en extrem parallell så är det ungefär lika intelligent som att försöka rättfärdiga nazisternas "slutgiltiga lösning" med att Stalin minsann avrättade fler människor än gamle Adolf nånsin gjorde.. (förstår ni nu hur dumt det låter, kanske?)

* välj lämpligt företag ur listan: {AMD, Intel, Nvidia}
** se ovan

För att nämna något on topic så är 9600GT inget kort jag är intresserad av, men det trist att det blir försenat.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

ska som köpa nytt graffa undrar om de e värt att skaffa ett 9600 eller ett 8800gt? ;P framtids säkerhet?

*lånar en bit av denna tråd*

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Hmm, hoppas bara att förseningen inte påverkar 9800-serien.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Skämtar du med mig? Nvidia har hållt realise nu ett tag till skillnad från AMD som har i tre generationer skjutit upp sina grafikkort.

För övrigt så suger detta också, nu är det lungt för mig då jag inte ska köpa det kortet ändå men segt när företag inte håller realise dagen!!!

I övrigt har AMD i vilket fall som helst kunnat erbjuda en kvantitet och tillgänglighet i butikshyllorna, till skillnad från Nvidia som slänger ut produkterna på tok för tidigt och skapar både stigande priser och slocknande intressen då användare gärna undviker vänta två veckor på en lanserad produkt att hamna i lager igen.

Visst, att inte hålla lanseringsdatum är visserligen inget att stoltsera med, men alla sådanna uppgifter skall alltid ses som preliminära då det alltid kan komma förhinder. Detta oberoende om vi snackar om Nvidia, AMD, Intel, HP, vilket företag som helst på denna planet.

Lite off-topic gällandes tråden i allmänhet - men det var glada miner när AMD valde att lansera sin HD3870X2 nästan en full månad innan tidigare lanseringsdatum, men när de senare sköt på det en vecka för att optimera kvantiteten vid lanseringen tyckte folk det var skit. Roligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Nä, givetvis skall jag jämföra Intel och Nvidia.

Vem sa att du skulle jämföra något över huvudtaget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Nä, givetvis skall jag jämföra Intel och Nvidia.

Nä det är inte riktigt samma sak,, AMD+ATI=SANT!!! Det är samma företag.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Har tyckt hela grejen med 9600 GT är ologiskt, 8800 GT borde heta 9800 GT för det är ju G92 och 9600 GT är ju G94 dvs samma sak men halverade antalet shaderprocessorer. Nån annan skillnad är det väl inte, förutom att den kanske kommer ha displayport som en del 8800 GT redan har...

Håller med.
Jag tycker att det verkar som om senaste 8800GS/GT/GTS, är 9xxx -kort som har släppts tidigare än planerat, för att möta hotet från HD3850 och HD3870.

Jag tycker också att Herr Borka har rätt, när han säger att ett releasedatum, utan någon kvantitet som kan möta efterfrågan, inte är mycket att hurra för.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RandomName
Vem sa att du skulle jämföra något över huvudtaget?

Ingen? Man ska diskutera saker i forum hursomhelst kommer 9600gt inte vara det superkortet många tror.

Permalänk

Så länge prestanda och drivrutiner är i topp med nVidia så har jag överseende med deras förseningar och låga produktion. Otroligt färre problem än med ATi. Det är iafl min erfarenhet genom åren. Har ägt fler ATi kort än nVidia-kort hittils.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RandomName
Vem sa att du skulle jämföra något över huvudtaget?

Vem har sagt att du har sagt att att han skulle säga att han skulle jämföra något överhuvudtaget ?
Jag hoppas du förstår ironin i inlägget, sluta dra ut på saker.

För övrigt borde dem sätta lanseringsdatum ca. en vecka senare än vad dem egentligen ska lansera det, så blir de ingen som blir "sen" med sin lansering.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
I övrigt har AMD i vilket fall som helst kunnat erbjuda en kvantitet och tillgänglighet i butikshyllorna, till skillnad från Nvidia som slänger ut produkterna på tok för tidigt och skapar både stigande priser och slocknande intressen då användare gärna undviker vänta två veckor på en lanserad produkt att hamna i lager igen.

Nej men jag håller med dig här. Nvidia var riktigt usla med lansering av 8800GT och det har jag skrivit många gånger. Nu finns det visserligen i lager här och där men fortfarande dåligt utbud när efterfrågan är så stor. Däremot 8800GTS 512 finns ju alltid i lager mer eller mindre men kostar också en slant mer och anses oftast inte vara värt priset.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

trevlig strategi dem har "1, producera 80 000 exemplar så folk får en första inblick, 2 stryp produktionen, 3 lansera 8800GTS för mycket högre pris och mjölka konsumenterna"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Jag hoppas du förstår ironin i inlägget, sluta dra ut på saker.

Nej, ironin missade jag, tyvärr. Det var mer "2 fel gör 1 rätt"-tänket jag reagerade på.